1

Temat: Zmiana przełożenia !

Witam !

Mam MZ Baghire 660. Moto waży ok 180 kg i ma moc 50 KM. Z przodu mam 15z a z tyłu 43z. W planach mam zmienić tylną zębatkę na 50z. I teraz rodzą się pytania : czy nie za dużo, może lepiej dać 47z, czy będzie to bardzo odczuwalne, wady\zalety takiej zmiany, czy moto bardzo straci na prędkości, czy bardzo zyska na mocy. Proszę o wypowiedzenie się na ten temat. Wszelkie uwagi, komentarze będą dla mnie pomocne !

I like exotic ..... :P

2

Odp: Zmiana przełożenia !

[url]http://www.gearingcommander.com/[/url]

motoslide.com

3

Odp: Zmiana przełożenia !

wiem, wiem ! pierwsze co to poszukałem na forum i znalazłem ten link. Tylko chciałem takiej bardziej praktycznej opinii ..... czy ktoś z Was zmieniał już o tak dużą ilość zębów i jakie są wrażenia !

I like exotic ..... :P

4 Ostatnio edytowany przez Materka (2011-11-17 15:44:40)

Odp: Zmiana przełożenia !

15/43 jest fabrycznie?

ja bym wolał kombinować z przednią zębatką, 13 lub 14 da podobny efekt jak 47 lub 50 a dwie będą kosztować tyle co jedna tylna i nie trzeba dłuższego łańcucha

5

Odp: Zmiana przełożenia !

ja w dr 350 zmieniłem z 15/43 na 13/49 i jest o wiele mocniejszy. v-max ze 150-160 spadł na 120-130km/h

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

6

Odp: Zmiana przełożenia !

W mojej xr na początku miałem przełożenia 14/43 vmax miałem około 160 tylko trzeba było troszkę poczekać aż się rozbuja:) i silnikowi brakowało mocy, przy czym spalanie miałem 6-6,5l po zmianie przełożeń na 14/48
vmax 155km/h które osiągał bez zbędnego ociągania, więcej nie poleciał bo brakowało obrotów silnikowi
jednak spalanie wzrosło 8-8,5.
Zrób tak jak mówi Materka kup 2-3 rożne zębatki do przodu (nie trzeba kombinować z łańcuchem) i wybierz przełożenie które najbardziej ci odpowiada:)

pzdr.

Monnier HONDA XR600R SuperMoto<--- sprzedana co następne ???

7

Odp: Zmiana przełożenia !

czyli jak zmienię z przodu o 1z lub 2z mniej to efekt powinien być podobny, a spalanie nie będzie tak się różniło od dotychczasowego ??

I like exotic ..... :P

8

Odp: Zmiana przełożenia !

Efekt będzie podobny i spalanie tez na pewno wzrośnie. Niestety coś ze coś.

Monnier HONDA XR600R SuperMoto<--- sprzedana co następne ???

9

Odp: Zmiana przełożenia !

to że spalanie wzrośnie to wiem i się z tym liczę. A teraz pytanie takie, nie zważając na to że tylna zębatka jest droższa + łańcuch dłuższy ( w sumie to i tak muszę zmienić to przy okazji wezmę jakiś wzmocniony ) to które wyjście : zmiana na mniejszą z przodu czy większa z tyłu będzie mniej uciążliwe dla silnika ?? Czy wychodzi na to samo ?

I like exotic ..... :P

10

Odp: Zmiana przełożenia !

teraz sprawdziłem kilka kombinacji w tym programie co przytoczył Barteksm i doszedłem do wniosku że zmienię przednią na 14z i zobaczę jaki jest efekt jeśli mnie zadowoli to zostawię, a jeśli nie to dodatkowo zmienię tył na 45. Co myślicie o takim rozwiązaniu ?

I like exotic ..... :P

11

Odp: Zmiana przełożenia !

nie wiem jak reszta ale ja się zgadzam :)

12 Ostatnio edytowany przez domin159 (2011-11-17 19:07:49)

Odp: Zmiana przełożenia !

to w sumie też zależy od tego jak chcesz jeździć. ja zmieniłem na bardzo krótkie przełożenia ponieważ jeżdżę tylko w terenie i v-max 130 (jak się rozbuja) mi całkowicie wystarcza. mam teraz 13/49 a jeszcze na półce leży nowa zębatka 12z więc założę i zobaczę jak będzie na tej.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

13

Odp: Zmiana przełożenia !

Zgadza sie , zabawa z tylną zebatką jest mało wydajne :P a jeden ząbek z przodu wystarczy , żeby zmienić dużo . U mnie poprzedni właściele zmienił przłożenia z 15/41 na 15/43 hehe może poprostu był taki zestaw napędowy w sklepie . Szatan do gumowania na takich przłożeń to nie jest chociaż kolega mi pokazał , ze jak sie chce to sie z dwójki wstaje z moją DR na koło , ale to raczej mojawina bo nie potrafie na kole jeździć . Natomiast vmax jest duży , dużo za duży bo sie go rzadko kiedy używa, chociaż na zlocie nd morzem sie przydał 175 sie pojawiało i licznik (180) pewnie by zamkneło , ale jest to bez sensu :)

motoslide.com

14

Odp: Zmiana przełożenia !

gdzieś słyszałem że 1z mniej z przodu to tak jak ok 4-5z więcej z tyłu.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

15

Odp: Zmiana przełożenia !

Proponuję kombinować głównie z przednią zębatką tym bardziej jak cały napęd masz do wymian tył może odrazu kup 45 , przód zostaw stary (tylko dla próby czy ci pasi) jak ci przypasi to dokupujesz taki sam blacik tylko nowy jeśli jeszcze ci mało przyśpieszenia to przeskakuj ze starej 15 na nową 14 lub 13Z wedle uznania czy dość znacznie chcesz jeszcze poprawić przyśpieszenie czy nieco mniej  i po problemie .