1

Temat: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

zadawałem już kilka pytań co do przeróbki mojego suzuki dr-a 350 na supermoto, teraz myślę o tym bardzo poważnie, niedługo może wpadnie trochę gotówki więc na przyszły sezon mam nadzieje będę latał już na supermoto. zastanawiam się jednak na tym jak przerobić licznik aby pokazywał prawidłowo prędkość po zmianie kół. macie jakieś pomysły jak to zrobić?

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

2

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

razem z kołem zmieniasz ślimak na odpowiedni i po sprawie :)

3

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

najprościej - olej licznik,  zaoszczędzisz na wadze

exc 400                 www.oklejsie.pl

4

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

Licznik rowerowy?

5 Ostatnio edytowany przez domin159 (2011-09-27 14:42:31)

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

no już kiedyś słyszałem o takim patencie tylko czy przy większej prędkości licznik rowerowy nie zacznie wariować? wolał bym jednak zostawić oryginalny.

nckPOL
a jak dobrać odpowiedni ślimak? ja nie będę zmieniał całego koła tylko na oryginalne piasty chce zapleść nowe obręcze.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

6

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

Ja mam taki co do 300km/h pokazuje a kosztował 35 ziko :)

Mi tam wystarcza a oprócz bycia licznikiem to jeszcze robi za termometr, stoper, i w ogóle krawaty wiąże, usuwa ciąże :p

7

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

o takim rowerowym pomyśle ale jeszcze poczekam na odpowiedź jak taki ślimak dobrać i wybiorę co lepsze. no ale najpierw to czeka mnie w ogóle cała przeróbka na sm :D

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

8

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

najprościej to byłoby dobrać ślimak od jakiegoś plastika co ma 17' z przodu ale pojawia się pytanie czy da radę coś dobrać no i czy "przełożenia" w licznikach będą takie same jak u Ciebie... możesz poszukać jakiegoś gs'a np i sprawdzić jakią ma wartość t=?? a jaka widnieje u Ciebie na liczniku - jeśli ta sama to ślimak (jeśli oczywiście przypasuje do Twojej piasty) powinien załatwić sprawę - to dosyć czasochłonne ale do zrobienia - ew tak jak chłopaki piszą albo rowerowy albo akcesoryjny/uniwersalny na magnesy :P

9 Ostatnio edytowany przez HEMP (2011-09-27 20:04:51)

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

tak sobie pomyślałem że może od Zipp Tracker ?? ... nie wiem jak koszty,ale  na pewno  nie wysokie . Wystarczy zasilanie 12v i czujnik czytający takie 2wie magneso-śrubki  mocowane do tarczy (iles tam cm od osi koła ,moge sprawdzic:) ) . Ma pomarańczowe podświetlanie max prędkość do 199km/h (można przełączyć  na mile)  licznik całkowity i dzienny , zegarek ,kontrolkę rezerwy ,św. długich i luzu .

i can do this .. here, hold my beer

10

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

czyli jakoś się da a o to mi chodziło. jak zacznę rzeźbić to zdam relacje. jak się nie uda dobrać ślimaka to trzeba będzie pomyśleć o jakimś akcesoryjnym albo rowerowym liczniku.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

11

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

żeby ślimak pasował to trzeba dobrać od czegoś co ma koła 17 cali i musi pasować szerokość i średnica wewnętrzna? a co z linką? trzeba by było przerobić końcówkę linki i to chyba wszystko?

coś czuję że w zimę nie będzie mi się nudziło :D

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

12

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

no tak 17 cali bądź w przeliczeniu cale i profil opony zbliżone parametry do tego co chcesz osiągnąć (jak mniemam 110/90/17) - ale to i tak wyjdzie zapewne jedynie 17'. Ew poszukać moto od którego całe przednie koło w rozmiarze 17 cali dopasujesz wraz z piastą wtedy ślimak zostaje - ale musisz pamiętać o kwestii przelicznika w samym liczniku jak wyżej pisałem.

a co do linki to większość ma podobne końcówki a jeśli nie to wysyłasz do ludzi zajmujących się dorabianiem wszelakiej maści linek jedną i drugą z prośbą o stworzenie hybrydy :P

nikt nie mówił że będzie lekko :P

13

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

Różne firmy mogą stosować jeszcze różne przełożenia ślimaka/licznika - też trzeba to uwzględnić.
N.p. (o ile dobrze pamiętam) w LC4 Enduro jest przeł. 3.00 a w SM 2.66

Mi by się nie chciało kombinować - kupiłem licznik elektroniczny i tylko obwód koła zmieniam przy podmiankach. Rowerowy też się fajnie sprawdza, by tylko miał podświetlenie do jazdy w nocy.
Mi by się nie chciało bawić z oryginalnym, bo to i drożej i zachodu więcej.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

14

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

Gajos napisał/a:

ale musisz pamiętać o kwestii przelicznika w samym liczniku jak wyżej pisałem

możesz to rozwinąć? :)

fxrider napisał/a:

Mi by się nie chciało bawić z oryginalnym, bo to i drożej i zachodu więcej

jak już będę miał zaplecione obręcze sm to będę myślał nad rowerowym ale jednak oryginalny to oryginalny.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

15

Odp: DR350 przeróbka na sm - co z licznikiem?

dokładnie to o czym pisze fxrider czyli przełożenie slimak/licznik - w lc4 róznica jest w licznikach bo ślimak dla obu wersji jest ten sam. musisz wiedzieć jaka wartość przelicznika jest w liczniku dawcy (w każdym liczniku pod skala bądź na środku widnieje t= ... albo n= ...)
i jeśli będzie takie jak u Ciebie to zmiana ślimaka od takiego dawcy z kołami 17cali załatwi Ci sprawę - oczywiście jeśli ślimak przypasuje do Twojej piasty - ale tak jak pisałem to mnóstwo roboty a za 300zeta kupisz nowy uniwersalny na magnesy z podświetleniem itp