Pozwolę się nie do końca zgodzić z Tobą gierwi.
Masz rację, że dla super lekkich SM (jakieś husabergi czy inne CRFy ważące po 115kg) te opony mogą się nagrzewać szybciej, jednak Husqvarna SM610 waży jakieś 20-25kg mniej od takiego Gixxera 750, co często wyrównywane jest większą wagą kierowcy, czy bardziej zatankowanym sprzętem.
U mnie D211GP szybciej się nagrzewała zarówno od Mutanta, nie mowiac o Pirelli MTR02.
Z tego co wiem opony supermoto są lepsze pod tym względem, że są bardziej "user friendly" podczas wchodzenia w zakręt slajdami (można je w większym stopniu kontrolować po złapaniu uślizgu:)
Z oponami to jest ciężki temat. Ja do dziś nie mogę wyjaśnić tego, że bezproblemowo zamknąłem oponę dunlop trailmax, którą kupiłem na szybko na koniec sezonu, gdy ze starej wyszly druty:)). To prawie kostka jest ;):):)