1

Temat: Witajcie wszyscy :)

Hej, jestem ze Szczecina mam 17 lat i prawko A1 od wakacji 2010, wcześniej jeździłem 2 lata skuterem - motocykl to
Yamaha DT 125 X
Postanowiłem zarejestrować się na forum aby pogłębiać wiedzę w niektórych zakresach ;)
Ogólnie szkoda mi sprzetu o który raczej dbam i chciałbym żeby wszystko wyglądało idealnie, elegancko, w miarę skromnie i ze smakiem - każda ryska to ogromny ból :P
Najwięcej pytań mam odnośnie zabezpieczeń motocykla przed upadkami - crashpady itp, gdyż chciałem trochę nauczyć się stuntu ale o tym to kiedy indziej :)

2

Odp: Witajcie wszyscy :)

Cześć

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Witajcie wszyscy :)

Cześć.
Niestety ten strach o którym mówisz... bardzo ale to bardzo przeszkadza w dobrej zabawie.
Ja wiem że to dobre podejście, szanujesz sprzęt... wiesz że będziesz go chciał sprzedać jak najlepiej i zamienić na inne moto.
Ale uważając na sprzęt, ciągle będziesz zblokowany.
Oczywiście pomoże założenie crash pada na ośki i wzmacnianej kiery... wytrzymującej wszystkie gleby.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

4

Odp: Witajcie wszyscy :)

Powitać ;)

5 Ostatnio edytowany przez Atetus (2011-05-19 19:40:15)

Odp: Witajcie wszyscy :)

Właśnie jeśli można spytać o te crashe na ośki, to one ratują tylko wahacz i lagi przednie, czy także na tyle odchylą moto, że boki się nie zarysują?
__
Sry za offtop

6

Odp: Witajcie wszyscy :)

Siemka.

Ten strach przed rysami to okropna sprawa. Też tego nie lubię, bo lubię dbać o sprzęt, wyczyszczony, bez rzeźby ale ten "lęk" strasznie ogranicza zabawę.

Mam dt125x i sprawa polega na tym, że jeżeli masz założone handbary i crash pady na ośki to po glebie nic poza porysowanym handbarem się nie stanie. Możesz go wtedy rzucać ile dusza zapragnie tylko w te dwie części musisz zainwestować :) A jeżeli masz więcej kasy to się możesz szarpnąć na kierownicę z rozpórką :)

Polecam takie ćwiczenie stajesz obok moto, zamykasz stopkę, puszczasz moto i szybko się odsuwasz. Kiedy już podniesiesz moto z ziemi i zobaczysz pierwsze ryski to uwierz mi, że te kolejne aż tak nie bolą :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

7

Odp: Witajcie wszyscy :)

Miałem już szlifa 30m także ucierpiały (gleba na lewo):
-kierownica się wygięła
-lekki odprysk z lewej ośki tam na dole
-lusterko strzeliło nad jezdnią na prawe pobocze
-plastik lewy baku połamany poszedł na spawanie do kumpla
-pod tym plastikiem chłodnica lekko się przerysowała
-tylny kierunek zarysowany
-tylny zadupek ledwo co!
-wcięło mi biegałkę ładnie (wyklepałem na kowadle)
-zarysowało lekko dekiel silnika
-wygięło klamkę sprzęgła (naprostowałem)
-nóżka kierowcy tak się schowała że ledwo ją tam na miejscu wyjąłem
-lagi się przekosiły pod wpływem wysunięcia z ich uchwytów, ale już to zrobiłem
-przedni błotnik lekko się przytarł

ale nadal sprzęt wygląda na 5!!

Mnie nic się nie stało!
-brudna kurtka od mieszanki błota i asfaltu, gdyż padało i zmiana nawierzchni na zakręcie spowodowała szlifa
-dziurka w kurtce 3mm?
-spodnie motocyklowe bez śladu
-buty wojskowe desanty też bez śladu
-rękawiczki snowboardowe lekko podziurawione

Jeśli brać Handbary to tylko z rdzeniem z aluminium, nie? - niestety na allegro słaba oferta/drogo

8

Odp: Witajcie wszyscy :)

Handbary i na oski i będzie dobrze 7 gleb i prawie nic nie widać.Dekle jak możesz też zabezpiecz....

Post's attachments

Attachment icon DSC00070.jpg 462.15 kb, 80 downloads since 2011-05-19 

9 Ostatnio edytowany przez daniken (2011-05-19 20:44:00)

Odp: Witajcie wszyscy :)

To ty musiałeś nieźle szlifować skoro takie uszkodzenia miałeś. Pochwal się sprzętem w odpowiednim temacie ;)

Jak handbary to tylko i wyłącznie z alu rdzeniem. Ja mam aktualnie Acerbisy i się trzymają. Ale jak masz więcej kasy to bierz ZETA'y :)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

10

Odp: Witajcie wszyscy :)

siemanko

11

Odp: Witajcie wszyscy :)

Jak zabezpieczyć dekle? pod ramą pociągnąć też coś takiego, co zabezpiecza ośki? schować to np tak, jak mam podnóżki kierowcy? - w DT jest bardzo delikatna rama mi się wydaje i mam dylemat czy to montować :/
Aż się nie chce wierzyć, że tylko na ośki i taka ochrona xD
Sprzętem się pochwalę, jak zrobię zdjęcia - bo nie mam aktualnych
[url=http://img196.imageshack.us/g/m21105358.jpg/]Tutaj[/url] Są foty jak kupowałem z aukcji allegro - ma stare kierunki, stare manetki przetarte i jeszcze cały lewy plastik - reję mam inaczej, inny napęd - ale z grubsza wygląda podobnie, tylko brzydziej

12

Odp: Witajcie wszyscy :)

Czy to potrzebne ? Dekle wydaje mi się, że są wystarczająco dobrze chronione. Przytarcia się zdarzają ale jeszcze nigdzie nie zauważyłem by ktoś specjalnie je czymś wzmacniał czy próbował w jakikolwiek inny sposób ochronić.

Git jest :)
Jaki rozmiar ma ta przednia opona ? Strasznie duża się wydaje :) Nie obciera o amortyzatory ?

Z ciekawości. Dlaczego masz ją tak na półkach obniżoną ?

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

13

Odp: Witajcie wszyscy :)

siema :)

tylko i wylacznie "SUPERMOTO"!

MZ 125 sm-sprzedana >> DRZ 400 AKRAPOVIC-sprzedane >>yz 400f + Supermoto kit - sprzedana

14 Ostatnio edytowany przez Atetus (2011-05-23 09:48:49)

Odp: Witajcie wszyscy :)

120/90-17 - opony są monstrualne ;) Nic nie obciera, jak dla mnie git jest
Nie rozumiem z tym obniżeniem - ? "Edit: Kapuję, już widzę na fotach - dawno to już podniosłem ;)"
Może na gadu napisz, czy coś? - żeby nie spamować forum
____
Witam, witam wszystkich ;)

15

Odp: Witajcie wszyscy :)

To przywitalnia :) Tutaj można spamować haha :) Masz PW

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.