Hacker - dzięki za podpowiedź - właśnie pogrzebałem w necie i na forum bandita jest opis jak szwajcarzy blokują gaźniki podciśnieniowe - cytuje - może komuś się przyda
sopel - 2008-03-15 23:53:47
dobra wiem co było i opisze każdy to zrobi na swoją odpowiedzialność kto będzie miał zdławioną wersje a chce odetkać. Umnie po tym zabiegu to do 12500 się wkręca. Trzeba zobaczyć w pierwszej kolejności jaki mamy nr na kopułkach od gaźników keihin te plastikowe od góry ja mam 946 i tu tkwi problem ponieważ jak wyciągniemy przepustnice plastikowe te z membranami i zobaczymy że nie mają otworów gdzieś z boku ( od strony iglicy patrząc na nią z góry mają być 2 otworki po prawej i po lewej stronie jakieś 2-3mm od iglicy. Ich nie ruszmy jak są fabrycznie, ale jak sa jakieś w innym miejscu szczególnie z boku na pionowej ściance to należy zakleić) Teraz musimy sprawdzić kopułke od strony wewnętrznej tam gdzie jest komora i jeśli mamy tam takie 2 rurki równe z powierzchnia styku kopułki z gaźnikiem to musimy je usunąć. Są to krućce ograniczające ruch przepustnicy, najlepiej to sprawdzić zanim gaźniki rozkręcimy ściągamy filter powietrza następnie wkładamy palec do gaźnika od strony filtra i próbujemy podnieść przepustnice tą plastykową ma się schować całkiem tak aby było widać cały prześwit gardzieli. Jak czujemy że przepustnica podnosi się tylko troche i dalej nie darady to mamy właśnie zablokowaną przepustnice nic na siłe wszystko lekko chodzi. W takim wypadku albo idziemy do serwisu i płacimy za nowe kopułki, lub do tokarza i każemy mu je stoczyć. Najtańsza wersja taką jak ja zrobiłem to wyłamałem te rurki do samego dołu. uważajcie potem jak zakładacie te membrany aby ich przy skręcaniu nie poprzebijać. Teraz to tylko synchronizacja zostaje mi do zrobienia bo obroty troche na wolnych falują i nierówno pracuje silnik. Zastanówcie się co nieraz ci z serwisu gadają aby kase wyciągnąć od nas klijentów jak może być moduł zblokowany to nie jest silnik na wtrysku i tu nie ma takiej blokady jest tylko nechaniczna. Moduł w naczym przypadku będzie odpowiadał za układ zapłonowy a nie za skład mieszanki paliwowo powietrznej. A możemy się jeszcze spotkać z 2 blokadami zobaczyć trzeba czy się przepustnica ta metalowa co odpowiada za krencenie manetka czy się całkiem otwiera jak nie to jest wina albo linki gazu. Albo mamy założoną zwężke na wlocie do do gażnika lub w krućcu przed głowicą a międzi gaźnikiem na tym gumowym. I to by było na tyle. Zauważycie po tej operacji jak na wolnych po odpalenio śilnik się wkręca różnica zauważalna i odgłos podobny do ścigacza. Pozdro i życze miłego śmigania. Tu na fotce widać kopułke i te 2 rurki co musimy je usunąć
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/175/dscf0895xd2.jpg/[/url]
a na tej fotce poniżej macie jak wygląda dobra kopułka, której nie trzeba przerabiać bo jest ok a podziękowania dla tomka za pomoc fotke tej kopułki i że zechciał wykręcić z moto.
[url]http://imageshack.us/photo/my-images/254/dsc00075ft9.jpg/[/url]