16

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

krolikktm napisał/a:

Witam teraz to mam wiekszy problem w oleju ktory spuscilem do sloika znalazlem sprezynke i jakby podkladke:( co to moze byc?

To już wiem skąd ten dzwięk gwoździ w cylindrze w silnikach KTM :P

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

17

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

jeszcze powinna tam byc kuleczka  z tego c opamietam to odpowiada za utrzymanie cisnienia oleju ... masz kredki i lepiej go nie pal teraz :D

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

18

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

mam jeszcze taka podkladke a moze ta kuleczka jest w srodku?

19

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

szukaj manuala na necie ja  lc4 na oczy od 3 lat nie widzialem wiec juz nie pamietam

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

20

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

bylem przy moto odkerecilem srubke imbusowa zalozylem na nia ta miedziana podkladke i do srodka wsadzilem sprezynke dociskalem sprezynke malutkim imbusikiem i uginala sie czyli cos musi buc w srodku dokrecilem srube i mysle ze jest ok:)

21

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

i na przyszlosc nie wykrecaj tej srobki

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

22

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

ok dzieki pozdrawiam i zycze szybkiego powrotu wiosny:)

23 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-02-01 18:25:16)

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

Qrde pisałem o tej sprężynce raptem kilka postów wyżej.
W manualu też jest opisana dokładnie po co i gdzie jest.
Ja wiem, że niektórym czytanie sprawia spory problem, ale w takim przypadku nie powinni się zabierać za moto, chyba, że mają potem kasę na remont.
Łukasz (lukas_vip) kupił właśnie moto po takim zawodniku któremu sprężynka też wypadła i wkręcił ją potem w inny otwór - po kilkuset km (już u Łukasza) zatarł się silnik.

Ta sprężynka steruje zaworem bypass, który odpowiada za smarowanie wału. Nad sprężynką powinien być ten zawór (taka tulejka o średnicy ok. 6mm) - upewnij się, że też Ci to nie wypadło (choć zwykle raczej ciasno siedzi i zwykle muszę to nabijać na długopis, żeby wyciągnąć). Zmierz, czy sprężynka nie jest krótsza niż 23,5 mm (jeśli tak - wymiana) i zamontuj ją w otwór ze śruba ampulową. Ta podkładka to zapewne miedziana podkładka uszczelniająca - powinna taka być (w różnych rozmiarach oczywiście) pod każdą ze śrub spustowych oleju - pewnie któraś z nich Ci zwiała. Możesz w katalogu części popatrzeć jak to powinno być dokładnie ([url]http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts.asp[/url])

"dokrecilem srube i mysle ze jest ok" - ciekawe, czy Twój KTM też tak myśli? Może jednak warto się upewnić.

Sorry za irytację, ale wszystkie te informacje są ogólnie dostępne w necie (i były wcześniej podane w tym wątku) - wystarczyło odrobinę poszukać i poczytać. No ale to nie mój moto i nie moje potem problemy.

pozdrawiam, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

24

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

fxrider napisał/a:

Łukasz (lukas_vip) kupił właśnie moto po takim zawodniku któremu sprężynka też wypadła i wkręcił ją potem w inny otwór - po kilkuset km (już u Łukasza) zatarł się silnik.

Dokładnie po 400km od dnia zakupu moja korba się zatarła. Dlatego jestem zdania, że jak się nie znasz to się nie bierz za coś czego nie potrafisz. Zleć to ludziom, którzy mają o tym pojęcie.

Wibrator LC4 ;]

25 Ostatnio edytowany przez RADIZZLE (2012-12-03 10:33:46)

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

podepnę się pod temat odnośnie zaworu by-pass.
czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy zawór poprawnie działa ?
czy po demontażu zaworu przy wymianie oleju powinien z otworu wylecieć olej?
czy przy zakładaniu zaworu tulejka powinna się gdzieś zakleszczyć czy luźno wchodzić w otwór?
i jeszcze z jakim momentem należy dokręcić śrubę, bo nie mogę znaleźć tej informacji?

dzięki
pzdr

KTM 625 SMC

26

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

nikt nic nie tego  ?:)

KTM 625 SMC

27

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

info wyżej.Musisz zmierzyć długość sprężynki w serwisówce jest to wyszczególnione.Po odkręceniu śruby olej będzie spływał i to nawet sporo więc lepiej podstawić pojemnik.U mnie tulejka siedziała luźno i sama wypadła.Lecz może sie przykleić poprzez olej.A momentu nie pamiętam.Ale raczej to nie jest taki element który trzeba by nagminnie przykręcać kluczem dynamometrycznym.

28

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

u Ciebie siedziała luźno tulejka to i u mnie będzie siedziała luźno bo to Twoje moto przecież, a teraz już moje :)
czyli żadnej filozofii nie ma przy wymianie by-passu?
jeszcze jedno czy sprężynka dociska tulejkę czy tulejka wchodzi w spręzynkę ?
pytam bo niebawem będę sie bawił w wymiane oleju i wymienie profilaktycznie zawór :)

KTM 625 SMC

29

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

Ma wchodzić.
Przy regularnej zmianie nie trzeba tego w ogóle ruszać. Tą śrubą nie spuszcza się oleju. Jeśli wcześniej olej był spuszczony pozostałymi śrubami to z tej powinno góra trochę pokapać.
Wymieniać jest sens tylko wtedy jeśli tulejka jest zjechana (gorzej jeśli jej gniazdo bo to kartery silnika), zacina się  lub jest luźna (ponownie kwestia też gniazda). Ew. samą sprężynkę jeśli jest za krótka (wypracowana).

Ten mechanizm służy do regulacji ciśnienia oleju w magistrali. Olej za pompą wywiera ciśnienie na ów tłoczek a ten uginaja stosownie sprężynkę - przez to tłoczek opada (mniej lub bardziej, zależnie od ciśnienia na pompie, czyli to pochodna obrotów i jej stanu) i odsłania kanalik przepustowy, przez który olej ucieka (tzn. jego nadmiar - redukując ciśnienie).
Jeśli tłoczek będzie miał luzy w gnieździe lub zatnie się w dolnej pozycji to olej będzie "nielegalnie" tamtędy uciekał zmniejszając ciśnienie w magistrali. Jeśli tłoczek zatnie się pozycji górnej to w magistrali olejowej może być zbyt duże ciśnienie.

U mnie musiałem go zawsze nadziewać na ołówek, sam nie chciał wypadać.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

30 Ostatnio edytowany przez RADIZZLE (2012-12-05 21:45:13)

Odp: Wymiana oleju ktm 625 smc

fxrider a co może być powodem luźnego gniazda ? u siebie musialeś nadziewać na ołówek i lekko stuknać żeby wyszła , czy raczej mocno była zakleszczona  ? czy luźno siedząca tulejka może być powodem jakiejś awarii ?
cały mechanizm funkcjonowania zaworu znam, pytam o kwestie techniczne bo nie chce tego źle zrobić.
czy tak jak Tomek pisze nie ma na to konkretnego momentu z jakim trzeba dokręcić ?

jest jakiś objaw nieprawidłowo działającego zaworu bądź w ogóle niedziałającego?

KTM 625 SMC