Temat: rozwiazane
witajcie w mojej 570 sm ciągle żarówka sie wylancza .....(......).
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » rozwiazane
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witajcie w mojej 570 sm ciągle żarówka sie wylancza .....(......).
Regulator napięcia może być :/ do wymiany
Podłącz multimetr w miejsce żarówki i sprawdź napięcie, jeśli nie ma akumulatora to na prądzie zmiennym. Jeśli będzie się mocno wahać powyżej 12v to masz odpowiedz. pozdrawiam
jutro to sprawdze :)
Mi w KTMie tylna żarówka regularnie pada od wibracji, ale tutaj to raczej problem z napięciem - dziwne tylko, że z tyłu nie siada.
z tylu mam diodowa i dziala bez zarzutu . rozbiore poki snieg jest i zrobie
Tez stawiałem na wibracje .... Fxrider dlaczego uważasz ze "tutaj to raczej problem z napieciem' - jest to zależne od moto ? marki ? modelu ?
bardzo możliwe że od wibracji, znajomy miał te 610 w sm z lampą na sztywno i paliło mu co jakiś czas, w końcu już przestał wymieniać i na postojówce latał bo ta jedynie świeciła(najrzadziej ją wymieniał), u mnie w kxie jest lampa na gumach i normalna żarówka a nic się nie spala może to od tego zależy, nie znam się aż tak ale z moich obserwacji tak wynikało :P
Sprawdź napięcie w kostce żarówki.
Jeśli jest poniżej 14,4V to spoko.
Ja też fabrycznie nie mam aku i mam 14,2V w instalacji cały czas.
Jeśli masz więcej niż 14-15V to regler nie bangla lub coś w instalacji posrane masz.
jol
w exc 530 tez przednia ciagle umierała wiec latałem na pozycyjnym tylko w nocy troche cizba była :D
Fxrider dlaczego uważasz ze "tutaj to raczej problem z napieciem' ?
Stawiałem na napięcie, bo zazwyczaj przy wibracjach pierwsza leci tylna żarówka - ale jeśli z tyłu jest LED to było to błędne założenie.
Jeśli fabryka nie pozmieniała instalacji w tym moto (względem starszych) to nie ma w nim regulatora napięcie (jedynie prymitywny prostownik), więc jeśli to byłby problem z napięciem to żarówki raczej padałyby przy wyższych obrotach. Ale z drugiej strony nie bardzo widzę powód dlaczego sama prądnica miałaby zacząć dawać większe napięcie niż zwykle.
Po uwzględnieniu powyższego - jednak raczej wibracje.
Mi zaraz po kupnie moto nagminie przepalało sie włókno z tyłu (stop działał) . Trzy kolejne żarówki trzymały kilka dni ( zestaw 3 zarówek z tesco o dobrych parametrach).
Następną zaróke kupiłem już w sklepie motoryzacyjnym i od lipca trzyma .
HEMP napisał/a:Fxrider dlaczego uważasz ze "tutaj to raczej problem z napieciem' ?
Stawiałem na napięcie, bo zazwyczaj przy wibracjach pierwsza leci tylna żarówka - ale jeśli z tyłu jest LED to było to błędne założenie.
Jeśli fabryka nie pozmieniała instalacji w tym moto (względem starszych) to nie ma w nim regulatora napięcie (jedynie prymitywny prostownik), więc jeśli to byłby problem z napięciem to żarówki raczej padałyby przy wyższych obrotach. Ale z drugiej strony nie bardzo widzę powód dlaczego sama prądnica miałaby zacząć dawać większe napięcie niż zwykle.
Po uwzględnieniu powyższego - jednak raczej wibracje.
Regulator napięcia jest na główce ramy z lewej strony takie szare pudełko kwadratowe, jest to moto bez aku to powiedz mi fxrider po co mu prostownik?
Na pytanie skąd się bierze wyższe napięcie odpowiadam:
od dawania w pizdę im większa prędkość obrotowa tym wyższy prąd i napięcie oczywiście zaraz ktoś może wyjechać z tekstem ze motorynka nie ma regulatora napięcia ale motorynka ma prądnicę a nie alternator.
Jako mgr inż. elektryk doradzę tak. weź multimetr odpal gada i podłącz sprawdź napięcie na wolnych obrotach a później daj mu po piździe i zobacz jakie ma napięcie na max obrotach. Problem może być taki ze na wolnych masz wszystko ok na na maxa już nie i pali ci żarówki. Jeżeli nie to to w grę mogą wchodzić przepięcia , sprawdź wszystkie połączenia elektryczne przeczyść kostki przesmaruj je. Dopiero na samym końcu bym zajął się wibracjami.
no ja tez tak sadze zrobie tak bo wibracie bardzo malo prawdopodoble lecz mozliwe :)
wszystko jest możliwe ale zawsze zaczyna się od prostych i oczywistych awarii, a najgorsze jest gdybanie...
Barteksm też ma racje, że teraz produkują naprawdę kiepskie żarówki sprzedawane najczęściej w hipermarketach...
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » rozwiazane
Wygenerowano w 0.035 sekund, wykonano 74 zapytań