Odp: turbo w SM
gaźniki
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » turbo w SM
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
gaźniki
czyli da się dostosować gaziory podciśnieniowe do turbo ? czy jakieś inne niź seria stosujesz ?
o zastosowaniu gaźników: [url]http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/YaBB.pl?board=forcedinduction[/url]
dzięki, poczytam ;)
Motorki z turbo to temat poruszany chyba na każdym forum.
Były motocykle produkowane z turbo oryginalnie takie jak gpz 750 turbo ale ich produkcja była bardzo krótka. A tak w ogóle to jednym mankamentem turbo w motorze jest to jak załączy ci się w zakręcie i koło dostanie uślizgu :P moim zdaniem turbo jest fajne w moto żeby po zapierdala... na prostej i tyle.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw&feature=related[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ud_gXPCMUDw&feature=related[/url]
stare dobre czasu jak za młodego się to oglądało ;]
Motorki z turbo to temat poruszany chyba na każdym forum.
Były motocykle produkowane z turbo oryginalnie takie jak gpz 750 turbo ale ich produkcja była bardzo krótka. A tak w ogóle to jednym mankamentem turbo w motorze jest to jak załączy ci się w zakręcie i koło dostanie uślizgu :P moim zdaniem turbo jest fajne w moto żeby po zapierdala... na prostej i tyle.
Dlatego można stosować czujniki przechyłu- rzadziej, albo patrzeć na obrotomierz i wskaźnik doładowania. Generalnie kiedyś w F1 też były silniki doładowane (po 1400 KM) i jakoś dawali radę iść w zakręcie idealną linią, bez uślizgów. Nikt nie mówi, że to łatwe, ale zabawa może być… niezła:)
z tego co wiem to można ustawić turbawkę od jakich obrotów ma działać więc jak ustawić że od dołu już ma się załączać to praktycznie ciągle będzie kręcić i to że się załączy w zakręcie już nie grozi ;]
gdyby można było ustawiać działanie turbo od 0, to nie byłoby "turbo dziury"- a jakoś dalej te dwa słowa funkcjonują;)
Turbina do działania potrzebuje odpowiedniego ciśnienia gazów wylotowych, na niskich obrotach tego nie ma.
z tego co wiem to można ustawić turbawkę od jakich obrotów ma działać więc jak ustawić że od dołu już ma się załączać to praktycznie ciągle będzie kręcić i to że się załączy w zakręcie już nie grozi ;]
Na pewno podtrzymanie turbo.
Jak masz podtrzymanie turbo to turbina kręci się nawet jak hamujesz, bo do kolektora wydechowego przed turbo zostaje wtryśnięte paliwo (rozwiązanie z rajdów) niestety silnik i turbo dostaje w pizdę i to fest.
A od zera nigdy nie zadziała bo tak jak napisał mój przedmówca, gazy muszą się rozpędzić odpowiednio.
Jakimś tam malutkim remedium na turbo dziurę jest zmienna geometria łopatek turbiny, ale nie eliminuje tego zjawiska, tylko je zmniejsza.
Inną sprawą jest mechaniczny kompresor, on działa praktycznie od pierwszego obrotu wału korbowego, ale sam musi nadymać odpowiedniego ciśnienia żeby był efekt, więc tak czy siak silnik musi mieć pewne obroty.. A pobiera średnio 10% mocy silnika dając do 30% zysku mocy.
joł
Robiłem kiedyś jakieś obliczenia do kompresora i do 10% nie udało mi się zejść:). Wzrost mocy, może być zdecydowanie większy niż 30%.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » turbo w SM
Wygenerowano w 0.054 sekund, wykonano 70 zapytań