1 Ostatnio edytowany przez JERY (2010-08-31 16:04:09)

Temat: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Prosze o wyjasnienie pewnej kwestii. Chodzi mi o kolanka wydechu. Czy przebarwienia to norma w singlach i nie zwracac na to uwagi, czy tez unikac takich sprzetow bo przebarwienia to np. swiadectwo ze cos zlego dzieje sie z silnikiem? Osoba ktora lata na KTMach ( jest instruktorem szosa enduro) mowila, zeby unikac moto z nie seryjnym wydechem bo sa male szanse na to, ze po za zmiana puszki czy nawet kolektora i puszki, poszly w slad za tym nastepne zmiany ( iglica w gazniku, dluzsza sruba do regulacji mieszanki w gazniku itp) Mowil, ze taka nie kompletna zmiana, bankowo powoduje wielokrotne przegrzewanie silnika i bardzo duze szanse na wielokrotne podwieszenie zaworow. Pomyslalem, ze te przebarwienia to wynik nieprawidlowych przerobek wydechu czyli efekt zlego spalania mieszanki. Tymczasem ogladajac ogloszenia zaowazylem, ze roznie z tym bywa. Czasami kolektor jest przebarwiony przy seryjnym wydechu a przy akcesoryjnym nie. Zwracac na to uwage czy nie?

D0odam linka zeby pokazac o co mi chodzi z tym kolektorem i przy okazji mozecie ocenic ta sztuke. Tutaj te przebarwienia sa krotkie, ale czasami widze sprzety w ktorych te przebarwienia siegaja nawet az za kolanko.

P.S. Napisalem do sprzedajacego z pytaniem co sie stalo z wydechem od wewnatrz. Napisal, ze to wglebiebie jest fabryczne, a slady gumy wynikaja z tego ze jest zalozona szersza opona. Mozliwe czy nie?

[url]http://allegro.pl/ktm-520-exc-superm...203530329.html[/url]

Tutaj przyklad jak deleko moga siegac te przebarwienia.
[url]http://allegro.pl/ktm-exc-525-superm...193204980.html[/url]

Mozecie ocenic dla mnie te ogloszenia?

[url]http://otomoto.pl/ktm-inny-530-exc-r...-M1901485.html[/url]
Czy w wersjach XXX-R zakladane sa fabrycznie akcesoryjne wydechy? Bo jesli sa zakladane fabrycznie to chyba fabryka zgrala uklad wydechowy jak nalezy i nie ma sie czego bac, prawda?

[url]http://otomoto.pl/ktm-inny-exc-525-s...-M2167552.html[/url]
Ten mi sie podoba. Ladnie utrzymany. Tylko znowu k...a! zmieniny wydech :/ Ale patrzac na kolektor nie widac zadnych przebarwien.

[url]http://allegro.pl/ktm-smc660-lc4-supermoto-sm-monster-energy-i1199240868.html[/url]
Tez ladny, tyle ze sprzedajacy napisal o mocy 70KM a google mowi, ze ten model ma w okolicach 30KM. Zapytalem skad sie wziela wartosc 70KM. Sprzedawca nie odpisal. Zwracam uwage na kolektor. Wydech seryjny a przebiarwienia dochodza prawie do samej puszki.

[url]http://allegro.pl/ktm-smc-625-supermoto-i1203950782.html[/url]
Tez ladnie utrzymany egemblaz. Znowu seryjne wydechy i przebarwienia siegajace daleko za kolanko.

[url]http://otomoto.pl/ktm-inny-lc4-660-s...-M2092664.html[/url]
Kolejny 660SMC. Zmieniony wydech, moc ponad 70KM ?? Sprzedawca pisze cos o iglicy w gazniku. Warty uwagi czy nie?


ogolnie najbardziej interesuje mnie 525. A 525 SMR z mozliwoscia rejestracji to byla by bajka, ale strasznie ciezko takiego kupic. widzialem jedna sztuke na allegro. Na zdjeciach piekna sztuka w zajebistym stanie. Powisiala z tydzien i pewnie zmienila wlasciciela. Od tamtej pory juz nie widzialem zadnego 525 SMR. Jest kilka sztuk w Niemczech na Mobile.eu ale to strasznie daleko i zaden nie ma prawa rejestracji.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

2 Ostatnio edytowany przez maciejwra (2010-08-30 23:40:47)

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Kolego popraw linki to raz

A w te przebarwienia to nie wierz... Jak by tak było to nie sprzedawali by fabrycznie nowych sprzętów z akcesoryjnymi wydechami.....

Seryjne kolektory w LC4 sm ładnie błyszczały i zawsze przebarwienia miały czy z kombinowanym dolotem/wydechem czy nie... Każda stal podgrzana ma przebarwienia.....


I proszę o wytłumaczenie z kolei jak odetkany wydech wpływa na zwiększoną temp w silniku???????????????????????????? Przytkany katalizatorem heh owszem ale odetkany????

SMR 505

3

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Ja wymieniałem puszki wraz ze zmianą ustawień gaźników (dysze, iglice, filtr powietrza) na hamowni a kolanka na ssaniu lub po bardzo ostrej jeździe są czerwone. Silnik ma ok. 27 000 km i jest OK.
660 miała fabrycznie ograniczoną moc do homologacji i wszystkie były odblokowywane jeszcze w sklepie przed sprzedaża. Tyle.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4 Ostatnio edytowany przez JERY (2010-08-31 16:04:43)

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

maciejwra napisał/a:

Kolego popraw linki to raz

Poprawione

maciejwra napisał/a:

A w te przebarwienia to nie wierz... Jak by tak było to nie sprzedawali by fabrycznie nowych sprzętów z akcesoryjnymi wydechami.....

Fabryczne sprzety z akcesoryjnymi wydechami, moga byc zestrojone prawidlowo, tak, ze nie ma to wplywu na silnik.

maciejwra napisał/a:

Seryjne kolektory w LC4 sm ładnie błyszczały i zawsze przebarwienia miały czy z kombinowanym dolotem/wydechem czy nie... Każda stal podgrzana ma przebarwienia.....

Mialem do tej pory 3 motocykle. Hornet 600, kilowy Fazer i obecny erłan. W zadnym kolektory nie byly przebarwione, a lekkiego zycia nie mialy. Dlatego pytam jak to jest z singlami.


maciejwra napisał/a:

I proszę o wytłumaczenie z kolei jak odetkany wydech wpływa na zwiększoną temp w silniku???????????????????????????? Przytkany katalizatorem heh owszem ale odetkany????

Dyskusja na temat wplywu wydechu na proces spalania trwa do tej pory i powiedzial bym ze jest remis. Mysle, ze opor jaki wydech stawia spalinom ma znaczenie. Jesli ten opor (zaprojektowany przez fabryke) zmniejszymy bez zgrania pozostalych "parametrow" pracy silnika, to moze to miec wplyw na dzialanie i zywotnosc silnika. Ale inzynierem nie jestem i nie stawiam ostatecznych sadow. Licze sie z opinia kazdego kto ma wlasny motocykl i nim jezdzi. :)

Czy ktos pokusi sie o ocene ogloszen. Zdaje sobie sprawe, ze to tylko zdjecia, ale wprawne oko wylapie mocno odstajace od oryginalu sztuki i pomoze mi oszczedzic rozczarowujacych podrozy po 300km w jedna strone.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

5 Ostatnio edytowany przez maciejwra (2010-08-31 16:50:27)

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

pierwszy link - moto spoko:) chociaż hebel słaby...530 z 2008 roku poprawione w stosunku do 2007(skrzynia, napinacz łąńc rozrządu) Chyba jeszcze kilka innych rzeczy wyeliminowali wieku dziecięcego

drugi link hmmm z 2002r były 520EXC anie 525 - pojemność 510ccm nie 525ccm. Hebel podobnie jak wyżej. Widać że utrzymany, doinwestowany (fajna pokrywka filtra powietrza - na zameczki:) Zawias trzeba by utwardzić przy 80 KG sprężyna tył za miękka na SM.

trzeci to klasyczne LC4. Przy tym przebiegu pewnie uszczelki pod cyckiem i głowica do wymiany, chyba że były wcześniej wymieniane - cięższe o ok 20 kg od poprzednich dwóch ale i tak lżejsze nić zwykłe LC4 SM o 25kg bodajże.

W tym przypadku twoja "obsesyjność na przebarwienia" :) jest zupełnie nie uzasadniona. Kolektor  w tym modelu był jakby chromowany, pięknie się świecił.

Kolejny jak wyżej - wszystkie SMC miały gaźnik Keihina zamiast mikuni więc tu mocy należało szukać okolice 70 KM możliwe.

Każdy egzemplarz należało by organoleptycznie sprawdzić.

EXC przy odpowiednim serwisowaniu czyt. zgodnie z serwisówką będzie działać latami, nie zapominajmy że to sprzęt profi

LC4 także chociaż większość użytkowników leje tylko benzynę i jeździ...i efekty są później widoczne w serwisie jak jednorazowo trzeba zostawić 3K PLN

Z resztą każde moto czy japończyk czy europejczyk dalej będę powtarzał jak się dba tak się ma..

JERY napisał/a:

Dyskusja na temat wplywu wydechu na proces spalania trwa do tej pory i powiedzial bym ze jest remis. Mysle, ze opor jaki wydech stawia spalinom ma znaczenie. Jesli ten opor (zaprojektowany przez fabryke) zmniejszymy bez zgrania pozostalych "parametrow" pracy silnika, to moze to miec wplyw na dzialanie i zywotnosc silnika. Ale inzynierem nie jestem i nie stawiam ostatecznych sadow. Licze sie z opinia kazdego kto ma wlasny motocykl i nim jezdzi. :)

Tak za bardzo odetkany nie może być, ale wszystkie są dedykowane pod model wiec tu nie widzę problemu.

SMR 505

6 Ostatnio edytowany przez maciejwra (2010-08-31 17:04:06)

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Aha W EXC do 2007 roku warto zwrócić uwage na tylną piastę, często jest pęknięta - to wada fabryczna (nowa 800 PLN Talon 800PLN, ponadto posprawdzac gwinty. (na pokrywie zaworów - od wężyka olejowego, mocowanie sprzęgła przy zębatce i innne) Naturalne sa pourywane gwinty mocowania owiewek w baku ale na to jest prosty patent ;)

SMR 505

7

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Dzieki za pomoc. Mam jeszcze pytanie odnosnie zawiechy w endurowym 525 przerobionym na SM. Grzebac w zawieszeniu ( tyl juz wiem ze tak, bo ja waze w okolicach 100) czy zostawiac terenowe nastawy. Jak endurowe zawieszenie sprawuje sie na torze przy glebokich zlozeniach "na lokcie" ze sie tak wyraze. Daje rade czy bezwzglednie modyfikacja?

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

8

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

stanowczo za miękkie i za wysokie, W Sanchezie obniżają o ok 7cm zmieniają charakterystykę itd. ja poszedłem na kompromis z racji użytku moto w enduro także. Tył sprężyna od SMRa przów olej 7,5W

SMR 505

9

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Ok. Jeszcze raz serdeczne dzieki :) Konkretne odpowiedzi od konkretnego motórzysty. Juz lubie to forum :)

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

10

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

przykleje sie do tematu..:p


bo mam upatrzonego sprzeta SM...stoi w okolicach Piły...

moj problem polega na tym czy ktos jest z tamtych okolic i czy mógł by oblukac teamat...??? ;]

czy było by mi warto jechac po niego 600km.......: o

jesli ktos by mógł podam wiecej info na PW....z góry dzieki..

11 Ostatnio edytowany przez JERY (2010-09-05 13:27:06)

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

wciaz sie rozgladam. Jestem zdecydowany na 525, ale ... nie wykluczam tez innych modeli. Rzucicie okiem?

1)Jak to sie ma mocowo i wagowo?
[url]http://allegro.pl/ktm-smc-625-supermoto-i1203950782.html[/url]

2)[url]http://allegro.pl/sprzedam-ktm-525-exc-oraz-kola-supermoto-i1217159543.html[/url]

3)A moze cos takiego?
[url]http://allegro.pl/husaberg-fe-550-supermoto-ktm-450-525-yz-wr-crf-i1214566410.html[/url]

4)[url]http://allegro.pl/ktm-exc-525-supermoto-i1217312472.html[/url]

5)[url]http://otomoto.pl/ktm-inny-exc-525-s...-M2167552.html[/url]

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

12

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

z cena tego pierwszego 525 to goscia popier.... ja sprzedałem exc530  z 2009r za 25k a było o niebo lepiej wyposazone niz ten poczawszy od kompletnego ukladu hamulcowego beringera  konczywszy na wydechu akry

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

13

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Nikt wiecej sie nie wypowie? Warto jechac ogladac czy nie?

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

14

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Pytanie kontrolne. Co jeszcze wchodzi w gre spelniajac nastepujace warunki. Masa ~100-120kg i moc >50,>60KM?

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

15

Odp: Prosba o ocene ogloszen i wyjasnienie paru kwestii.

Przyjedź do mnie to dam Ci spróbować mojego 525 :)

SMR 505