1

Temat: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

Tak jak w tytule.
Czym się różnią Silniki w tych trzech modelach?? Potrzebuje dokładnych danych jak np. inne wałki rozrządu, gaźniki itp.

No i drugi temat.
Tak już zbliżam się do prawka i szukam powoli sprzęta. Znam się w miarę na mechanice. A kasy za wiele mięć nie będę. Chciałbym zakupić sprzęta do remontu do max 2tysi. Lub sprawnego do 3500-4000. Raczej kierowałbym się takim do remontu.
Może być 2T jak i 4T. Raczej poj. 250-600. Czym mocniejszym tym lepszy :D. Oczywiście tylko z papierami. Co byście radzili szukać? Myślę że już wszystkie modele sprawdziłem a może o jakimś nie wiem.

[url=http://www.night-race.pl/index.php?ref=23007][img]http://www.night-race.pl/images/baner.png[/img][/url]

2

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

A co myślicie o [url]http://moto.allegro.pl/item1059978685_ktm_lc4_600_620.html[/url] Oczywiście dopuszczam możliwość remontu. Czy to opłacalne?
Ewentualnie [url]http://moto.allegro.pl/item1052027854_husqvarna_te_510.html[/url] .
Dla większości z was to już kupa starych złomów. Ale jakby nie patrzeć one też kiedyś nieźle sobie radziły w rajdach Enduro.

[url=http://www.night-race.pl/index.php?ref=23007][img]http://www.night-race.pl/images/baner.png[/img][/url]

3 Ostatnio edytowany przez lukasz_vip (2010-05-30 16:48:54)

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

Nie pchaj się ani w jedno ani w drugie. Bo części to chyba w kosmosie będziesz szukał.

LC4 600 miały słabe smarowanie bo tylko jedną pompą i przez to korba dostawała po dupie.

Do Huski to tylko serwis ma części i do tego korba np. kosztuje 1200zł do te610.


W takiej kasie to szukaj albo DR600, albo XL600 lub XT600. Nic innego dobrego i taniego w utrzymaniu nie kupisz. Do tych sprzętów co wymieniłem są części na allegro i to sporo.

Wibrator LC4 ;]

4

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

mam HONDE XL 600 R do sprzedania w stanie bardzo dobrym w ciaglej eksploatacji jak by cie to interesowalo :D

5

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

lukasz_vip napisał/a:

W takiej kasie to szukaj albo DR600, albo XL600 lub XT600. Nic innego dobrego i taniego w utrzymaniu nie kupisz. Do tych sprzętów co wymieniłem są części na allegro i to sporo.

Tylko właśnie za te sprzęty chcą irracjonalnie dużą kasę (jak na rocznik i stan techniczny).

tomekk29 napisał/a:

mam HONDE XL 600 R do sprzedania w stanie bardzo dobrym w ciaglej eksploatacji jak by cie to interesowalo :D

Niestety jeszcze prawka nima i kasy też nie za bardzo ale tak z ciekawości podaj jakieś bliższe info. Z ceną i fotami na początek :D

[url=http://www.night-race.pl/index.php?ref=23007][img]http://www.night-race.pl/images/baner.png[/img][/url]

6

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

Z tej 3jki to tylko XR600R-najlżejsza i najmocniejsza.
Resztę info na temat danego modelu znajdziesz u wujka google.

Z remontem zastanów się dobrze-wbrew pozorom koszta nie są niskie:
Dla przykładu XR600R

Tłok TKRJ-300
Korba TKRJ-380
Uszczeki na cały silnik z oringami i uszcz. zaworowymi-140
Łańcuch nierządu-185zł
Łożyska silnika-300zł
Spręzynka napinacza nierządu-18zł
Nakretka kosza sprzegłowego-32zł
Prasowanie nowej korby-100-150
Szlif-50 plus wysyłki, chyba że masz kogoś na miejscu

Wychodzi około 1600zł, robiąc wszystko własnym sumptem.
Na dużą część z tych rzeczy dostałem rabaty...

To remont silnika.
A gdzie jeszcze zawias itd.
Wychodzą później różne ciekawostki, których nie dało się stwierdzić podczas kupna....a to wszystko kosztuje...
Powiem Ci szczerze że gdybym nie umiał zrobić prawie wszystkiego samemu to nie było by mnie stać na tą bicz....


joł

7

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

No liczyłem na silniczek nawet 2 tyś (lepiej zawsze z zapasem). Wszystko zrobię sam ewentualnie pomogą znajomi :). Więc kosztów robocizny nie liczę. Zawias zawsze można oryginalny zregenerować a to zazwyczaj taniej wyjdzie niż kupno od innego moto.
Pożyjemy zobaczymy :D

pozdro

[url=http://www.night-race.pl/index.php?ref=23007][img]http://www.night-race.pl/images/baner.png[/img][/url]

8

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

Koszt regeneracji przodu to około 90zł  za dwie tulejki ślizgowe( dolne) plus oleum (1,5L) i uszczelniacze 22zł z atheny plu ew łożysko główki 110zł z allbalsa.
Z tyłu nie jest już tak różowo bo za same łożyska sferyczne, górne i dolne zapłacisz ponad 160zł (one umierają najczęściej).
Kiwaczki i wahacz zostawiłem sobie na przyszły sezon ale pewnie wyjdzie kilka stówek :(((

Miej to wszystko na uwadze przy kupnie moto.
Bardzo łatwo się mówi-to się zrobi, tamto się zrobi.A później wydatki nie mają końca...

Odnośnie XR600R na alledrogo było kilka z uszkodzonymi skrzyniami.
A tam umiera tylko jedna czy dwie zębatki 2 lub 5 biegu.
Przy okazji możesz sobie zrobić remonta, jeśli oczywiście serce tego wymaga, bo i tak musisz silnik w drobny mak rozjebać.

joł

BTW nie pchaj się w stare kateemownie huski i husabergi bo części niet.

9

Odp: XR600 vs XL600R vs NX 650 Dominator

A ile dałeś za swoją XR?

[url=http://www.night-race.pl/index.php?ref=23007][img]http://www.night-race.pl/images/baner.png[/img][/url]