1

Temat: xr 600 na supermoto

w związku z tym że chciałbym więcej poruszac się po mieście moim endurakiem, wpadłem na genialny  :P  pomysł, założenie, a w zasadzie dorobienia kół pod supermoto do mojej xr`ki
szkoda mi wydać tylu piniedzy za gotowe koła, dlatego chce dopasowac do siebie koła od czegoś innego.
nie zamierzam też jeździc pro, także nie mósi to być górna półka.
i pytanie:
od czego były by najlepsze koła. wiem że 17" ale co dalej jaka szerokośc, jaka wysokośc opon, tak aby jazda na tych kołach nie była męką. dopasowanie kół pod widelec czy hamulce to nie problem, mam dostęp do tokarki frezarki, spawarki itp. spotkałem się z opinia że niby od cbr f2, f3 są najodpowiedniejsze, nie zalezy mi na szprychy, może to być odlew. czy profil opony ma być taki aby koła były tej samej średnicy? czy przednie ma byc mniejsze? wiecie o co chodzi?? bo zakładając na felgę tylną, opone 160/55/17, a na przednia 90/55/17, to w rzeczywistości przednie koło będzie niższe od tylnego.

2 Ostatnio edytowany przez SFMario (2010-04-30 07:11:46)

Odp: xr 600 na supermoto

[url]http://forum.supermoto.pl/topic12479-xr600r-na-sm.html[/url]

3

Odp: xr 600 na supermoto

joozek napisał/a:

bo zakładając na felgę tylną, opone 160/55/17, a na przednia 90/55/17, to w rzeczywistości przednie koło będzie niższe od tylnego

90/55/17 nie wiem co to za rozmiar przedniej gumy, na przód zakładamy najczęściej 120/cośtam/17 na felgę 3.5" nie ma znaczenia czy będzie niższa o 1cm czy wyższa

4

Odp: xr 600 na supermoto

ooo to już cos więcej. ale ciągle mało. cos mi nie chce wyszukiwarka smigać na tej stronce smjunkie.
to chociarz napiszcie jakie szerokości felgi przód tył, i jakie dokładnie rozmiary gum do tego. tak jak zaczął Materka. przód: 120/??/17 na 3,5"
proszę o więcej.

5

Odp: xr 600 na supermoto

Chopie,

SM Junkie > [url]http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=46272[/url]

A rozmiary to 3,5" na froncie i 4-5" na tyle.
Gumy 110-120 prezód a tył do xr ja mam 150 ale 160 by wejszła tylko po kiego.

Poszukaj kół od Hondy FMX 650, ja mam takie.
Jeśli chcesz na piaście oryginalnej od FMXa to bez toczenia i frezowania sie nie obejdzie bo jest po prostu za szeroka.(ja mam u siebie piastę z XR)
Przednie koło wchodzi na styk w lagi więc nie ma tu grzebaniny.

Odlewane koła do SM to lypa no chyba że jakieś marchesini :P

yo

6

Odp: xr 600 na supermoto

Od kumpla:
[url]http://www.allegro.pl/item967055100_kola_supermoto_xr600r_xr_600_650_400_caly_set.html[/url]

Wibrator LC4 ;]

7

Odp: xr 600 na supermoto

*lukasz widziałem juz te koła, tylko cena nie dla mnie. same koła mogę mieć za 300 złotych, opony używki ale młode i jeszcze sporo mięsa mam za darmo, do tego troche mojej roboty i mam zestaw za ułamek tej ceny.
mimo to uważam ze cena nie jest zła, ale nie dla mnie.
*mario a czemu odlew to lipa?? jeśli ze względów tylko estetycznych to estetyke mam głeboko... a licza się dla mnie w większym stopniu zalety techniczne. nie siedze w temacie sm, nie znam zalet technicznych szprychówek w sm, ale np nie będę miał problemów z zaplataniem czy centrowaniem jeśli jakas szprycha pęknie. no i jęsli mogę mieć powiedzmy prawie to samo tylko mniej estetyczne ale za duuużo mniejsze pieniądze to wybieram odlew. tym bardziej że nie jeżdze pro w sm.

8

Odp: xr 600 na supermoto

Ja SM męczę takie do turystyki i do podziczenia na mieście jak mi psycha wysiadzie, ale szprychówki to cały urok SM a poza tym pochlaniają nierówności dużo lepiej od sztywniejszych odlewów.
Przemyślałem temat i dla mnie odlewy odpadly chyba że tak jak pisałem wcześniej -odkuwane marchesini itp...
Po prostu w moim mniemaniu SM=szprychówki i nie ma huja na mariolę

9

Odp: xr 600 na supermoto

SFMario napisał/a:

Po prostu w moim mniemaniu SM=szprychówki i nie ma huja na mariolę

Dobrze gadasz!

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: xr 600 na supermoto

SFMario napisał/a:

i nie ma huja na mariolę

nie ma

11

Odp: xr 600 na supermoto

lepiej odlewy niż wcale, ale poszukaj na alledrogo bo można tanio wyrwać szprychy, kumpel kupił od hondy xr chyba za 850 z oponami na ulice idealne

12

Odp: xr 600 na supermoto

Odkopuje. Mam xr 600 z 98 roku i mały problem. Dostałem tymczasowo koła sm od brata (wyjechał z PL), w tynym kole wystarczyło zmienić łożyska i dotoczyć dystans i pasuje idealnie natomiast mam problem z przodem. Ośka w Xr ma 17mm, średnica gniazda w piaście ma 42mm a oryginalne łożysko w kole ma 25x42. Łożysko 17x42 jest nietypowe i trochę drogie (powyżej 50zł) i jako że po jakimś czasie będę musiał przywrócić koła do pierwotnego stanu myślałem czy by nie dało się np dotoczyć tulejki która po zewnątrz miałaby fi 25 tak aby wchodziła w łożyska a w środku 17 by ośka weszła. Wyszło by dotoczyć tylko tulejkę i dystanse a łożyska by zostały lecz nie wiem czy tak można robić żeby czasem tulejka nie obracała się po ośce i jej nie zdarła?

13

Odp: xr 600 na supermoto

No ale tak to jest skonstruowane. Oska nie opiera się bezpośrednio o bieżnię łożyska tylko o dystans który dopiero "działa" na łożysko. Nie ma problemów jeśli tak zrobisz... ;)
Ps. Mogielnica k. Boguchwały?

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

14

Odp: xr 600 na supermoto

No to w takim razie super,myślałem żeby zrobić dystans z jednej strony na jednej tulejce która przejdzie przez całą piastę i skończy się równo z łożyskiem z drugiej strony, później dystans i skręcić, pomierzę i jadę do tokarza jutro :D Mogielnica k. Grójca.