1

Temat: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Witam panowie proszę o pomoc bo kur... siekiera już wisi i czeka aż wpadnę z nią kur... do garażu ...  :mad:

Mianowicie mam brak ładowania w suce po odpaleniu poziom prądu delikatnie spada nie wzrasta
po odłączeniu aku motór gaśnie ..
dziś przepatrzyłem wymyłem i spsiałem silikonem wszystkie kostki .
Z reglera wychodzą jakieś tam znikome napiecia lecz przy aku na wolnych  czy gazie prąd nie wzrasta
Może nie odrazu to padnięty regler nie chce odrazu wyskakiwać z paru stów dlatego proszę o podpowiedzi  :(

Co za świat la chony się pier... motongi się pier... ja chce na Wawel ..  :mad:

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

2

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Rozumiem penie macie kopki  :(  i nie musicie pchać szmat..

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

3

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

też tak kiedyś miałem kombinowałem kombinowałem wymieniłem regler i wszystko grało spowrotem

www.propitbike.pl

4

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Fatum jakie czy co?
całą sobote spędziłem nad elektryką w swojej.
Nie chce byc pesymista ale jesli moto ci gasnie po odłączeniu aku to może cię to kosztowac wymianę alternatora (500 PLN u Olka)
Na thumpertalku masz opis krok po kroku co powinieneś zrobić, w połaczeniu z troubleshooting z serwisówki masz wszystko.
Link do procedury na TT:
[url]http://www.thumpertalk.com/forum/thread/627031/charging-system-diagnoses-plus-the-free-power-mod[/url]

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

5 Ostatnio edytowany przez rodman (2010-04-19 16:12:59)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Hehe,
mi w piątek tez padł aku, nie wiem jeszcze czy mam za małe ładowanie czy za dużą lampę z przodu ale problem z elektryką jest a go nie było :)

Bez lampy jest ok, odpala chodzi itp. Z lampą po pewnym czasie aku się wyładowuje i pali tylko na pych ( powoli dochodzę do perfekcji, koledzy z STW mogą potwierdzić) ale jak juz na pych odpali to chodzi i nawet aku łąduje jak lampę ma odłączoną, więc obstawiam w pierwszej kolejności albo za słąbe ładowanie, albo za duże obciązenie przednią lampą. DOdam ze mam wersje E gdzie jest tylko jeden bezpiecznik, zadnych przekaźników i kondensatorów a wszystko do tej pory było na sztywno pod stacyjkę podłączone. No nic jak dorwę miernik i sprawdzę łądowanie to będe wiedział i dam cynk

DR-Z 400ESM sold

6 Ostatnio edytowany przez SmX (2010-04-19 16:17:09)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Właśnie wracam z garażu ..

Właśnie chyba masz rację ;( zmieniłem regler i dalej ładowanie znikome z alternatora na pojedynczych wyjściach wychodzi napięcie około 12V zmienne a za reglerem 3V zagadka ..

znalazłem fajną stronkę może komu sie przyda   [url]http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-projekty-do-wykonania.htm[/url]


Rodman tosz to wirus!! z chmurom pyłu kur.. przylazło miało działać niszcząco na samoloty a dewastuje elektrykę w drztach w całym kraju !!

rodman kopsnij pomiary na forum porównamy!

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

7 Ostatnio edytowany przez Bondek (2010-04-19 16:33:14)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

napięcie międzyfazowe na zaciskach alternatora powinno wynosić powyżej 50V~  przy około 3000rpm dla każdej pary i z tego co pamiętam nie powinno przekraczać 70V. jeśli masz mniej to weź omomierz i sprawdź czy nie masz przebicia na którymś uzwojeniu. uzwojenia można przewinąć ale różne opinie słyszałem na temat tego zabiegu generalnie najwięcej zależy od tego kto to przewija chyba.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

8

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Bondek proszę opisz to po ludzku bardziej :D jak co pomierzyć...

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

9 Ostatnio edytowany przez Bondek (2010-04-19 20:29:12)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

z alternatora do regulatora idą trzy przewody. zacznij od pomiarów "statycznych" czyli zapłon wyłączony akumulator odłączony. bierzesz miernik uniwersalny i ustawiasz go na ohmy. po miedzy parami przewodów (alta odłączyć na czas pomiaru od regulatora) powinien być opór rzędu kilku ohmów w każdym razie bardzo mały jeśli nie ma "przejścia" znaczy miernik wskazuje nieskończony opór to znaczy że obwód jest przerwany czyli uzwojenie spalone. dla każdej pary opór powinien być taki sam.
jeśli tu jest ok to mierzysz dalej czy nie ma przebicia czyli każdy przewód z masą powinien mieć nieskończony opór jeśli jest inaczej masz przebicie czyli alt jest do D.

jeśli pomiary "statyczne" wyszły pozytywnie to przechodzimy do pomiarów "dynamicznych". tu najlepiej podłączyć jakiś zewnętrzny aku bo moto bedzie w czasie pomiarów pozbawione ładowania. miernik przestawiasz na pomiar napięcia zmiennego zakres powinien być większy niż spodziewane napięcie czyli więcej niż 100V~ czyli dla większości mierników 200V~. alternator pozostaje nadal odpięty, pomiary należy wykonać w mirę szybko bo jest dość nie zdrowo dla alta żeby pracował bez obciążenia jednak nie ma powodów do paniki 10 czy 15 min mu nie zaszkodzi. odpalasz motocykl obroty utrzymujesz na stałym poziomie około 3500rpm, mierzysz napięcie pomiędzy kolejnymi parami przewodów (tak jak wcześniej opór) pomiędzy kolejnymi parami powinno być takie samo napięcie ile dokładnie ono wynosi to ci nie powiem w każdym razie nie powinno być niższe niż 50V~ i nie powinno być wyższe niż 80V~ (to musisz sprawdzić w manualu podobnie jak opór uzwojeń).

jeśli tu jest ok to przechodzisz do obmierzenia regulatora napięcia. miernik ustawiasz na pomiar napięcia stałego zakres 20V-. podłączasz alt do regla (oczywiście na zgaszonym silniku i odpiętym zewnętrznym zasilaniu) i odpalasz moto obroty ustawiasz kal poprzednio na 3500rpm i mierzysz napięcie na zaciskach akumulatora powinno być powyżej 13-13,5V ale nie może z kolei przekraczać 15V nawet przy maksymalnych obrotach. jeśli tak jest to masz ładowanie jeśli nie to nie masz.


jeszcze jedno ostrzeżenie nie radzę odłączać akumulatora w czasie pracy silnika, akumulator stanowi element stabilizujący prąd ładowania a po odpięciu go można sobie zjarać całą elektronikę bo napięcie może skoczyć do wyższej wartości niż jest to przewidziane (widziałem kilka samochodów w których tak się stało kiedy klema spadła podczas jazdy).

btw. każde źródło prądu ma swoją określoną moc i nie bez powodu żarówka ma np. 30W a nie 55W. przed założeniem jakiejś wypasionej lampy należałoby przeprowadzić bilans energetyczny w celu sprawdzenia czy alt da radę to zasilić. dodatkowo czasami dzieję się tak że kiedy zapalisz długie światła to palą się oba włókna w żarówce co podnosi apetyt na prąd.

do tego jeszcze posprawdzajcie styki i każdy przewód czy przypadkiem nie jest jakiś trefny.

i żeby nie było że nie jasno jeśli masz przewody od alta takiego samego koloru to sobie je oznacz na jako 1,2,3 z tego tworzysz pary
1-2
1-3
2-3
to wyczerpuje wszystkie możliwości

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

10 Ostatnio edytowany przez SmX (2010-04-20 11:25:58)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Wielkie dzięki Bondek! widze że straciłeś 10 min na tego manuala  :D  ale za to dzięki tobie oszczędziliśmy jakieś 3 dni nerwów i dłubania w ciemno!! :lol:
Widzę ze temat jest ci znany powiedz jeszcze o podłączeniu reglera czy żółte przewody nie mają znaczenia jakiej konfiguracji je wepniemy ? mówię o zamianie na inny oczywiście czer.&czar. zostają na miejscu  :cool:

A więc  pomiary  niestety domyślam się że nie optymistyczne dla mojego portfela ;(.. kur... czemu nie zostałem wędkarzem  :mad:

Opór między pinami

Skala 200Ω zimny silnik (na ssaniu) :

1-2  02,2Ω
1-3  27,7Ω
2-3  26,7Ω

Ponowny pomiar ciepły silnik :

1-2  02,2Ω nie zmienił się
1-3  83,4Ω
2-3  85,4Ω

Opór a masa (-)

1-M  03,9Ω
2-M  02,9Ω
3-M  24,1Ω

Po wypieciu dodatkowo kostki od zapłonu zwarcie miedzy pinami a masą zanika całkowicie .

Ponowny rozgrzany silnik

1-M  04,3Ω
2-M  03,3Ω
3-M  85,6Ω

Napięcie skala do 200V

1-2  03,0V
1-3  02,9V
2-3  00,5V 

Napięcie a Masa (-)

1-M  03,7V
2-M  06,8V
3-M  06,8V

........ ;((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

11 Ostatnio edytowany przez Bondek (2010-04-20 11:27:25)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

kolejność podłączenia przewodów z alternatora do regla nie ma znaczenia. czy na pewno robiłeś pomiary na napięciu zmiennym AC~ ?? bo przynajmniej na pierwszym uzwojeniu powinno być wyższe napięcie.

jak by nie patrzeć musisz wyjąć alternator.

w każdym razie jak już wyjmiesz alta to pomierz jeszcze raz opory na samych cewkach pomijając kable idące do regla. po wyjęciu będziesz też widział czy na cewkach nie ma żadnych przebarwień lub spalenizny co będzie świadczyło ewidentnie o przepaleniu uzwojenia.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

12 Ostatnio edytowany przez SmX (2010-04-20 11:32:29)

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Bondek napisał/a:

kolejność podłączenia przewodów z alternatora do regla nie ma znaczenia. czy na pewno robiłeś pomiary na napięciu zmiennym AC~ ?? bo przynajmniej na pierwszym uzwojeniu powinno być wyższe napięcie.

w każdym razie jak już wyjmiesz alta to pomierz jeszcze opory na samych cewkach pomijając kable idące do regla.

Tak napewno na AC zmiennym te napiecia wychodzą znikome :(

Altek miałem już wyjęty w niedzielę na jednym uzwojeniu jest znaczące przebarwienie :( wiec już nie bije piany do wymiany ?  :|

pewnie przez aku bo po obudowie było widać ze nie wymieniany spory czas :( kupiłem mociaka możne miesiąc temu masz może jakies inne przyczyny które powinienem sprawdzić przed założeniem nowego altka by sytuacja się nie powtórzyła ? aku na pewno na nowy wymieniam  :(

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

13

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

wiem że w CBR-kach (szczególnie 929 i 954) często padają regle co niekiedy powoduje śmierć alternatora. jak sprawdzić regla bez narażania sprawnego alternatora to nie wiem. może pomierz opory jakie są na wejściu do regal pomiędzy parami zacisków oraz zaciskami i masą i porównaj to z jakimś sprawnym reglem. przyczyną przepalenia alternatora może też być akumulator ze zwarciem jeśli miałeś stary aku to może być przyczyna. posprawdzaj też masy na reglu i aku jak będziesz składał wszystko do kupy,

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

14

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

Wielkie dzięki ! Będziesz w Gostyniu ? stawiam Browca :D

Pracuję i żyję w Polsce dzięki bogu i rodzicom  było mnie stać na SX 520  :D  i na pamiętne REJU ...o i rinkon 680 .. to dzięki rodzicom i sąsiadce :D

15

Odp: Brak Ładowania DRZ 400s ;(

chciałbym ale niestety nie zrobiłem badań książeczki itp, no i finanse leżą

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"