1

Temat: zmiana oleju w LC4

siema

wczoraj zmienilem olej w swojej LC4 i chcialem zapytac czy nic nie zjebalem.
wykrecilem wszystkie sruby spustowe i filtry. oczyscilem wszystko, zakrecilem spusty, zalozylem nowe filtry.
zalalem 1.3 oleju do silnika i 0,6 do ramy. pozniej odpalilem na chwilke i zaczelo troche tryskac z ramy i wtedy zakrecilem.

czy tak wyglada procedura???
i pytanie bo sie nie bardzo znam a kata mam od niedawna i byla to pierwsza w nim wymiana oleju...czemu lejemy olej do silnika i ramy oddzielnie...czy olej w ramie jest niezalezny od oleju wlewanego do silnika...i w koncu czemu sa dwa filtry oleju???

2

Odp: zmiana oleju w LC4

Tutaj masz opis jak wymienić olej w LC4

[url]http://www.advrider.com/Wisdom/GuidetochangingtheoilonanLC4.pdf[/url]

Z tego co widzę to troszkę oleju powinno się ulać z ramy przy włączonym silniku.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: zmiana oleju w LC4

beret napisał/a:

siema

wczoraj zmienilem olej w swojej LC4 i chcialem zapytac czy nic nie zjebalem.
wykrecilem wszystkie sruby spustowe i filtry. oczyscilem wszystko, zakrecilem spusty, zalozylem nowe filtry.
zalalem 1.3 oleju do silnika i 0,6 do ramy. pozniej odpalilem na chwilke i zaczelo troche tryskac z ramy i wtedy zakrecilem.

czy tak wygląda procedura???
i pytanie bo sie nie bardzo znam a kata mam od niedawna i byla to pierwsza w nim wymiana oleju...czemu lejemy olej do silnika i ramy oddzielnie...czy olej w ramie jest niezalezny od oleju wlewanego do silnika...i w koncu czemu sa dwa filtry oleju???


No i zrobiłeś dobrze:) A do ramy wlewasz, żeby uzupełnić brakujący poziom, jakby nie było w ramie to pompa podała by do ramy i trochę za mało było by w silniku...A odpowietrzenie to idealna procedura sprawdzenia odp ilości oleju w obiegu :)

W sumie są trzy filtry - jeden siateczkowo metalowo magnezowy - po nim  łatwo poznać czy moto pada - opiłki:) A dwa papierowe filtry hmmm - układ z olejem w skrzyni więc pewnie dlatego, ale mogę się mylić, tak jak podesłał Hacker33 zajrzyj na [url]http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=86958[/url] - kompendium o LC4

SMR 505

4

Odp: zmiana oleju w LC4

Witam wszystkich po raz pierwszy.

Mnie bardziej dokładnie interesuje sprawa z olejem w LC4.
1. Czy jak po zmianie oleju uzyskamy odpowiednie stany w ramie i silniku (ok. - 1,4 silnik, 0,6 rama) to do ramy już nic więcej nie uzupełniamy, a dolewki robimy przez korek wlewu w silniku?
2. Czy stan oleju w ramie od zmiany do zmiany utrzymuje się na takim samym poziomie? Inaczej - czy poziom oleju spada w skutek jego zużycia tylko w silniku, czy w ramie również?

---
KTM LC4 690 SMC R 2012, Husqvarna TE610/SM 1993
części zamienne - multimoto@o2.pl

5

Odp: zmiana oleju w LC4

Ten olej jest w ciągłym obiegu, jak Ci spali olej to dolewasz do dolnego wlewu tylko.

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS