1

Temat: Wr 125 x a teren.

Witam szanownych,
Problem jest dość prosty - jak i czy w ogóle jest to możliwe by do wr 125 x założyć większa felge na przód.
Chciałbym częściej bywać w terenie i zacząłem szukać opon ale jak się okazuje przy moich felgach 17" i szerokości przedniej 3" nie jestem w stanie dobrać opony na przód. Jak jest coś ciekawego to minimum na 18"
Pomyślałem więc o zmianie felgi na 21"  od wr 125 r ale nie pasuje. A niby takie podobne.  Ktoś już to robił ? A może da się założyć agresywniejsze opony na te 17" ?
Z góry dziękuje.

2

Odp: Wr 125 x a teren.

Oj chłopaki nie tak szybko bo nie zdążę przeczytać :)

Widzę ze pytanie nie spotkało się z przychylna reakcja to może inaczej.

Teraz mam Pirelli sport demon i na asfalcie jest ok ale szutry to koszmar. Podajcie coś co będzie lepsze w terenie. Może Mutant ? Podobno w terenie lepiej niż na jakichkolwiek innych szosowych.

3

Odp: Wr 125 x a teren.

Miałem te oponki i tą wr i dawała rade nawet na piaskach, a jak chcesz założyć koła terenowe to nie widze proeblemu, bo od wersji R nie różni się niczym.

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

4

Odp: Wr 125 x a teren.

Koso napisał/a:

od wersji R nie różni się niczym.

Poza tarczą hamulcową, i będziesz musiał kupić drugą, albo co zmiane kół przekładac jeszcze tarcze :) Ale to nie jest duzy kłopot :)

Husqy SMR-R 450

5

Odp: Wr 125 x a teren.

kusloncu napisał/a:
Koso napisał/a:

od wersji R nie różni się niczym.

Poza tarczą hamulcową, i będziesz musiał kupić drugą, albo co zmiane kół przekładac jeszcze tarcze :) Ale to nie jest duzy kłopot :)

Wydawało mi się  ze piasta tez jest inna w R niż w X  no i nie jestem wcale pewien czy da sie dokrecic tarcze od X do koła od R . Z kolei kupno tarczy od R nic nie zmienia bo w X zasisk jest zupełnie gdzie indziej mocowany więc nie pasuje.
Idealne rozwiazanie to by było koło od R z tarcza od X . Czy tak się da ? No i zostaje temat piasty?

Może jednak Mutanty. Będzie prościej i taniej tylko jakoś ich w nawet lekkim terenie nie widzę choć Koso mówi co innego :)

6

Odp: Wr 125 x a teren.

W tym sezonie jeżdżę na Mutantach. Przesiadłem się z Pirelli Dragon Supercorsa.
Na asfalcie nie trzymają tak jak Dragony, ale spokojnie dają radę.
Uślizgi tyłu są dość przewidywalne i jak na razie pod kontrolą.
Natomiast o niebo lepiej trzymają się na szutrach i w lekkim pisaku.
W ciężki teren nie wjeżdżałem i nie sądzę, aby się sprawdziły.
Nie wiem, jak z żywotnością, ale po ok 1,5 tyś km nie widać jakiegoś dużego zużycia.

Ja jestem zadowolony. O taki kompromis mi chodziło.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

7

Odp: Wr 125 x a teren.

No zmiana opon napewno będzie kosztowała Cie mniej nerwów i na bene wiecej zostanie, ale efekt będzie gorszy niż kostki i to jest pewne. wersja x i r ma to samo zawieszenie, wiec bez sensu było by gdyby koła miały nie pasować, albo piasty były by inne. Jeśli tak już by się trafiło to mnóstwo jest tarcz i napewno znajdziesz tarcze 320 z mocowaniem do dużych kół :)

Husqy SMR-R 450

8

Odp: Wr 125 x a teren.

O kostkach i tak nie myślałem. Taki mas to TKC 80. Powinny i tak być znacznie sprawniejsze w terenie niż Mutant i jeszcze zdatne na asfalcie.

W tygodniu pojadę do Yamahy i zobaczymy na żywym organizmie czym różni się X od R.

A jeszcze jedno jak teraz mam z przodu szerokość 110 to mogę założyć 120 - bardzo to pogorszy prowadzenie ?
Niestety przod na felgi 17 " TKC czy nawet Mutant ma najweższa 120.

9

Odp: Wr 125 x a teren.

Dla następnych którzy zmierza się z tematem zmiany koła w Wr 125.
1. Przednia piasta w R i X jest zupełnie inna
2. Średnicy tarczy tez jest inna a co ważniejsze mocowania tez zupełnie inne
3. Kupienie nowego kola z piasta i tarcza w Yamaha jest cholernie drogie  ponad 2500 zł
4. Kupienie jakiejkolwiek opony off road na przód w rozmiarze 17"  jest niemożliwe

Rozwiazanie jest tylko jedno.
1. Kupienie obreczy 21" najtańsze około 250 zł
2. Komplet szprych ( w tym wypadku 36 ) około 200 zł
3. Przeplecenie na istniejąca piaste z tarcza od 100 do nawet 300 zł

No i gotowe. Kupić nowe opony i wio.

10

Odp: Wr 125 x a teren.

Grot napisał/a:

Dla następnych którzy zmierza się z tematem zmiany koła w Wr 125.
1. Przednia piasta w R i X jest zupełnie inna
2. Średnicy tarczy tez jest inna a co ważniejsze mocowania tez zupełnie inne
3. Kupienie nowego kola z piasta i tarcza w Yamaha jest cholernie drogie  ponad 2500 zł
4. Kupienie jakiejkolwiek opony off road na przód w rozmiarze 17"  jest niemożliwe

Rozwiazanie jest tylko jedno.
1. Kupienie obreczy 21" najtańsze około 250 zł
2. Komplet szprych ( w tym wypadku 36 ) około 200 zł
3. Przeplecenie na istniejąca piaste z tarcza od 100 do nawet 300 zł

No i gotowe. Kupić nowe opony i wio.


sprzedac to w hooy  i kupic pizdzik do lasa

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

11

Odp: Wr 125 x a teren.

Odświeżę wątek sprzed lat, mam teraz taki sam problem. Jeżdżę wr125x, głównie po leśnych trasach, piaszczystych. Chciałbym założyć coś, co będzie trzymało na piachu, np. takie;

[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/b5ca61621a29aaa5]http://images83.fotosik.pl/14/b5ca61621a29aaa5med.png[/url]
Metzeler Enduro 3 Sachara - 129/90 - 17'

[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/f1b7943e6415d64d]http://images82.fotosik.pl/14/f1b7943e6415d64dmed.png[/url]
Heidenau K60 Scout 130/80 - 17'

Która będzie lepsza, obie to 17''.

12

Odp: Wr 125 x a teren.

Jakies nieporozumienie te zmiany,to moto nie jedzie i w teren sie nie nadaje,tylko szutry i ubite leśne drogi gdzie na szosowych oponach X-a jest ok,a jak sie zdążają ślizgi tylnego koła to tylko frajda przy tej mocy.

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

13 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2016-09-17 21:08:16)

Odp: Wr 125 x a teren.

ja bym zmienił w ogóle koła na 21 i 18 bo na 17 z oponami enduro ten motocykl będzie już całkiem do niczego.

14

Odp: Wr 125 x a teren.

MAĆKO napisał/a:

ja bym zmienił w ogóle koła na 21 i 18 bo na 17 z oponami enduro ten motocykl będzie już całkiem do niczego.

Polać mu :)

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

15

Odp: Wr 125 x a teren.

Więc jest aż taka różnica między kołami 17'' i 18''. W takim razie lepiej chyba sprzedać X i kupić wr 125r. R będzie fajnie śmigać po leśnych, piaszczystych drogach?