1

Temat: Regulacja KEIHIN FCR-39 MX w XR600R

Panowie,
walczę z ustawieniem tego cholerstwa od początku zeszłego sezonu, z marnym skutkiem...

Teraz, po remoncie (kuty tłok, ostry wałek, zawory) ciągle docierając silnik walczę dalej.

Co pewne udało mi się wreszcie ustawić prawidłowy poziom paliwa-9mm. Przyczyną nie możności jego ustawienia był sparciały oring w komorze pływaka, wiadomo gdzie.

Po tym zabiegu za cholerę nie mogę ustawić gaźnika tak żeby płynnie schodził z obrotów, zawiesza się na chwilę w okolicy 2300 obr i po 1-2s spada na ustawione 1800 obr.
Wcześniej, na za niskim poziomie paliwa nie było tego zjawiska.
Doszło jeszcze słabniecie przy 5800 obr silnika...
Silnik najlepiej chodzi na śrubie mieszanki wykręconej o 0,5 obr iglica na środkowej zapince.
Wali w wydech przy zamykaniu gazu.
Na innym ustawieniu śruby mieszanki nie łomota z wydechu.
Przed ustawieniem prawidłowego poziomu paliwa tez łomotał a jeździłem na śrubie mieszanki wykręconej o 1,5 obr.
Na żadnym z ustawień nie kopci na czarno przy dodawaniu gazu po wyłączeniu ssania.
Moto pali od 1-3 kopów nawet po tygodniowej przerwie....
Na ciepło od strzała.

Z faktów:
-przepustnica tytanowa i oring na niej ok
-kranik, sitka i sitko w gaźniku czysta
-zrobiony "oring mod" (drucikiem)
-nie przegrzewa się raczej bo mam cały czas temp oleju max 90st i więcej nie osiąga
-nie łapie lewego powietrza
-mam otwarty airbox i pełen przelot na powiększonych kolektorach (pełna Yoshimura)


-dysza główna 165
-powietrza 200
-pilot jet 42
-iglica OBEJP (chyba)

Szlag mnie już trafia, bo motocykl powinien zapierdalać i na oryginalnym mechanicznym gaźniku szedł jak zły i podnosił koło bez problemu. A teraz jest jakiś zamulony, fakt faktem pompka przyśpieszacza sprawiła że ciągnie już od wolnych obrotów bez szarpania ale poza tym jest kupa. Nawet Brzoza stwierdził że to nie jedzie jak powinno a było jeszcze przed remontem :(


Gaźnik pochodzi z YZ426

Jakieś pomysły?

joł

2

Odp: Regulacja KEIHIN FCR-39 MX w XR600R

Jeżeli obroty schodzą tak jak u ciebie /zawieszają się na wyższych i po chwili opadają do znamionowych to znaczy, że masz za ubogą mieszankę na śrubie/ musisz wzbogacić mieszankę.

Ustawienie dyszy głównej możesz tylko na zasadzie podmiany dysz i sprawdzaniu na której motocykl jedzie najszybciej.
Jeżeli masz za bogato motocykl będzie zamulał.

Jest jeszcze taka metoda. Ładujesz nową świecę. Jedziesz gdzieś gdzie jest długa prosta najlepiej pod górkę.
Rozgrzewasz motocykl. Robisz kilka rundek i do dzieła.
Rozpędzasz motocykl i jedziesz na ostatnim biegu z full otwartą manetą. Najlepiej tak jak pisałem żeby to była lekka górka aby motocykl był cały czas pod obciążeniem.
Robisz z 3 takie sprinty przy czym przy ostatnim na samym końcu, nie zamykając gazu, wciskasz sprzęgło, gasisz silnik i dopiero zamykasz gaz.
Zatrzymujesz się i sprawdzasz kolor świecy.
Jak się odczytuje kolory tłumaczyć chyba nie muszę:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez SFMario (2012-05-10 12:11:55)

Odp: Regulacja KEIHIN FCR-39 MX w XR600R

Ok.
A pilot jet?

Coś gdzieś czytałem że jak moto chodzi dobrze poniżej 0,5 obr śruby to mniejsza PJ a jak dobrze powyżej 2,5 obr to większa.

Właśnie uświadomiłem sobie że nie mogę jeszcze latać "na pełnej kurwie" bo zostało mi jakieś 450 km docierania silnika :(

4

Odp: Regulacja KEIHIN FCR-39 MX w XR600R

SFMario napisał/a:

Ok.
A pilot jet?

Coś gdzieś czytałem że jak moto chodzi dobrze poniżej 0,5 obr śruby to mniejsza PJ a jak dobrze powyżej 2,5 obr to większa.

Dokładnie tak.
Tylko u Ciebie dobrze nie chodzi. Więc wpierw wyreguluj dobrze śrubą a potem licz obroty i zmieniaj dysze.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5 Ostatnio edytowany przez SFMario (2012-05-11 08:18:14)

Odp: Regulacja KEIHIN FCR-39 MX w XR600R

No więc:

Kręcenie śrubą składu mieszanki nie przyniosło żadnych efektów.
Podniosłem iglicę o 2 ząbki-katastofa, moto nie żyje powyżej 4500 obr
Obniżyłem ją o 2 od położenia środkowego-pełen zakres obrotów wrócił ale dalej słabo schodzi z obrotów, tym razem w szerszym ich zakresie :(

Poziom paliwa sprawdzałem ze 3 razy i jest ok.

Kręcenie śrubą mieszanki znów bez widocznych efektów ale wydaje mi się że moto chodzi najlepiej poniżej 0,5 obr tej śruby na granicy zdechnięcia.

Czyli PJ o rozmiar mniejsza, tak myślę.
Świadczy też o tym fakt że na za niskim poziomie paliwa wszystko ze schodzeniem z obrotów było ok.

Na każdym z ustawień zapala tak samo dobrze :)

Kupię dyszę PJ i zobaczymy.

Thx Hacker.


joł

Edit

Zakupiłem dwie dysze PJ #40 i #38 w Larssonie :)