1

Temat: brembo a brembo

1. [url=http://cgi.ebay.de/DUCATI-600-750-900-SS-SL-brembo-Bremssattel-Bremsbelaege_W0QQitemZ110395234000QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item19b41196d0&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50]link1[/url]
2. [url=http://cgi.ebay.de/Aprilia-Bremssattel-Brembo-320mm-RSV-Mille-RR_W0QQitemZ160338410105QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item2554e9fa79&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50]link2[/url]

Czy ktoś wie czym różnią się te zaciski (pomijając fakt, że jeden jest lewy a drugi prawy)? Który byłby lepszy do SM?

pozdr,

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

2

Odp: brembo a brembo

tym, że ducati ma jedna tarczę z przodu a rsv dwie. zacisk z ducata jest przystosowany do jednej więc będzie lepiej pasował do SM, uważaj bo niektóre monstery miały też 2 tarcze :)

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

3

Odp: brembo a brembo

No ta, monstery miewaja po 2 tarcze, a ten drugi zacisk występuje też w huskach (1 tarcza). Więc ta odpowiedź, na nic nie odpowiada :)

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

4

Odp: brembo a brembo

te cztery małe klocki kosztują prawie dwa razy więcej niż dwa duże

5

Odp: brembo a brembo

Hm, to już jest jakaś odpowiedź. A czy fakt, że są ich 4 sztuki, czyni zacisk pływającym? Bo ten pierwszy chyba nie jest... No i czy fakt, że jest ich więcej i są droższe coś zmienia w stuteczności/dozowalności/czymkolwiek?

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

6

Odp: brembo a brembo

żaden nie jest pływający ale masz po dwóch stronach tłoczki i one się ustawiają (w bardziej ograniczonym zakresie niż zacisk pływający).
Nie sądzę żeby była duża różnica w hamowaniu

7

Odp: brembo a brembo

hmm jesli zacis jest przystoosowany do współpracy z innym zaciskiem to zdaje mi się, ze ma mniejszą siłe hamowania . a jesli seryjnie jest jedna tarcza to większ:) o ile się orientuję, jak kupowałem swój zacisk to chłopacy radzili bym kupił z ducata 600 z jedna tarczą bo jest najlepszy do sm :)

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

8

Odp: brembo a brembo

tegma napisał/a:

hmm jesli zacis jest przystoosowany do współpracy z innym zaciskiem to zdaje mi się, ze ma mniejszą siłe hamowania . a jesli seryjnie jest jedna tarcza to większ:) o ile się orientuję, jak kupowałem swój zacisk to chłopacy radzili bym kupił z ducata 600 z jedna tarczą bo jest najlepszy do sm :)

To jest istotne przy wyborze pompy a to czy zacisk jest z układu jedno czy dwu tarczowego nie ma znaczenia

najbardziej istotna będzie szerokość zacisku. Ten pierwszy ma parę osób i po odpowiednio małym zeszlifowaniu i ewentualnym zdystansowaniu tarczy wchodzi a ten drugi nie wiadomo. Wyślij zapytanie o szerokość wewnętrznej połówki zacisku i zmierz czy wejdzie

9

Odp: brembo a brembo

Elo.
Obydwa zaciski są zaciskami stałymi, a więc przystosowanymi do tarcz pływajacych.
Obydwa są cztero tłoczkowe.
Ten pierwszy jest skręcany a drugi może być odkuwką.

Co do samych klocków hamulcowych, pomijając ze 4 małe klocki kosztują wiecej niz dwa duże to rozwiązanie takie powoduje lepsza dozowalnosc i wyczucie hamulca.
Z tego co wiem ni jak nie przekłada się to na większa lub mniejsza siłę hamowania.

Pamiętaj że do takiego zacisku tylko tarcza pływająca i odpowiednio wydajna pompa żeby miała siłę uruchomić  4 tłoczki.


yo

10

Odp: brembo a brembo

Najlepsze jest to, że teraz mam ten pierwszy i tarcze wcale nie pływającą .
I też hamuje :D Tyle, że przypuszczam, że w miare zużywania klocków będzie coraz gorzej...

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

11

Odp: brembo a brembo

Ja mam taki jak ten z linku 1. Niestety nie wiem jak się zachowuje i jak hamuje, bo wożę go w bagażniku od 1,5 roku :) Generalnie te z linku 1 są znacznie częściej stosowane "u nasz" :)

12

Odp: brembo a brembo

szwinia , mój tak samo leży od 6 msc w garażu , :) ale włśnie w srodę zabrałem się za robienie przejściówki/dystansu na tarcze ;)

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

13

Odp: brembo a brembo

Ja jestem lamus po ekonomii więc próba pomierzenia/dorobienia adaptera przekształciła się w zmarnowane 1,5h i dałem sobie spokój... No może nie do końca zmarnowane, bo zobaczenie miny Crazy'ego, który dusi się w swoim własnym garażu dymem powstałym z cięcia dechy diaksem (jam to uczynił) było właściwie bezcenne :D
Ale mam już namiar do typa, co dorabia takie i inne tematy w Piasecznie więc jak nie sprzedam kata to może się go Niego zgłoszę, ale raczej nie zakładam takiej wersji...

14 Ostatnio edytowany przez paolo (2013-04-04 06:57:08)

Odp: brembo a brembo

.

15

Odp: brembo a brembo

1,5 h ?? tak mało ? u mnie to trwało od 16 do 2 w nocy ale rezultat wypasiony  szkoda tylko ze musiałem zeszlifować 6 mm aluminium zeby o tarcze nie tarło. 
Od robienia adapter gorszą rzeczą jest wiercenei otworów w tarczy a najgorzej jest jak to maja być połksiezyce mi sie zeszło 1,5 na jeden otwór którego i tak się nie udało wywiercić tak jak chciałem zmieniłem wiertarkę na diaksa i poszło zdecydowanie łatwiej ;)

www.propitbike.pl