1

Temat: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Czołem!
Mała prośba o radę - może ktoś będzie wiedział o co chodzi.
Mianowicie - ułamał mi się seryjny kierunek, więc zmieniłem wszystkie na LED.
Zmieniony został również przerywacz na dedykowany do LED, wyciągnąłem żarówkę kontrolki kierunkowskazu (robiła zwarcie i świeciły się wszystkie 4 na raz).
Problem polega na tym, że teraz kierunkowskazy działają, ale nie dogasają - tzn po włączeniu np: lewych - świecą lewe - raz mocniej, raz słabiej (ale nie gasną).
Myślałem, że winny może być przerywacz - po zmianie przerywacza na inny (również dedykowany dla LED ) sprawa ma się jeszcze inaczej: kiedy włączę np: lewą lub prawą stronę - świeci wybrana strona, ale nie 'miga'.
Czy ktoś wie w czym może siedzieć problem?

Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.

Mechaniczna pomarańcza.

2

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Przerywacz dobrze podłączyłeś? może odłącz tylne lub przednie kierunki i sprawdź jak będą działać, może któreś robią zwarcie. Sprawdź bezpieczniki. W byłym moto miałem kierunki i przerywacz tej samej firmy DRC.

MZ Baghira Black Panther 660 SM --> Z1000 2010" gen. 3
SM...I'll be back!!!

3

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Przerywacz na bank podłączony dobrze. Po odłączeniu np: tyłu przód świeci światłem stałym.
Dziwi mnie, że na innym przerywaczu jest jeszcze inny efekt.
Dodatkowo na tym, którego używam teraz (gdzie kierunek nie dogasa) przy wciśnięciu hebla kierunek przestaje migać.
Instalacja jest fabryczna i nie wygląda na to, aby ktoś w niej grzebał, więc wszelkie wynalazki są raczej mało prawdopodobne :/
Sprawdzę jeszcze z przerywaczem kolegi, który robił taki zabieg u siebie w LC4.

Mechaniczna pomarańcza.

4

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Generalnie instalacja elektr. kierunków w LC4 jest banalnie prosta. Ja też mam LED'y z tym że zostawiony oryginalny przekaźnik a w obwód kierunków dołożony opornik zastepujący żarówke i wszystk hula że aż miło. Wydaje mi sie że coś nie halo masz podłączone może plusy minusy Ci sie gdzieś pozamieniały tych kierunkowskazów nowych bo na to trzeba też zwrócić uwage.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

5

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Ja miałem podobnie, pierdzieliłem się z różnymi przerywaczami, a i tak za każdym razem była inna choinka. W końcu się wk.urwiłem i z przodu zostawiłem oryginalne a z tyłu ledy, migają szybciej i tyle.

michal_lc4 napisał/a:

Generalnie instalacja elektr. kierunków w LC4 jest banalnie prosta. Ja też mam LED'y z tym że zostawiony oryginalny przekaźnik a w obwód kierunków dołożony opornik zastepujący żarówke i wszystk hula że aż miło. Wydaje mi sie że coś nie halo masz podłączone może plusy minusy Ci sie gdzieś pozamieniały tych kierunkowskazów nowych bo na to trzeba też zwrócić uwage.

Możesz to rozwinąć: gdzie go wpiełeś, jaki ten opornik, jak to wszystko połączyłeś??? Bo leżą mi jeszcze dwa te kierunki i mam zamiar im nie podarować.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Oporniki wpinasz jedną nóżką do plusa drugą do minusa,gdzieś w kabel idący już do kierunku. Nie wiem teraz jakie mam te oporniki bo są  zaizolowane koszulkami termo ale wejde później do garaje to zmierze/zobacze. Generalnie opornikiem symulujesz oporność żarówki czyli symulując dwie to będzie jakieś 8 Ohm i moc opornika 10 Watt. Ale dla pewności zobacze

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

7

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

michal_lc4 napisał/a:

Oporniki wpinasz jedną nóżką do plusa drugą do minusa,gdzieś w kabel idący już do kierunku

Na moje, to opornik powinno się wpiąć szeregowo, a nie równolegle
Czyli rozcinasz przewód i wpinasz opornik.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

8 Ostatnio edytowany przez cross (2012-03-21 21:51:56)

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

maciey napisał/a:
michal_lc4 napisał/a:

Oporniki wpinasz jedną nóżką do plusa drugą do minusa,gdzieś w kabel idący już do kierunku

Na moje, to opornik powinno się wpiąć szeregowo, a nie równolegle
Czyli rozcinasz przewód i wpinasz opornik.

to malutka masz wiedze o pradzie ;)

tak jak kolega wyrzje napisal  dajesz oporniki  jako koleny odbiornik  i dziala jak sie patrzy  mialem tak w xt125 w lc4 w exc  i bylo piekniscie ;)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

9

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

tak jak piszę opornik do plusa i minusa ma on oszukać przerywacz trzeba tylko waty dobrać żeby biegało

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

10

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

podepne się pod temat, bo elektryk ze mnie rzaden, czyli jak do ktm 690 będe chciał wrzucic kierunki ledowe tylko na tył tzn że muszę coś dopinac/podpinac ?? :/

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

11

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Macie racje-równolegle.
Doczytałem, że przy wymianie kompletu kierunków, rezystor powinien być 10 Ohm/10 W na stronę.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

12

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Waty muszą się zgadzać z watami żarówek tzn.jak macie dwie żarówki po 5W to dajecie jeden opornik 10W na stronę lub 2 po 5W

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

13 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2012-03-21 23:18:16)

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Byłem w garaje,patrzyłem. Opornik mam 8 Ohm 25Watt,jeden na strone oczywiście. Waty sie nie zgadzają, nic sie nie grzeje i działa. W/g mnie możesz takie śmiało założyć.

KWKM jak zmieniasz tylko z tyłu na ledy, a z przodu masz żarówki jak wyżej kolega napisał będą szybciej migały ale będzie działać. Możesz na ten tył do kierunku led wpiąć opornik 4 Ohm'y.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

14

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Czyli na każdy kierunek muszę dać oddzielnie jeden opornik

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

15

Odp: kierunkowskazy LED w LC4 - czyli dziwny problem.

Łoo matko :) Nie, na jedną stronę dajesz jeden opornik. Jak zmieniasz dwa kierunkowskazy (np. z lewej, przód i tył) to dajesz opornik 8 Ohm. Jak zmieniasz tylko z tyłu lub przodu to opornik 4 Ohm'y. Na strone.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg