Temat: Masa uszczelniająca- co zastosować?
Chłopaki szykuje mi się serwis i nie wiem jakiego uszczelniacza użyć.Oczywiście silikon nie wchodzi w grę.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Masa uszczelniająca- co zastosować?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Chłopaki szykuje mi się serwis i nie wiem jakiego uszczelniacza użyć.Oczywiście silikon nie wchodzi w grę.
Jak nie org. zestaw uszczelek to może arkusz specjalnej uszczelki do wycięcia (na alledrogo widziałem takie coś)
[url]http://allegro.pl/plyta-na-uszczelki-af-200-gr-0-5x250x370-gambit-i2212959025.html[/url]
Zrezygnowałem dla sylikonu, niżej masz ten silikon o który mi chodzi, bardzo mocny i odporny na temp. (stosuje się go w pobliskim warsztacie) [url]http://allegro.pl/listing.php/search?string=reinzosil&category=0&sg=0[/url]
[url]http://allegro.pl/masa-uszczelniajaca-dirko-erling-szara-70ml-sklep-i2211682420.html[/url] bardzo dobrze uszczelnia, nawet jak jest slabo odtłuszczone... nie wiem co dokladnie chcesz uszczelniac bo do 180 stopni ponoc tylko dziala... my w warsztacie sporo rzeczy na to robimy
Będę regulował zawory i muszę czymś potem posmarować delikatnie.
Oczywiście silikon nie wchodzi w grę.
a czemu nie???
Wielokrotnie miałem do czynienia z owym środkiem i mogę śmiało powiedzieć, że to jest półśrodek.Daje radę lecz na krótki czas.Najlepiej widać jak zdemontujemy coś co było już uszczelniane na silikon.Mało kiedy silikon przywiera do powierzchni.Przeważnie robi się z niego ala uszczelka która odpada po zdemontowaniu lub przylega z jednej strony np pokrywy zaworów.Masy uszczelniające chyba są robione na bazie akrylu.Masa jest zbita,mało rozciągliwa no i najważniejsze przylega.W nowych autach stosuje się takie masy ponieważ uszczelki odchodzą w niepamięć.Ile trzeba się namęczyć aby to potem oczyścić.
Ja ciągle używam silikonu nie licząc uszczelek top end (czyli pod głowicę) świetnie się sprawdza, przecieki mogą powstać w skutek syfu który został na pow. miejsc uszczelnianych lub braku silikonu. Wole czyścić kartery z sylikonu niż zeskrobywać tradycyjną uszczelkę. Decyzja należy do Ciebie. Jeśli chcesz coś innego niż silikon to dobrym rozwiązaniem będzie ten arkusz w drugim poście
Ja w zimę jak zaglądałem do zaworów uszczelki wyciąłem ze specjalnego papieru ;] A do uszczelnienia zamiast silikonu polecam Loctite 518 [url]http://allegro.pl/loctite-518-uszczelniacz-anaerobowy-k513y-i2204090377.html[/url] . Wysycha dopiero kiedy nie ma dopływu tlenu, i jest łatwy w usunięciu . POLECAM
Kupilem w ktmie te uszczelki dekli zaw. za 9zl sztuka, wiec nie ma tak zle. No chyba, ze jednak wolisz czyms smarowac.
Ja mogę polecić masę Dirko. W moto go nie stosowałem ale w samochodzie sprawdza się idealnie. Choć sam jestem zwolennikiem stosowania uszczelek to czasem trzeba użyć czegoś co ją zastąpi.
jeżeli rozpoławiasz silnik gdzie nie ma fabrycznie uszczelki silikon nie jest wskazany, są pasty uszczelniajace do karterów ( np. Threebond 1194 fabrycznie stosowany przez japońskie koncerny moto samochodowe pod własną nazwą HondaBond, KawaBond itd, [url]http://www.z1enterprises.com/ThreeBond-Liquid-Gasket-1194-178.aspx[/url] ), do miejsc często odwiedzanych jak pokrywa zaworów dużo lepsze są silikony bo dobrze uszczelniają i łatwo się je usuwa bez skrobania powierzchni, generalnie ze względu na upierdliwość czynu najlepiej kupić markowy wyrób np Loctite, ThreeBond itp i mieć spokój
kartery szczeliwo Wurth, reszta (tam gdzie trzeba bo czasami nowa uszczelka musi być) silikon odporny na temp. np. technicoll
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Masa uszczelniająca- co zastosować?
Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 76 zapytań