1

Temat: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Kiedys na forum ktos szukal nowych tulejek do tarcz BERINGERA. Mowilem tez, ze mozna rozpilowac dokladnie otwory i zalozyc wieksze tulejki, za co na forum zostalem wysmiany i zostala wyrazona watpliwosc czy w ogole istnieja te tulejki w roznych wymiarach. Mimo wszystko, dla tych co uwazaja ze pilnikiem przy odrobinie cierpliwosci mozna zrobic duzo i nie trzeba do kazdej obrobki wyspecjalizowanych maszyn, oraz dla tych ktorzy poprostu szukaja nowych tulejek wrzucam linka do tych tulejek chyba w nie takich zlych pieniadzach. Kto chce niech skorzysta a reszta niech sie wstrzyma od komentarzy.

6mm - [url]http://supermotobrakes.com/supermotobrakes/index.php?page=shop.product_details&product_id=144&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=54[/url]

5mm - [url]http://supermotobrakes.com/supermotobrakes/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=120&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=54&vmcchk=1&Itemid=54[/url]

pozozstale czesci  i zestawy naprawcze do BERINGEROW - [url]http://supermotobrakes.com/supermotobrakes/index.php?page=shop.browse&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=54[/url]

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

2

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

btw ostatnio w katalogu lucasa widziałem chyba z 2-3 rozmiary i rodzaje tych tulejek :)

zdziwiliśmy się z znajomym że jest to normalnie w sprzedaży - gdybym nie miał już "rozklepanego" wewnętrznego pierścienia aluminiowego może i bym się pobawił zimą w regenerację - niestety u mnie nie będzie już z czego piłować :P

3

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

nckPOL napisał/a:

btw ostatnio w katalogu lucasa widziałem chyba z 2-3 rozmiary i rodzaje tych tulejek :)

zdziwiliśmy się z znajomym że jest to normalnie w sprzedaży - gdybym nie miał już "rozklepanego" wewnętrznego pierścienia aluminiowego może i bym się pobawił zimą w regenerację - niestety u mnie nie będzie już z czego piłować :P

z tego co pamietam to Ty w DUKE masz tarcze BRAKING a nie Beringer:P

a tym co szukał nowych tulejek byłem ja.
Dzięki Jery za linki może skorzystam:)
pzdr

Monnier HONDA XR600R SuperMoto<--- sprzedana co następne ???

4

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

zgadza się Misa ale to nie zmienia faktu że coś bym tam pewnie dobrał :P

tak BTW na całe szczęście nowa tarcza do mnie o 350 zł z przesyłką - więc nie mam horroru tak jak u Was :P

Misa mam nadzieję że ciułasz cały czas na zlot :P ?

5 Ostatnio edytowany przez Bondek (2011-09-19 11:17:04)

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

JERY napisał/a:

Mowilem tez, ze mozna rozpilowac dokladnie otwory i zalozyc wieksze tulejki, za co na forum zostalem wysmiany i zostala wyrazona watpliwosc czy w ogole istnieja te tulejki w roznych wymiarach.

nie bardzo wiem co byś chciał rozpiłowywać bo z tego co mi powiedział koleś z dynotechu przez telefon to wszystkie tuleje maja tą samą średnicę, natomiast 5/6 mm to chodzi o grubość tarczy a w zasadzie tego elementu który się przykręca do piasty.

btw. pewnie nie długo będę chciał zamówić taki komplecik tulei do swojej tarczy jak jest jeszcze ktoś chętny to może jakoś się dogadamy i zamówimy razem.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

6

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Gdy masz nowe tulejki, nie zniszczone i nie odksztalcone to mozna do nich dotoczyc dodatkowe tulejki zwiekszajace ich srednice. Potem podpilowac tarcze i mocowanie zeby otwory byly mozliwie jak najbardziej okragle i tarcza bedzie jeszcze dlugo smigac. Zawsze mozna kupic nowy srodek z 177$ i bedzie jak pan bog przykazal. Wybor zostawiam uzytkownikom tarcz BERINGERA.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

7

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Ja właśnie takich potrzebuję, niestety linki nie działają. Można prosić o odświeżenie?

JERY napisał/a:

Gdy masz nowe tulejki, nie zniszczone i nie odksztalcone to mozna do nich dotoczyc dodatkowe tulejki zwiekszajace ich srednice. Potem podpilowac tarcze i mocowanie zeby otwory byly mozliwie jak najbardziej okragle i tarcza bedzie jeszcze dlugo smigac. Zawsze mozna kupic nowy srodek z 177$ i bedzie jak pan bog przykazal. Wybor zostawiam uzytkownikom tarcz BERINGERA.

8

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

[url]http://www.beringerbrakes.co.uk/index.php?f=data_spares_$_accessories[/url]

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

9

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Dzięki wielkie, a macie jakiś sposób na poznanie czy przypadkiem "środek" tarczy nie jest wyrobiony, bo obawiam się, że zmiana tulejek nie pomoże. Jakbym to wiedział to od razu zamiast oryginałów mógłbym się udać do tokarza.

moto napisał/a:

[url]http://www.beringerbrakes.co.uk/index.php?f=data_spares_$_accessories[/url]

10

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Po rozebraniu calosci bedziesz widzial czy ksztalt otworu bedzie okragly czy tez jedna ze scianek zrobila sie owalna. Po wyjeciu tulejek zloz na stole obie czesci i pomierz otwory. Szukaj najszerszych miejsc w otworach. Tylejki ktore dotoczysz musza miec wymiar tak jak otwory w najszerszych miejscach minus luz bo nowe tulejki nie moga byc ciasno pasowane bo tarcza nie bedzie plywac. Ja bym zostawil luz miedzy 0,5 do 1mm. Gdy bedziesz mial nowe tulejki dopiluj obie polowki otworow na jednakowy wymiar. Tokarz musi byc dobry. Bo te tulejki musza byc dokladnie wytoczone. Z zamkiem na zawleczki itd. Najlepiej zeby byly identyczne tyle ze wieksze. Pilowal bym pilnikami bo szlifierki moga rozhartowac material. Ja tak bym to zrobil i twk wlasnie zamierzam to zrobic.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

11

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Dzieki wielkie, jutro się za to zabiorę : P

JERY napisał/a:

Po rozebraniu calosci bedziesz widzial czy ksztalt otworu bedzie okragly czy tez jedna ze scianek zrobila sie owalna. Po wyjeciu tulejek zloz na stole obie czesci i pomierz otwory. Szukaj najszerszych miejsc w otworach. Tylejki ktore dotoczysz musza miec wymiar tak jak otwory w najszerszych miejscach minus luz bo nowe tulejki nie moga byc ciasno pasowane bo tarcza nie bedzie plywac. Ja bym zostawil luz miedzy 0,5 do 1mm. Gdy bedziesz mial nowe tulejki dopiluj obie polowki otworow na jednakowy wymiar. Tokarz musi byc dobry. Bo te tulejki musza byc dokladnie wytoczone. Z zamkiem na zawleczki itd. Najlepiej zeby byly identyczne tyle ze wieksze. Pilowal bym pilnikami bo szlifierki moga rozhartowac material. Ja tak bym to zrobil i twk wlasnie zamierzam to zrobic.

12

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

[url]http://www.beringer-brakes.com/images/NewsMot1/Notice%20de%20montage%20GB.pdf[/url]



wszystko na temat :)

SMR 505

13

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Chyba bedzie trzeba kupić nowy środek. Byłem dzisiaj u tokarza i okazało sie ze on jak sie podejmie to wyjdzie mi cenowo podobni.e jak nowa.

14

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

Hmm. Według serwisówki jest wsyztsko ok nawet mam po 0,5-1mm zapasu, ale dzowni jak cholera. U was też tak jest?

15

Odp: BERINGER tulejki laczace tarcze zeliwna z aluminiowym srodkiem

W moim wcześniejszym 525 tez tak dzwoniło ale po rozgrzaniu na torze juz nie, wiec myślę ze taki luz do 1mm jest ok, zwłaszcza ze producent to potwierdza.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/