1 Ostatnio edytowany przez Grzybu (2012-01-30 13:09:56)

Temat: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Przejrzałem wszystkie 10 storn i aż się zdziwiłem, że jeszcze nie ma takiego tematu.

Pytanie brzmi jakich modyfikacji trzeba, żeby z enduraka zrobić wersję SM. (w moim przypadku pytam o roczniki 2000-2002)

Czy rozstaw USD pozwala na bezproblemowe wpakowanie kół i zacisków od wersji SM, czy trzeba szersze półki wstawiać?

Czy tylna felga zmieści się w wahaczu enduro, z jaką oponą?

Czy (o ile jest możliwość zamontowania kół SM w rozstawie półek enduro) charakterystyka zawiechy enduro na tyle mocno odbiega od SM, że nie da się tego komfortowo zestroić, czy to jest w zasadzie to samo?
Wiem, że Duke ma mniejsze skoki zawieszen, a wersja supermoto ma zawieszenie takie jak w Duke, czy takie jak w enduro?

Czyli krótko, czy jest możliwość zrobić z 640tki moto z którego w parę minut robi się z SM enduro i na odwrót?
Chciałem kupić wersję enduro i pobawić się na spokojnie w przeróbkę na sm i zastanawiam się czy jest sens.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

2 Ostatnio edytowany przez Peka (2012-01-30 13:44:49)

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Łatwiej Ci będzie kupić SM i wkładać koła z enduro, chociaż jak się potem okazuje na małych kołach też można sporo w terenie.
[url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2028701457[/url] tutaj masz kółka.

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

3 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2012-01-30 13:58:43)

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

ja mam do enduro wsadzone kola supermoto
tyl pasuje bez problemow, opone mam 160 ale bardziej zalezy od opony niz od jej "wymiaru" poprzednio mialem jakas inna 160 i pasowala z luzem teraz mam qualifera 160 i trze o lancuch
przod wchodzi bez problemu trzeba tylko zminic tulejki dystansowe

zawieszenie z enduro jest zamiekkie na asfalt i nie zmienisz tego gestoscia oleju czy regolacjami.

o ile zawias enduro da rade po miescie tylko trzeba przywyknac do nurkowania to juz z zawiasem supermoto w terenie nie poszalejesz

4 Ostatnio edytowany przez Grzybu (2012-01-30 14:37:59)

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Czylli rozstaw z przodu jest ten sam. Dystanse to nie problem. A jeśli chodzi o zaciski? Nie ma konfliktu ze szprychami, czy cóś? Trzeba dystansować tarcze, czy wystarczy założyć adapter na zacisk?

sobekkk napisał/a:

zawieszenie z enduro jest zamiekkie na asfalt i nie zmienisz tego gestoscia oleju czy regolacjami.

o ile zawias enduro da rade po miescie tylko trzeba przywyknac do nurkowania to juz z zawiasem supermoto w terenie nie poszalejesz

Ale z zawiasem enduro ostrych winkli pewnie też się nie zrobi...

W sumie to nie tak ważne. Jak baza będzie, to w dalsze modyfikacje można się powolutku bawić. choćby twardsze sprężyny na dystansach. Fakt, że na pałe, to rewelacji nie osiągnę.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

5

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

O szprychy nie wadzi.
SM ma dystans miedzy tarcza a piasta i szerszy rozstaw lag. do enduro wywalasz ten dystans miedzy piasta i dorabiasz dystanse na oske. Inny adapter do zacisku (2 tloczkowego) i jest OK
Z tylu przekladasz dystanse kola z enduro i pasuje wszystko, z malym ale...
Przy 5" feldze nie zalozysz felgi bez sciagania zacisku, a zacisku nie zdejmiesz jak jest kolo :D
Trzeba sie nakombinowac ale da sie ;)

6 Ostatnio edytowany przez fxrider (2012-02-08 14:32:22)

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

SMy od '03 (czyli WP48) z zaciskami 4t mają większy rozstaw półek (i dystans pod tarczą - bodajże 5mm).
Jeśli będziesz chciał wepchnąć zacisk do Twojego zawiasu to będziesz musiał trochę pokombinować i prawdopodobnie poszlifować zacisk. Z dystansowaniem tarczy uważaj, aby nie zaczęła się wbijać w goleń przy dobiciu.
Zacisk 2t to nie problem - można kupić adapter z wersji SM z tych lat lub z jednotarczowej ADVki z tarczą 320 (bodajże od 2001 czy 2002r. - na zwiasie USD koniecznie).

Lagi SM i Enduro różnią się skokiem, sprężynami i być może innymi bebechami. Konstrukcyjnie bliżej SM do Enduro niż do Duke'a. Zawiasu z Duke'a nie wsadzisz, bo dolna półka ma mniejszą średnicę (54 mm, typowe WP43 ma 57mm a  WP48 60mm), aczkolwiek konstrukcyjnie jest zbliżony. Różnią się też offsetami, mocowaniami ośki koła/zacisku.
W LC4 640 2000 zawias w wersji Enduro i SM jest dokładnie identyczny (model, nastawy), dopiero potem zaczęły się różnić (nastawami, sprężynami, skokiem), a od modelu WP48 (czyli od '03) również mocowaniami zacisku, rozstawem lag.
Zawiasy w Dukach z tego co wiem nie zmieniały się istotnie przez cały okres produkcji 640.

Jeśli chodzi o konwersję E->SM w kilka minut to polecam po prostu drugi kpl. lag, chyba najsensowniej będzie. Ja latam na zawiasie enduro z drobnymi dostosowaniami.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

7

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Dzięki za konkretne odpowiedzi.

Ostatnio czaję się na ten egzemplarz.
[url]http://allegro.pl/ktm-lc4-640-01r-six-days-limitowana-2kpl-kol-i2111571692.html[/url]

Trochę drogo jak na ten rok, ale nie to jest najważniejsze. Do rzeczy, na jednym zdjęciu są koła SM. Bez tarczy. Ja nie mam obeznania. Czy to są oryginalne koła do LC4? Czy jakieś kombinowane. Adaptera na większą tarczę też nie ma, więc dochodzą jeszcze koszty.

No i co myślicie ogólnie o sprzęcie (wiem, że takie pytanie to nie ten dział, ale chodzi mi też o kontekst tego co powyżej opisujemy)

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

8

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Koła SM ktmowe, więc przekładasz klamoty z enduro i jest ok.

Masz wtedy z przodu 300mm na zacisku 2t. Ew. kupując inne mocowanie zacisku (z ASO, albo używkę) możesz wrzucić tarczę 320 bez problemu. Ale takie mocowanie sporo kosztuje, a o używkę ciężko (ta też kosztuje - jakieś 200zł, czasem więcej).

Jeśli chciałbyś tam wkładać zacisk 4t to czeka Cię trochę kombinacji. Na pewno tarczę 320 trzeba by dokupić, zacisk - możliwie "chudy" i kombinować z odsuwaniem tarczy na tyle, żeby jeszcze w goleń zawiasu nie wlazła przy dobiciu. Wszystko po to aby zmieścić zacisk przed szprychami - w fabrycznych SMach KTMa są stosowane szersze półki (większy rozstaw lag) i nie ma tego problemu. Oczywiście mocowanie musisz wtedy sam wyrzeźbić (ew. mógłbyś 2, bo potrzebowałbym identycznego ;) ).

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

9

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

fxrider - pozwoliłem sobie wysłać PW

Pozdrawiam

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

10

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Odpisane.
Swoją drogą system informowania o PW na tym forum jest totalnie skopany - zastosowany powyżej to chyba jedyny działający.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

11

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Dzięki! Ja też odpisałem.

Jakby się dyskusja na PW rozwinęła to przez kolejne pare stron trzeba by pisać "Odpisane"

fajnie ;)

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

12 Ostatnio edytowany przez fxrider (2012-02-27 12:06:38)

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Potwierdzam odbiór ;)
Powodzenia w zakupach, ale zdecydowanie najlepiej niektóre z poruszanych spraw sprawdzać na żywo a nie pytać przez telefon.
Chodzi o to, żeby spr. stan faktyczny a nie podpowiadać przez telefon co trzeba podpicować.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

13

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

ok. łapie. ale pozwoliłem sobie na jeszcze jeden PW :)

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

14 Ostatnio edytowany przez fxrider (2012-03-04 10:00:14)

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

Nic do mnie nie doszło..
Z mailem będzie chyba wygodniej: fxrider@xtzclub.pl

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

15

Odp: LC4 640 enduro - jakie podstawowe modyfikacje na wersję SM

odpisane

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...