1

Temat: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Witam wszystich bardzo serdecznie.

Mam Suzuki DR-Z 400 SM z 2005 roku.
Po zamontowaniu wydechu Yoshimura i filtra K&N trochę mi zaczął sprzęt "mulić". Ponoć za mała dawka paliwa i trzeba dysze wymienić. No i tutaj się schody zaczęły, bo Dynojeta są tylko do amerykańskiej wersji gaźnika, a ja nie wiem jaką wersję mam. Sprzęt niby kupiony w Polsce, ale nawet w Suzuki po numerze ramy też nie wiedzą, czy gaźnik europejski czy amerykański.

Czy ktoś z Was przerabiał podobny problem lub wie jak można go rozwiązać ?

2

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Jeśli gaźnik nie był wymieniany na inny to oryginalnie jest tam Mikuni ten sam w wersji europejskiej i amerykańskiej. Jedyna różnica między USA i EU jest taka, że wersje europejskie mają zawór PAIR, a amerykańskie nie mają. Zawór jest poza gaźnikiem i jest sterowany podciśnieniem z gaźnika. Nie ma to jednak związku z dyszami. Dynojety będą dobre. Dla pewności możesz fotę gaźnika pokazać. Kiedyś ktoś też tu twierdził, że ma oryginał a na focie się okazał jakiś „dziwoląg” ;)

3

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Bardzo dziękuję za podpowiedź.

Pytanie jeszcze takie mam jedno:
Czy jeździ ktoś na DR-Z 400 SM z wydechem Yoshimura, filtrem K&N i dyszami Dynojet ?

4

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Ja mam Yoshimurę RS-2 (komplet) i zmienione dysze. Filtr mam gąbkowy i dziurę wyciętą w airboxie.

5

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

A orginalny filtr gąbkowy masz ?
I możesz mi jeszcze napisać po co dziura w airboxie ?

Sorry, że tak smęcę, ale dziwna akcja jest, bo ten zestaw jeździ mi lepiej na orginalnym filtrze gąbkowym niż na K&N.

6

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Filtr mam zmieniony hiflofiltro, czyli nic cudów.
Dziura w airboksie to kwadrat wycięty w miejscu standardowego "ssaka" pod kanapą, niektórzy robią dziury w pokrywie filtra i zasłaniają siatką.

Zrób sobie test i przejedź się z tym K&N bez pokrywy.

Najważniejsze jednak jest wymiana dysz po zmianie kompletnego wydechu. Ja jeden dzień jeździłem na dyszach orginalnych i faktycznie sprzęt był zamulony, ział ogniem, a kolektor świecił na czerwono.

7

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

A powiedzcie mi zmieniacie tylko dysze główną czy coś jeszcze? ja mam keihin CVK 40 i po zmianie wydechu na przelotówke i filtra na stożkowy moto muli przy wysokich obrotach? sam kolektor nie swieci na czerwono a i zbytnio sie nie nagrzewa...

wymieniłem dyszę główną ze 140 na 155 i była lipa
teraz wstawiłem 150 i jest niby lepiej, a na 140 nie chciał wogóle chodzić...

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

8

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Miałem drz 400 sm z 2007 roku z kompletną yoshimurą ale dedykowaną przez producenta konkretnie do modelu sm. Nie wiem czym się różniła od innych wydechów ale skoro producent tak pisał to uważałem za stosowne go nie pouczać i brać dedykowany do mojego moto.
Nie bawiłem się w żadne dziurawienie motocykla, jego podzespołów, wymianę filtra powietrza ani w wymianę dysz i moto nie dusiło się na żadnym biegu ani w żadnym zakresie obrotów. Wręcz przeciwnie, tankowałem do niego tylko i wyłacznie shell vpower racing, a on odwzajemniał sie strzałem przy każdej zmianie biegu i piękna kanonadą przy schodzeniu z obrotów, do tego kolektor wydechu nie świecił na czerwono za to nabrał pięknego fioletu.

9

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Ja też mówię o wydechu dedykowanym przez Yoshimurę do DRZ400SM i nie ma opcji, żeby po jego założeniu zostawić dysze bez zmian o czym zresztą nie omieszkał producent napisać w instrukcji.

Oczywiście pamiętamy Tomku S, że miałeś w swojej DRZ kompletny wydech tytanowy za zylion euro, więc może dzięki temu wydany na niego hajs zaoowocował brakiem innych wydatków/modyfikacji.

tegma napisał/a:

A powiedzcie mi zmieniacie tylko dysze główną czy coś jeszcze?

Ja wymieniałem dyszę główną i iglicę, która też poszła trochę do góry. Czasem też może być konieczna wymiana dyszy wolnych obrotów.

Spróbuj przestawić iglicę i zobaczyć czy jest różnica.

10

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

no właśnie w moim gaźniku chyba się nie przestawia iglicy :/

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

11

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

a to nie ten gaźnik?

http://www.gadgetjq.com/keihin_carb.htm

12

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

dokładnie ten, jak go wyregulować  :) ratujcie :)

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

13

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

odswieze temat...
ja w swojej SM mam Mikuni TM36 flat z pompką przyspieszajaca i ogolnie zajebista sprawa... przy schodzeniu z obrotow piekna "kanonada" ;-)
Ale teraz mam z nim problem bo ukrecilem ten element, w ktory z dolu wkreca sie dysze glowna a z gory w niego wchodzi iglica.
Czy wie ktos gdzie szukac takiej czesci? (na dole rysunek, część nr 32).

Ponadto zastanawiam sie czy nie zmienic gaznika...
Mam LeoVinceX3 dedykowane do SM, K&N'a, DynoJety i troche rozwiercone kanały w glowicy... jest cos co mogloby jeszcze polepszyc osiagi w mojej DRZ? Jezeli tak to o ile?

Trzeba chyba jeszcze wziac pod uwage to ze ciezko jest zmiescic jakikolwiek fajny gaźnik w gabaryty SM... ?

rysunek tu http://www.sudco.com/Diagrams123/tm36_40.gif

Never ride faster than your guardian angel can fly

14

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Witam chopaki.
Mam prośbę byście napisali jak dokladnie jest z tą wymianą gaziora. Słyszalem, że do SM wchodzi 39tka keihina. By zamontować to cudo, trzeba coś wyciągnąć? Bo miejsca jest dosyć mało. Mam kolanko od wersji E i przelotowym tłumik Leo, zakładam, że w przeciagu połroku znajde gaznik kehina. Jakie dobrać do tego DynoJety? Jak rozwiercaliscie Airboxa? Pewnie te pytania padają nie pierwszy raz alen ie znalazłem jeszcze konkretnej odpowiedzi.
Pozdrawiam i  z góry dzieki za odp!

15

Odp: Jaki gaźnik w Suzuki DR-Z 400 SM ?

Podepne się troszkę pod temat bo równiez mam problem ze swoim gaźnikiem ( dr-z 400E gaznik Keihin fcr39)
Po zmianie filtra powietrza na K&N i wydechu na przelot, motocykl przy dodawaniu gazu się dusi. Zapewne będe musiał wyregulować gaźnior po tych zmianach, ale zastanawiam się czy w takim przypadku nie jest też potrzebna wymiana dysz na wieksze i wycinanie otworów w obudowie airboxa.
Czy możecie polecić jakis warsztat w Wawie w którym ktoś dobrze mi to wszystko wyreguluje i posprawdza.

PeeS Ostatnio po lataniu zauwazyłem tez od dołu gaźnika przelewającą się przez przelew wahę. Na kolanko nie patrzyłem

DR-Z 400ESM sold