1

Temat: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

W zwiazku z zakupem exc 525  2004r mam kilka pytan:

1: Zacisk jest nieseryjny (GOLDSPEED) (zdjecia nizej) a potrzebuje do niego klocków, wie ktos gdzie moge dostac takowe?
2: do czego słuzą przyciski oznaczone nr 2 i 3 ? licznik nie reaguje gdy je naciskam ( nr 1 zmienia tylko wyswietlanie  przebiegu kilometry/motogodziny) -zdjecia przyciskow i modelu licznika nizej.
3: Cos na temat odciecia zapłonu (widzialem kiedys temat o tym ale nie moge znalezc) moto czasami zostaje na miescie na pare minut bez opieki i nie ładnie bylo by tak zostawic gotowe do odpalenia :) wiec jak ktos by mial/znal jakis dobry patent to prosze o podzielenie sie informacją.
4: Rola i uzywanie dekompresatora, Moto zimne odpala mi bez jego uzycia od pierwszego kopniecia(a zaznacze ze jedyne moto ktore wczesniej kopalem to byl simson wiec wprawy nie mam) wiec po co ten dekompresator i kiedy go uzywac?

narazie to tyle ale napewno jeszcze cos mi sie przypomni to dorzuce, z góry dzieki za odp.

https://lh5.googleusercontent.com/-kcXWS2flcWA/TwtfAENNfxI/AAAAAAAAAGA/8K3kEAVVzpM/s640/09012012058.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-hFVWIU-Eri4/TwtfMju7tJI/AAAAAAAAAGg/TMfke5VNyyU/s640/09012012056.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-oIqMsWz5ICw/TwtgNyYUt2I/AAAAAAAAAGY/RMB71sE0pzs/s640/09012012051.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-grFzZkPNxds/Twtf0WOAXVI/AAAAAAAAAGQ/K2FbNJeXUm0/s640/09012012053.jpg

525 EXC

2

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

525 ma automatyczny dekompresator :)) a to co masz przy sprzęgle ta dzwigienke jest do ciepłego ssania :) a w LC4 to jest dekompresator :)

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

3

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

patryk1533 napisał/a:

525 ma automatyczny dekompresator :)) a to co masz przy sprzęgle ta dzwigienke jest do ciepłego ssania :) a w LC4 to jest dekompresator :)

Wiec co to jest te cieple ssanie, kiedy go uzywac, jak i po co  :P

525 EXC

4

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

tego sie używa w enduro najczesciej, gleba cos i jak silnik jest zalany i ciezko go odlapic to tego sie uzywa z tego co czytałem bo nigdy tego nie uzywałem poprostu dla mnie to jest zbędne :)

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

5

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

patryk1533 napisał/a:

tego sie używa w enduro najczesciej, gleba cos i jak silnik jest zalany i ciezko go odlapic to tego sie uzywa z tego co czytałem bo nigdy tego nie uzywałem poprostu dla mnie to jest zbędne :)

To elegancko :) a cos odnosnie tych przyciskow do licznika wiesz moze ? masz jakies odciecie zaplonu?

525 EXC

6

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

ta odciecie mam, ale co do przycisków nic nie wiem bo ich nie posiadam :) leża gdzies w kartonie ale sa popsute, kiedys działały z tego co pamietam jednym sie przełącza mth na km i czasy, 2 sie kasuje dzienny przebieg i czasu a dalej nie wiem :)

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

7

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

czarnysm610 napisał/a:
patryk1533 napisał/a:

525 ma automatyczny dekompresator :)) a to co masz przy sprzęgle ta dzwigienke jest do ciepłego ssania :) a w LC4 to jest dekompresator :)

Wiec co to jest te cieple ssanie, kiedy go uzywac, jak i po co  :P

Teoretycznie ciepłe ssanie używasz wtedy kiedy odpalasz ciepły silnik.
Niektórzy mają tak wyregulowany gaźnik, że bez ciepłego ssanie motocykla nie odpalą po  krótkim postoju czy też glebie. Ja tak miałem w DRZ.
A nie którzy mają tak, że odpalają bez ciepłego ssania zawsze i wszędzie.
Ciepłe ssanie to przeciwieństwo zwykłego ssania.
Zwykłe ssanie wzbogaca mieszankę.
Ciepłe ssanie zubaża mieszankę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

no dokładnie ja go nigdy nie używam bo moje moto zawsze odpala bez problemów i jest mi nie potrzebne i wiedzy o tym tez jako takiej konkretnej nie mam :)

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

9

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

up

525 EXC

10

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

[url]http://www.europemotoparts.com/?shop=europemotoparts&pag=webshop&productgroup=BRAKE%20PARTS&brandshop=[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

Zacisk Goldspeed jest podobno robiony przez motomaster i klocki hamulcowe są takie same.

Czy tak wyglądają klocki w twoim zacisku?
http://www.schuurmanbv.com/new/images/products/large/MM-099912.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

patryk1533 napisał/a:

525 ma automatyczny dekompresator :)) a to co masz przy sprzęgle ta dzwigienke jest do ciepłego ssania :) a w LC4 to jest dekompresator :)

bzdura
Fabrycznie dzwigienka przy sprzegle jest do dekompresatora (jest polaczona z linka idaca do dzwigienki przy glowicy). Dekompresatora uzywasz zeby ci latwiej bylo przelamac kompresje podczas kopania gdy tlok zatrzyma sie przed gmp w suwie sprezania, dodatkowo jak zalejesz moto czy to woda czy bezyna pomaga usunac jej nadmiar podczas kopania albo krecenia rozrusznikiem.
Wszystkie exc 4t maja tez automatyczny dekompresator przez co nie jest wymagane uzywanie recznego deko on w zasadzie jest przydatny w awaryjnych sytuacjach bo te motorki radza sobie nie zle bez niego.
To ze ktos podlaczył pod ta dzwigienke ciegno od ssania co inna sprawa, ktm oferuje takie systemy na pompe hamulca przedniego wlasnie poto zeby nie usówac deko i ssanie bylo pod reka.
Do tego nie wszystkie modele maja cieple ssanie najczesciej jest ono w wersjach sx.

Co do odpalania to poprostu musisz dojsc do wprawy bo te motorki pala od dotkniecia, chyba ze cos masz nie tak. Jak bedziesz mial problemy to sprawdz w pierwszej kolejnosci zawory bo wydechowe lubia powiekszac swoje luzy, przez co konczy sie zakres pracy autodekompresatora i moto trudniej odpalic.

hybryda

13

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

mareklc4 napisał/a:
patryk1533 napisał/a:

525 ma automatyczny dekompresator :)) a to co masz przy sprzęgle ta dzwigienke jest do ciepłego ssania :) a w LC4 to jest dekompresator :)

bzdura
Fabrycznie dzwigienka przy sprzegle jest do dekompresatora (jest polaczona z linka idaca do dzwigienki przy glowicy). Dekompresatora uzywasz zeby ci latwiej bylo przelamac kompresje podczas kopania gdy tlok zatrzyma sie przed gmp w suwie sprezania, dodatkowo jak zalejesz moto czy to woda czy bezyna pomaga usunac jej nadmiar podczas kopania albo krecenia rozrusznikiem.
Wszystkie exc 4t maja tez automatyczny dekompresator przez co nie jest wymagane uzywanie recznego deko on w zasadzie jest przydatny w awaryjnych sytuacjach bo te motorki radza sobie nie zle bez niego.
To ze ktos podlaczył pod ta dzwigienke ciegno od ssania co inna sprawa, ktm oferuje takie systemy na pompe hamulca przedniego wlasnie poto zeby nie usówac deko i ssanie bylo pod reka.
Do tego nie wszystkie modele maja cieple ssanie najczesciej jest ono w wersjach sx.

Co do odpalania to poprostu musisz dojsc do wprawy bo te motorki pala od dotkniecia, chyba ze cos masz nie tak. Jak bedziesz mial problemy to sprawdz w pierwszej kolejnosci zawory bo wydechowe lubia powiekszac swoje luzy, przez co konczy sie zakres pracy autodekompresatora i moto trudniej odpalic.

Co do odciecia zapłonu to znajdz w instalacji przewód czarny z zółtym paskiem i spodepnij sie pod niego z jakims wlacznikiem który bedzie go zwieral do masy, tylko go ukryj tak zeby bylo tobie wygodnie i nie rzucal sie w oczy. Przewód ten to fabryczny przewód do gaszenia silnika i po zwarciu do masy odcina impuls idacy z modułu do cewki przez co nie ma iskry.

hybryda

14 Ostatnio edytowany przez raku (2012-01-13 00:40:11)

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

Dokładnie tak przy sprzęgle deko a przy heblu ciepłe ssanie w sx 450 miałem to i to.
Dekompresatora zawsze uzywałem tak
-Jak moto długo stało ( zresztą zawsze tak robie po długim postoju) przechylasz moto scieka paliwo z którego uciekły oktany kręcisz 2-3 razy manetą gaźnik dosaje nowe paliwko :)
-naciskasz dźwignie deko kilka razy przekopujesz
- puszczasz dźwignie i szukasz momentu w którym jest ci najcięzej nacisnąć kopke
-czujesz duży opór naciskasz jeszcze troche na kopke wracasz do góry i walisz w dół, jak jest wszystko ok to zagada
-chyba ze zawory masz rozregulowane, jak umiesz regulować to git jak nie to zapraszam do lektury

[url]http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8&feature=related[/url]

i to

[url]http://www.ktmracing.fora.pl/serwis,6/regulacja-zaworow-exc-520-525-450,1292.html[/url]

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

15

Odp: Kilka pytan odnosnie EXC525 04r

tak wygladaja moje klocki https://lh4.googleusercontent.com/-NHaBr_Ug9qg/Tw9kwzZxQ1I/AAAAAAAAAGo/t6qB8YUHKZ4/s640/12012012075.jpg?gl=PL wiec chyba te same co wstawiles hacker33

525 EXC