1

Temat: Moto do gymkhany i nie tylko

Witam, temat na pewno jeszcze nie poruszany. Wiem ze jednoznacznej odpowiedzi mi nikt nie udzieli.
Ten sezon przejezdzilem na LC4 640sm. Motocykla uzywam do pracy (jestem instruktorem kat A) i do treningow, zawodow gymkhany.
Od koncowki sezonu miotam sie z wyborem moto na przyszly sezon. Zastanawiam sie pomiedzy kolejnym LC4 a 525 a DRZ.

Plusy i minusy sa jasne. Jezdzilem LC4 i 525 ale nie probowalem DRZ.  Z racji ze motogodzin robie sporo bo prawie 100 tygodniowo w roznym stylu tzn podczas pracy dosyc spokojnie chociaz tez sie zdazy pocisnac i w czasie treningow mocny wyciska dla motocykla.
Ze wzgledu na serwis wybralbym DRZ. LC4 jest dosyc ciezki a 525 Okrutny przy serwisowaniu.
Najlepszym wyborem bylo by kupic 2 motocykle ale na te jeszcze mnie nie stac.

Minusem DRZ wedlug mnie moze byc mala moc ktora oczywiscie nie jest az tak potrzebna w gymkhanie (mysle ze te 40KM jest wystarczajace) ale do jazdy na codzien przydalo by sie wiecej, na przyklad do doskonalenia techniki i z kursantami ktorzy w 90% chca uczyc sie na plastikach.
Budzet ktory chcialem przeznaczyc na motocykl to ok 13k

Powiedzcie czy z doswiadczenia koszty eksploatacji 525 sa duzo wyzsze od LC4?

Serce podpowiada kolejnosc 525, LC4, DRZ
Rozsadek DRZ LC4 i 525

2

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

100 godzin tygodniowo to strasznie dużo, Ja w sezonie tyle nie zrobię.
No może jakbym się bardzo postarał.
Przechodząc do rzeczy EXC 525 wymaga wymiany tłoka co 200MTH
Co prawda wytrzyma i 400 ale istnieje wtedy ryzyko, że zostanie uszkodzony nikasil w cylindrze, więc lepiej wymieniać co 200.
Nawet jak przeciągniesz to do 300, to i tak będzie za często.
Korba co drugi tłok.
Zawory sprawdzasz minimum dwa razy w tygodniu.

To przy średniej prędkości 50kmh wychodziłoby, że robisz 5000km tygodniowo?

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

3

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Takich przebiegów to i DRZ nie wytrzyma.
Chyba, że co miesiąc będziesz sprzedawać i kupować nowy motocykl z mniejszym przebiegiem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4 Ostatnio edytowany przez wojtecki (2011-12-20 15:17:32)

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

heh sorry za offtopa ale jak Ty żyjesz skoro 15h dziennie jesteś na motocyklu ? :]
a może miało być 10mht ;)

Husqvarna SM 610s 2005 [sprzedana]  ---> next ???

5

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

No przesadzilem torche. Wyjdzie tego troche mniej. Dziennie w tygodniu jakies 6-8 godzin umiarkowanie spokojniej jazdy czyli jakies 40h plus weekendy ostry trening jakies 5h jazdy czyli wyjdzie o polowe mniej. Jakies 50h tygodniowo.

6

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Ciekawy jestem jaki masz przebieg tego LC4 teraz :D
Może lepiej zrobić remoncik i dalej latać KTMem?

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

7 Ostatnio edytowany przez Sylwek (2011-12-20 17:00:51)

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

poszedl juz do zyda :)
troche zaluje bo byla dobra sztuka. Poprostu jak pojezdzilem 525 i pomiezylem czasy to uznalem ze trzeba sprawic sobie 525. Ale kiedy zaczelem sie wiecej interesowac serwisem to juz nie jestem taki pewny.

8

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Sylwek napisz lepiej jak u Ciebie z zapałem do mechaniki?
Czy robisz sam czy dajesz komuś?
Czy byłoby Cię stać aby wymieniać olej kilka razy w miesiącu?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

zapal jest, wymienic olej, filtry, wyregulowac czy sprawdzic luzy nie ma problemu. Olej i filtry bede mial po kosztach bo z beczki i bez prowizji sklepu. Tylko martwie sie o tlok i korbe. Tego juz sam nie zrobie i ze tak powiem matereial nie jest tani.

10

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Rozejrzyj się za dziobalem. Może w teren się nie nadaje, ale to jednak jeden z najmocniejszych singli, możesz tym całkiem nieźle cisnąć, do tego może mapa SOFT to dobry wybór do gymkhany?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Co to dziobal? :P
Zbyt agresywny silnik to nic dobrego, probowalem aprilii dorsduro i byla zbyt agresywna na dole. musialem uzywac mapy turystycznej

12

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Dziobal = KTM 690 SM (nie SMC)
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200703/2007-ktm-690-supermoto-3_460x0w.jpg

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

13

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Pewnie mnie skarcicie, ale przy takich przebiegach i takim budżecie poszedłbym w 2 maszyny...

Jako wół roboczy, który nawala 100 godzin tygodniowo wybrałbym Kawasaki ER5 lub GPZ 500 - Te silniki naprawdę długo wytrzymują bez remontu, mało palą, serwis jest bardzo łatwy i te 50/60 koni wystarczy na kursantów.

Co do maszyny stricte na gymkanę, to pewnie jakaś lekka CRF'a i w 13 tyś się spokojnie mieścisz.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

Peka napisał/a:

Dziobal = KTM 690 SM (nie SMC)
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200703/2007-ktm-690-supermoto-3_460x0w.jpg


O właśnie to to. Silnik ponad 60 KM, przegląd co 5000 km, trzy mapy zapłonu, wygodny i poza tym fajnie jedzie.
Poza tym masz zaległe PW.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

15

Odp: Moto do gymkhany i nie tylko

A, że tak nawiążę do LC4. Sylwek, jak Ci się moto sprawowało przy takich przebiegach i stylu jazdy? Jakieś konkret awarie, typowe usterki?
Zawsze warto usłyszeć opinię od kogoś, kto robi ponadprzeciętne przebiegi.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE