16 Ostatnio edytowany przez Aleksander.mx (2011-12-12 21:47:24)

Odp: Jazda w chłodne dni

Np. w stanach na AMA MX jedna runda odbywa sie na wysokosci 3,5 tys m.n.p.m. i wtedy zmieniaja polozenie iglicy czy jak to sie tam zwie. Kiedys natrafilem na ciekawy artykul jak przygotowac moto do latania po sniegu w mrozie, i bylo cos o gazniku ale to raczej o tym zeby go zakryc przed zimnym powietrzem, zeby nic nie pozamarzalo, ale ja latalem tez przy -15 i to bez zadnych przygotowan, trzeba sprawdzac od czasu do czasu filtr powietrza czy nie jest zawalony sniegiem, bo czasami snieg lubi dostac sie do zewnetrznego airboxa. Pozatym w zime jest w powietrzu tyle samo % tlenu co w lato, chyba pomylilo sie wam cos z rozpuszczalnoscia tlenu w wodzie, bo rzeczywiscie w okolicach 4 stopni tlen wnika najlepiej do wody:D szukam tego poradnika

17

Odp: Jazda w chłodne dni

Chyba jesteś niepoważny,moto może źle pracować jak było ustawiane przy +20,a jeździ się przy +10,a Ty o takich różnicach piszesz ?

Była Husqa WSM 50.
Powrót w 2015...

18

Odp: Jazda w chłodne dni

Chyba sie nie zrozumielismy, nic nie mowie o takich roznicach, gdybym tak sadzil to co jazde musialbym regulowac gaznik

19

Odp: Jazda w chłodne dni

Procentowa zawartość tlenu, czyli proporcje, pozostają takie same, ale zmienia się gęstość.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

20

Odp: Jazda w chłodne dni

Aleksander.mx napisał/a:

Np. w stanach na AMA MX jedna runda odbywa sie na wysokosci 3,5 tys m.n.p.m. i wtedy zmieniaja polozenie iglicy czy jak to sie tam zwie. Kiedys natrafilem na ciekawy artykul jak przygotowac moto do latania po sniegu w mrozie, i bylo cos o gazniku ale to raczej o tym zeby go zakryc przed zimnym powietrzem, zeby nic nie pozamarzalo, ale ja latalem tez przy -15 i to bez zadnych przygotowan, trzeba sprawdzac od czasu do czasu filtr powietrza czy nie jest zawalony sniegiem, bo czasami snieg lubi dostac sie do zewnetrznego airboxa. Pozatym w zime jest w powietrzu tyle samo % tlenu co w lato, chyba pomylilo sie wam cos z rozpuszczalnoscia tlenu w wodzie, bo rzeczywiscie w okolicach 4 stopni tlen wnika najlepiej do wody:D szukam tego poradnika

   cichy ma racje, zobacz na jakiej zasadzie działa intercooler stosowany w wiekszosci samochodow diesla, zawartosc tlenu  zawsze jest ta sama ale  z temperatura zmienia sie objetosc

525 EXC

21

Odp: Jazda w chłodne dni

Mówimy o objęctości a nie o zawartości tlenu. Ja mam gaźnik z pompką i teraz nawet lepiej się zwija :D

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

22

Odp: Jazda w chłodne dni

wiem tyle ze wraz ze wzrostem temperatury maleje gestosc, a czy jak jest zimno? ja wiem tyle ze moto chodzi lepiej jak jest -15 niz +30, lepsze chlodzenie, i w ogole. Wiem ze jak kolega sprowadzal moto z austrii z jakiegos regionu alp to musial troche przykrecic squad, ale czy to byla wina zle wyregulowanego gaznika czy wlasnie to to sie pewnie nie dowiemy

23 Ostatnio edytowany przez domin159 (2011-12-13 16:40:15)

Odp: Jazda w chłodne dni

tutaj coś tam o tym że reguluje się gaźnik pod wysokość n.p.m (tekst pod pogrubionym "ENDURO" )

[url]http://www.scigacz.pl/Suzuki,RMX450Z,kontra,KTM,EXC250,powrot,do,enduro,14007.html[/url]

a teraz pytanko. jak było ciepło to mój dr 350 palił na dotyk, wystarczyło dosłownie dotknąć starter i silnik chodził. teraz jak jest zimno to trzeba go chwilę kręcić żeby odpalił ale jak odpali i się rozgrzeje to chodzi ok. czy muszę regulować gaźnik? jeśli tak to dać więcej paliwa czy powietrza?

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

24

Odp: Jazda w chłodne dni

trzymasz w ocieplanym garażu ? jak nie to zbadaj aku

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

25

Odp: Jazda w chłodne dni

trzymam w nieocieplonym garażu. temp. taka jak na dworze. aku jest ok, wymieniany na początku sezonu. kręci normalnie. po prostu trzeba go chwilę kręcić żeby odpalił. jak już odpali to później nie ma problemu z odpalaniem.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

26

Odp: Jazda w chłodne dni

To pewnie olej gestnieje. Dlatego ciezej mu zaskoczyc. Jesli silnik chodzi normalnie, to odpusc regulacje.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

27

Odp: Jazda w chłodne dni

Ciężej odpalić, bo mieszanka jest inna, więcej tlenu wciąga do komory spalania.
Na zimę lub przy znaczącej zmianie wysokości npm. powinno się przestroić gaźnik dla zachowania maksymalnych osiągów.
Od razu dodam, że kręcenie śrubką od mieszanki nie wystarczy, trzeba też przepiąć iglicę a nawet wymienić dysze.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

28

Odp: Jazda w chłodne dni

Ale jestem ciotą, że zadaję takie pytania :(

Husqvarna SM 610s 2005 [sprzedana]  ---> next ???

29

Odp: Jazda w chłodne dni

Niby jest tak... pytasz - więc nie błądzisz :D Ważne że zrozumiałeś to w porę i masz odwagę powiedzieć o tym głośno.

A my głośno możemy odetchnąć i powiedzieć... od teraz Wojtecki jest w "naszej" ekipie ;)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

30

Odp: Jazda w chłodne dni

buhahahahahaha :D

KTM 640 LC4 2000r SM | Wheeeeeeeeeeeeeeeeelie ;)