31 Ostatnio edytowany przez babel (2011-10-21 22:02:00)

Odp: Spalanie DRZ

figiel napisał/a:
babel napisał/a:

ledwo sie bagnet moczył

ale to jak się moczył to dobrze, a tak to może po prostu ci jara olej

Tak bezpośrednio po wymianie pierwsze odpalenie i zjarała 100 ml - bez przesady - na 3 tys km dolałem jakies 0,5 litra i specjalnie jak zlewałem sprawdziłem - było ok 1,8 litra

maciey napisał/a:

A nie pomyślałeś, że masz za mało oleju w silniku, skoro się ledwo "bagnet moczy"

U mnie w instrukcji jest napisane, że powinno wejść 1,7l, a na serwisie wlali ponad 1,8l - byłem przy tym.

1,7 jak nie wymieniasz filtra z wymianą filtra 1,8 - ja leje 1,8 bo zawsze wymieniam filtr.

32 Ostatnio edytowany przez maciey (2011-10-21 22:25:44)

Odp: Spalanie DRZ

Mam inny silnik, więc te litrarze to zbieg okoliczności.
Chodzi mi o to, czy mierząc swoją metodą, nie utrzymujesz zbyt niskiego poziomu oleju w silniku.
A to chyba nie jest zdrowe dla jego kondycji.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

33

Odp: Spalanie DRZ

maciey napisał/a:

Chodzi mi o to, czy mierząc swoją metodą, nie utrzymujesz zbyt niskiego poziomu oleju w silniku.
A to chyba nie jest zdrowe dla jego kondycji.

Stąd moje pytania i pomiar ilości zlanego oleju przy wymianie - też mnie to martwi (raczej martwiło)- wielu z tym ma problem w DRZ tach i mierzą po jeździe.
A swoją drogą co się stanie jak wlejemy np 100 czy 200 ml za dużo ?

34

Odp: Spalanie DRZ

Jeśli to TYLKO 100 czy 200 ml. to tragedii nie będzie.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

35

Odp: Spalanie DRZ

Wczoraj zrobiłem test:
1. Rano totalnie zimny silnik bagnet totalnie suchy
2. następnie wg procedury 3min i 3min. 2mm od dolnego końca bagnetu
3. po jeździe odczekałem 3 minuty i na sklai pomiarowej bagnetu miałem max
4. godzinę po jeździe i miałem 3/4 skali pomiarowej bagnetu

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

36

Odp: Spalanie DRZ

SUPERMOTO napisał/a:

Wczoraj zrobiłem test:
1. Rano totalnie zimny silnik bagnet totalnie suchy
2. następnie wg procedury 3min i 3min. 2mm od dolnego końca bagnetu
3. po jeździe odczekałem 3 minuty i na sklai pomiarowej bagnetu miałem max
4. godzinę po jeździe i miałem 3/4 skali pomiarowej bagnetu

U mnie jest podobnie - nawet dolałem 100 ml i teraz mam grubo ponad stan po jeździe a pomiar wg instrukcji ledwo sie moczy bagnet  - ja będę mierzył po lataniu :)

37

Odp: Spalanie DRZ

Jacyś dziwni jesteście z tym waszym sprawdzaniem. Skoro producent zaleca sprawdzanie 3 i 3 min to po jaki ..uj  próbujecie to poprawiać. Ja zawsze sprawdzałem jak serwisówka zaleca i nigdy nie miałem problemów z brakiem oleju. a wy raz tak raz tak, a następnym razem jeszcze inaczej. A poźniej sie dziwicie że wam się silniki zacierają. A po jęździe moim zdaniem sprawdzenie oleju nigdy nie będzie wiarygodne ponieważ olej będzi fest rozgrzany i zawsze pokaże wam cały bagnet. Także lepiej się zastanówcie czy chcecie poprawiać fabryke i roz...ebać swoje sprzęty.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

38

Odp: Spalanie DRZ

Dzinkss napisał/a:

Jacyś dziwni jesteście z tym waszym sprawdzaniem. Skoro producent zaleca sprawdzanie 3 i 3 min to po jaki ..uj  próbujecie to poprawiać. Ja zawsze sprawdzałem jak serwisówka zaleca i nigdy nie miałem problemów z brakiem oleju. a wy raz tak raz tak, a następnym razem jeszcze inaczej. A poźniej sie dziwicie że wam się silniki zacierają. A po jęździe moim zdaniem sprawdzenie oleju nigdy nie będzie wiarygodne ponieważ olej będzi fest rozgrzany i zawsze pokaże wam cały bagnet. Także lepiej się zastanówcie czy chcecie poprawiać fabryke i roz...ebać swoje sprzęty.

To ty gadasz głupoty.
Zimą po 3 minutach olej miałem zimny jak przed odpaleniem - nic się nie zmieniało.
Na bagnecie jeszcze widziałem bąbelki powietrza.
Jeżeli pomiar ma być wiarygodny za każdym razem to najlepiej żeby olej był za każdym razem o tej samej temp.
Niezależnie czy jest +30 czy -5.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

39 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2011-10-27 16:22:41)

Odp: Spalanie DRZ

haha... ale mam ubaw zaznajamiając się z tymi waszymi procedurami... nie żebym się śmiał czy nie rozumiał problemu.
Ja mam takie magiczne okienko zwane "wziernikiem"  ;)

Może spróbujcie odpalić po 3 minutach wyłączyć silnik... splunąć przez lewe ramię odliczyć od dziesięciu do jeden i splunąć na psa urok (tym razem przez prawe ramię)  :D  no i teraz szybki pomiar aż do skutku aż za którymś razem zobaczycie max na bagnecie.  :D

Mierzcie ten olej tak by zawsze wskazywało maks na bagnecie ;)

Kur... przepraszam znów to zrobiłem, nie mogłem się powstrzymać.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

40

Odp: Spalanie DRZ

Sorry nie wziąłem tego pod uwagę, może dlatego że trzymam moto w wystarczająco ciepłym garażu.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

41

Odp: Spalanie DRZ

A teraz na poważnie... czy na bagnecie będzie milimetr czy centymetr... te 100 ml. nie sprawie że zaraz zatrzecie silnik.
Te wszystkie zatarcie dotyczą się jazdy z dużymi brakami i sa najczęściej wynikiem zbyt rzadkich pomiarów.
Nowi nabywcy niewtajemniczeni w procedury olejowe, po tygodniu latania doznają szoku bo... staje im dęba silnik :|

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

42

Odp: Spalanie DRZ

No i jeszcze jedno.
Lepiej jak jest za dużo niż za mało.
No i to co hacker33 napisał, to 100% prawda.
Dodam tylko do jego wypowiedzi że przy temp. poniżej +10 lepiej trochę zmienić procedurę:
5-6min popracuje, zgasić i po 3min. sprawdzić.
Nie ma się magicznego oczka kontrolnego to niestety trzeba z tym żyć, albo zmienić moto

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

43

Odp: Spalanie DRZ

Od razu sobie ustaliłem gdzie na bagnecie jest max. Po wymianie oleju (tyle ile trza), przejechałem się dookoła komina, tak jakieś 5 minut. 3 min postał i mierzenie. Teraz mierzę po jeździe. Póki co nie bierze mi oleju prawie. Po 3 kkm musiałem dolać 150 ml.

Co do spalania to 4,5-6 l. Rekord - niecałe 4 jak wracałem z mazur w niezłej ulewie i po nocy  :cool: .

Ale jestem jeszcze początkujący, więc pewnie wzrośnie.

DRZ 400 SM

44

Odp: Spalanie DRZ

ja jak wleję pod korek wahy to przejeżdżam 170 - 180 km zanim muszę przełączyć na rezerwę. a jeżdżę tylko po mieście i dynamicznie :)

45

Odp: Spalanie DRZ

Rbt napisał/a:

ja jak wleję pod korek wahy to przejeżdżam 170 - 180 km zanim muszę przełączyć na rezerwę. a jeżdżę tylko po mieście i dynamicznie :)

mam podobnie tylko że, rezerwa sama się włącza .............. w SC57          :lol:  :D

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"