1

Temat: Metaliczne dzwonienie

Siema,

Przedstawiam do analizy kolejny problem z moim katem. Nie myślałem, że kiedyś będę opisywać niepokojące dźwięki na forum, bo to takie...no wiecie, ale chyba jestem zmuszony.

Dzwonienie blaszane pojawia się:

- podczas jazdy na pierwszych dwóch biegach na niskich obrotach. Tocząc się między furami w korku słyszę odbijający się metalowy dźwięk od samochodów, jakby jakaś upierdliwa blaszka się poluzowała i wpadała w rezonans.

- na postoju przy mocno rozgrzanym silniku w odstępach kilkusekundowych i trwa 2-3 sekundy. jest intensywniejszy przy dodaniu gazu, na wyższych obrotach ustaje.

Dźwięk ewidentnie dochodzi z prawej strony silnika, na wysokości pokrywy zaworów, głowicy. Rozkręciłem plastiki i nie widzę żadnych ruchomych części, które mogłyby wpadać w rezonans.

Silnik niecały 1kkm po remoncie (nicasil, tłok + szlifowanie gniazd zaworowych), ładnie poskładany, przez pierwsze kilkaset km dźwięku nie było. Olej syntetyczny 10w50. Mocy nie brakuje.

Jakieś pomysły?

Pozdro,

Maciek

LC4SM

2

Odp: Metaliczne dzwonienie

lozyska korby?

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

3

Odp: Metaliczne dzwonienie

kopniak ?

i can do this .. here, hold my beer

4

Odp: Metaliczne dzwonienie

Mechanik upiera się przy sprawdzeniu przepustnicy.

O łożysku korby boję się myśleć, bo to znowu ostre rozbieranko...

Kopniak jest z lewej strony..

LC4SM

5

Odp: Metaliczne dzwonienie

Tak jak kolega wcześniej wspomniał na 90% kopniak tzn ten "element" którym kopiesz, sprawdź czy Ci nie lata. Też na początku nie potrafiłem tego zlokalizować  :P  myślałem że dzwoni raz tu raz tam. Jak będziesz gazował złap go ręką żeby nie rezonował i posłuchaj. Pozdro  ;)

____________________________________________________________
KTM SMC 660  <--- sell - next ----> CrazyAssBitch  ;P

6

Odp: Metaliczne dzwonienie

Niestety to nie kopka - sprawdziłem i nie ma jakichś niepokojących luzów.

Kopka, jak pisałem, jest z lewej strony silnika, a dźwięk dochodzi z prawej strony; z lewej praktycznie go nie słychać.

M.

LC4SM

7

Odp: Metaliczne dzwonienie

Czesc.mialem w swoim lc4 z 2006 podobna sytuacje zalapalem stresa ale niepotrzebnie .bo to byl zawor zle wyregulowany przez jakis tam serwis .wziolem sprawe w swoje lapki .. regulacja ponowna.i cisza w tym temacie .morze u ciebie to samo?

Arras KTM 690 SMC-R

8

Odp: Metaliczne dzwonienie

Też bym zaczął od regulacji zaworów. Robią strasznie dużo hałasu jak mają za duży luz.

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

9

Odp: Metaliczne dzwonienie

a może drobniaki w kieszeni.... :)

zanim się dobierzesz do zaworów , to sprawdz/dokręć  wszystko  ,bo myślę że jednak dzwonienie "BLASZANE" nie przypomina dzwonienia zaworów

i can do this .. here, hold my beer

10

Odp: Metaliczne dzwonienie

HEMP też nie jestem przekonany, że tak mogą brzmieć zawory.

Poskręcałem jeszcze raz ładnie obejmy wydechu i nie pomogło. Dzisiaj doszedł dodatkowo problem przy ruszaniu - krztusi się i robi jakieś zajączki, ale potem jedzie normalnie. To nie kwestia techniki ruszania, bo zdążyłem poznać to moto i umiem ruszać :]

Czy może to rzeczywiście wskazywać na problem z przepustnicą?

LC4SM

11

Odp: Metaliczne dzwonienie

W mojej 690sm  też  mam  metaliczne  "brzęczenie" .
Sprawa  jest  prozaiczna ponieważ  dźwięk  wydobywa  się  z zamka  siedziska.
Metalowa  obudowa  zamka  wpada  w rezonans i tak sobie  brzęczy.

12 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-10-04 14:58:23)

Odp: Metaliczne dzwonienie

Może, ale gaźnik jest centralnie i nie widzę powodu dla którego z PRAWEJ strony miałoby to być lepiej słyszalne. Czasem w LC4 (jeśli masz mikuni) strasznych luzów potrafią dostać iglice w gaźniku. U mnie w FCR blaszka przepustnicy brzęczy.

Ja bym sprawdził na starcie luz zaworowy zawory (zwłaszcza jeśli były robione gniazda to już dużo wcześniej powinno być to profilaktycznie zrobione), ew. czy wałek dekompresatora nie koliduje z dzwigienkami.  W dalszej kolejności podejrzewałbym łożysko wałka (to może dawać dźwięki z PRAWEJ strony) lub którą dźwigienkę zaworową (na ośce lub na rolce).
Z PRAWEJ strony masz jeszcze mechanizm od rozrusznika (sprzęgiełko, łożysko i kilka zębatek) - np. luźna zębatka współpracująca ze sprzęgiełkiem (ta która siedzi na wale z pośrednictwem łożyska igiełkowego, za kołem magnesowym) mogła by dawać taki dźwięk, ale raczej bez efektów ubocznych przy ruszaniu (no chyba, że sprzęgiełko wariuje i rozrusznik na moment załapuje, ale to mało prawdopodobne).

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

13

Odp: Metaliczne dzwonienie

FX - dzięki za rady. Powtarzam jednak - dźwięk jest słyszalny z PRAWEJ strony :)

LC4SM

14 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-10-04 14:58:45)

Odp: Metaliczne dzwonienie

Sorry - mój błąd, jednak miałem na myśli właśnie prawą stronę. Tak więc treść nadal aktualna, poprawiłem felerne słowo.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

15

Odp: Metaliczne dzwonienie

Jak nie znajdziesz w prostych sprawach, zobacz tą blaszkę na przepustnicy (jeśli to gażnik FCR z płaską przepustnicą) - mi brzęczała jak nie założyłem takiego niby Oringu na tyle tej blaszki - wtedy dzwoni na niskich obrotach jak jest małe podciśnienie - gumka 'Oring" jest z tyłu od strony wóżka więc z zewnątrz jej nie widać, ale jak w nią stukniesz palcem będzie lużno (bez rozbierania gażnika) - można też posłuchać przy zdjętej osłonie filtra - może coś się rozjaśni/wyjaśni

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally