1

Temat: KTM SM przerobka na enduro

Siema,
Chcialem do swojego KTM SMC 660 zalozyc kola enduro co by troche w terenie pokulac jak dawniej. Ktos z obecnych przerabial taki temat? Glownie chodzi mi o ewentualny problem z przednim heblem tzn podobno po konwersji na duzej tarczy zacisk wchodzi w konflikt ze szprychami i trzeba jakies myki robic. Niewiele tego w sieci a wolalbym sie upewnic zanim w kola zainwestuje.

pozdro,

doomin13

fs450

2

Odp: KTM SM przerobka na enduro

Hej,
jak się domyśliłeś wcześniej robiłem takie myki w obie strony, ale na starszym zawiasie (pod zacisk 2t).
Nowsze zawiasy (WP48 w SM) mają zupełnie inne mocowania hebla (no i 4t przede wszystkim; geometerię też mają inną (ostrzejszą)) i trzeba trochę pokombinować z tym tematem. Problem jest taki, że zacisk 4t nie mieści się pom. tarczą a szprychami.
Można próbować odsuwać tarczę od koła (dystanse), zacisk oczywiście też trzeba (oszlifowanie zacisku też da parę mm) i może uda się wyrobić na milimetry, ale trzeba pamiętać, że w terenie (na torze zresztą też) koła pracują i 1 mm może okazać się zbyt mały - podczas jazdy może trzeć. Inna metoda to zmiana dołów lag, ale raczej kosztowana i ma sens tylko jeśli chcesz już finalnie moto przerobić. Jak masz inny zawias od enduro to można lagi podmienić (tylko trzeba zgrać wysokość).
Najbardziej optymalne rozwiązanie to zakup zacisku 2t+ pompa i rzeźbienie indywidualnie adaptera pod obecne mocowania w ladze - jest to cokolwiek upierdliwe, ale do zrobienia. Bodajże Doktor stąd kombinował z takim manewerem.
Kojarzę też że był tu taki temat już (i chyba też równoległy na [url]http://www.ktmracing.fora.pl/lc4,2/[/url] ).


pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

3

Odp: KTM SM przerobka na enduro

Heja,
A to rzeczywiscie duzo roboty/inwestycji. Chcialem po prostu zrobic przeta na jakas wyprawe np. brzegiem baltyku czy cos ale skoro tyle zachodu z kolami to nie ma sensu, najwyzej pojade na supermotowych kolach :) bedzie dwa razy wiecej zwalek czyli dwa razy wiecej funu :) Dzieki za info.

pozdrawiam,

doomin13

fs450

4

Odp: KTM SM przerobka na enduro

Szerokie i małe (średnicą) koła kijowo prowadzą się w terenie - zupełnie nie ma trakcji. Raz testowałem i zupełnie mi przeszła ochota na dalsze takie eksperymenty. To tak jakbyś na kołach enduro próbował czasy na torze SM kręcić. Albo i gorzej.
Dać się da, ale zamiast zapierdalać się człowiek zastanawia do ilu trzeba zwolnić, żeby się nie wygrzybić na najbliższym winklu.

Temat kół jest jak najbardziej jest do ogarnięcia, tylko trzeba trochę pokombinować.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...