Odp: Jakieś mocne i lekkie SM
jak dobrze rozumiem takiego exc 450 trzeba serwisować co 10-15 mth oliwa, co 20 mth filtry plus ew. regulacja zaworów. Zakładając, że śmigasz tylko w weekendy po 6 godzin to robisz serwis co weekend. Jak latasz do pracy to dwa razy w tygodniu;]
"
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac.
Przykładowe ceny części (brutto, oryginalne KTM):
- zawór ssący; 458.54 zł,
- zawór wydechowy; 191.36 zł,
- sprężyny zaworowe; 23-41 zł,
- łańcuszek rozrządu; 211.12 zł,
- korbowód; 1183.95 zł,
- sprzęgło; 1061.03 zł,
- tłok (nieoryginalny, Vertex); około 660 zł,
"
copy paste z
[url=http://www.scigacz.pl]www.scigacz.pl[/url] konsultacje merytoryczne KTM Wojciechowicz
Czy może ktoś napisać czy powyższe wyliczenia mają odniesienie do stanu faktycznego?