1

Temat: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

Koledzy,
Niestety w wyniku "niedomówienia" Kartoona jestem zmuszony kupić nowy silnik. Nie mogąc znaleźć nic sensownego w wersji 50KM a mając możliwość kupna w wersji 40KM i posiadając zdrową głowicę, gaźnik, wydech, etc chcę zrobić hybrydę. Pytanie zasadnicze: czy bez problemu podpasuje silnik w mocowania- jedne źródła mówią, że bez problemu inne że jest spory problem i zaradzić temu może tylko przespawanie mocowań, zmiana wahacza i kilka innych przeróbek. Dodatkowe pytanie, czy przełożę kopkę i dekompresator od E zamiast rozrusznika, czy będzie pasował moduł, czy mogą być jeszcze inne problemy?

PS
Kartooone- jeżeli wydaje Ci się, że nie odbierając telefonu i nie odpisując wyślizgasz się z tematu to jesteś w błędzie. Podpisując umowę, w której jasno zostało określone, że remont został przeprowadzony zgodnie z wytycznymi serwisowymi oraz ściemniając, że wymieniono wszystkie bebechy na nowe wplątałeś się w spory problem, który niestety z racji braku Twojej reakcji musi trafić do sądu. Jest już opinia rzeczoznawcy oraz wezwanie do zapłaty. Mam nadzieję, że któryś z życzliwych tu kolegów przemówi Ci do rozsądku "naściemniałeś, podpisałeś, teraz musisz za to odpowiedzieć".

Wybaczcie prywatę, ale środowisko SM jest na tyle małe, że warto napiętnować przypadki wałków.

2

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

wg mnie przypasujesz bez wiekszych problemów. Nie wiem jak z kopką, ale reszta bez problemów powinna sie obyć. niemniej jednak nie robiłem tego wiec nie wiem tego z własnego doświadczenia.

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

3

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

Silnik wsadzisz bez problemu. Hybrydę też zrobisz - w sensie elektr. + kopajkę.  Bo z samego rozrusznika zrobić samą kopajkę jest troszkę gorzej ale tez się da.
Ogólnie wszystko się da:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

Dzięki za odpowiedź. Podobno przekładka kopajki to westia jednego dekielka i samej kopajki w miejsce rozrusznika? Czy opcja 400SM + gaźnik z 400 + wydech+ reszta gratów bez głowicy i wałków ma sens? Chcę utrzymać korzystną relację pomiędzy mocą a wytrzymałością.

5

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

co się stało się z tą dr-z remontowaną?

DR-Z 400ESM sold

6

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

SnowMoto wybacz, ale cieszę się, że nie doszło do Naszej transakcji ;)

z drugiej strony to zapewniałeś mnie,że graty od wersji SM bez problemu pasują do E, a teraz sam się pytasz bo nie jesteś pewien...
no i mówiłeś, że silnik jest do zrobienia i że masz już jakieś graty nagrane, a tu zonk...

nie piszę tego z pretensji do Ciebie czy coś, broń Cie Boże, po prostu tak mnie się przypomniało ;)

pozdro.

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

7

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

posiadam części do DRZ 400

tel 698 672 101

sprzedam części :
DRZ 400 , KTM EXC 400 / 520 / 525
zamienię koła enduro na koła SM
gg 6777220

8

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

SnowMoto napisał/a:

Dzięki za odpowiedź. Podobno przekładka kopajki to westia jednego dekielka i samej kopajki w miejsce rozrusznika? Czy opcja 400SM + gaźnik z 400 + wydech+ reszta gratów bez głowicy i wałków ma sens? Chcę utrzymać korzystną relację pomiędzy mocą a wytrzymałością.

Z tą kopajką jest troszkę więcej roboty. Jeżeli silnik jest z rozrusznikiem i chcesz dołożyć kopajkę to ok. na necie znajdziesz opisy ze zdjęciami.
Jeżeli silnik jest z rozrusznikiem i chcesz go przerobić na tylko kopajkę bez rozrusznika to jest dużo dużo kosztownych zmian.
Chyba, że odkręcisz rozrusznik a otwór po rozruszniku czymś zaślepisz.
Gaźnik podejdzie bez problemu trzeba tylko zmienić króćce i ewentualnie linki gazu.
Wydech od E w SM....nie robiłem tego ale wydaje mi się, że będziesz miał problemy ze spasowaniem otworów mocujących tłumik.
Podmiana głowicy to podmiana głowicy zero problemu.

Twoje zmiany mają sens....z tym że, te wałki od E też by się przydały w tym silniku.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

SnowMoto ,po pierwsze to wyjasnij co miałeś na myśli pisząc "niedomówienie" poniewaz jasno zostało powiedziane co wymieniłem...po drugie motocykl był naprawiany warsztacie i nie stałem nad mechanikiem który go naprawiał przez cały czas naprawy wiec niewiem dlaczego masz do Mnie pretensje o. jeszcze jedna sprawa to czas po jakim rozpadł Ci sie silnik ,myslałes ,że daje Ci na niego dożywotnią gwarancje?? jak chcesz nówke to idz do salonu ,tylko że tam nie zapłacisz 7800...a Ty zgłaszasz sie do Mnie po ponad 2 miesiacach (jak nie póżniej) ze silnik padł....rownie dobrze sam go mogłes zjebac przez ten okres czasu ,wiec jesli chcesz kierowac sprawe do śądu ,prosze bardzo czekam ,bedzie to tylko strata naszego czasu....

Ride out alone in my low-low
Watching the world move in slow-mo

10

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

Kartooone- powiedziałeś między innymi, że została założona nowa korba oraz nowy tłok. Jak się okazało, zgodnie z opinią rzeczoznawcy oraz mechanika, korba nie została wymieniona podczas remontu silnika (co jeszcze raz podkreślę- miało być zgodnie z Twoją deklaracją, wymienione na nowe). Sam powiedziałeś już po fakcie, że w zasadzie nie wiesz dokładnie, bo to jednak nie Ty kupowałeś części, tylko ktoś z Twojej rodziny. Nie chodzi mi o gwarancję a jedynie o to, że podczas sprzedaży twierdziłeś jedno (co na moje szczęście zostało odnotowane w umowie k-s) a fakty są inne. Sprawa jest prosta i nie ma nic wspólnego z gwarancją- jedynie z oszustwem- na szczęście mam na to kwit.
Przy okazji, skoro nie odbierasz telefonu, a tutaj zaglądasz- masz dalej kartę pojazdu oraz kluczyk od blokady- jakbyś odebrał wreszcie telefon, to może łatwiej byłoby się dogadać co do odbioru.
Hacker dzięki za fachową pomoc. Też słyszałem, że nie ma problemu z przekładką, ale jeden z kolegów, który podobno widział przekładkę, nastraszył mnie tymi "innymi mocowaniami". Z ekonomicznego punktu widzenia zastanawiam się nad naprawą tego, albo kupnem smowego.

11

Odp: Silnik od dr-z 400 SM 2006 do purystycznej dr-z 400 '2000

A co się teraz stało z tym silnikiem?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD