1 Ostatnio edytowany przez Rbt (2011-06-23 21:27:33)

Temat: pytania i porównania na temat serwisowania SM

witam. trochę połaziłem po forum ale nie mogę znaleźć takiego tematu gdzie wszystko było by w kupie i zaspokoiło moje pragnienie wiedzy ( :P ) jestem ciekawy jak to jest z różnymi modelami waszych sprzętów suzuki , yamahy , KTM'a , Huśki itp. np co ile km/mth się wymienia olej z filtrem? co ile się reguluje zawory? który bardziej jest polecany mniej awaryjny itp. generalnie moto by mi służyło w 95% po mieście a zbytnio nic o nim tak na prawdę nie wiem :) najbardziej ciekawią mnie fakty na temat DRZ :) więc jak byście się podzielili wiedzą na temat swoich sprzętów i jego serwisowania był bym wdzięczny :) bo niektórzy straszą że wymienia się olej co 5mth ale zakładam że to ci co nigdy nie mieli takiego sprzętu :)

2

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

Czesc, ja posiadam KTM sx 450 ale w wiekszosci KTMów sprawa wyglada podobnie, olej co 10 mth wraz z filtrami zawory co drugą wymiane oleju, oczywiście filtr powietrza, w zależności od warunków w jakich jeździsz ale najlepiej po każdej jeździe.
DRZ jest najmniej obsługowa ale niech sie wypowiedzą posiadacze.
Pozdro

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

3

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

RBT, Wszystkie dyskusje są na forum wiec szukaj i czytaj.


raku napisał/a:

... DRZ jest najmniej obsługowa...

Myślę ze ktm 690 smc można by uznać za najmniej obsługowy  ;)

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

4

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

ja wiem że gdzieś są tylko weź to znajdź :) odgrzebywać stare tematy

5

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

Zapytaj sie Figla jak bardzo bezawaryjna jest DRZ

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

6

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

Wszystkiego w jednym temacie nie będzie z dwóch powodów
1. będzie śmietnik (z pozoru wydaje sie ze bedzie porządek)
2. bedzie tyle stron ze nikomu nie bedzie sie chciało czytać i bedzie zakładał kolejny temat z powodu nieczytelności poprzedniego wątku.

Czynności obsługowe wyczynowych sprzętów większości firm można podporządkować pod jeden standardowy schemat:
-wymiana oleju 5-10mth
-regulacja, kontrola zaworów ok 20mth
-wymiana/czyszczenie filtra powietrza w zależności od warunków pracy
-filtr oleju 10mth

Jak widzisz, powieliłem post kolegi on lata KTMem, a ja Suzuki.   :)



Aha, najważniejsze. Określ się do czego Ci motocykl i czego od niego oczekujesz? Np Suzuki może być wyczynowe (rmz) albo bardziej cywilne/drogowe (DRZ).  :)

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

7

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

dobry pomysł z tym tematem Rbt , wypowiadać się a nie negować ,że było milion razy bo fakt faktem pomoże to wielu użytkownikom i wszystko będzie w kupie a nie rozsiane po całym forum w wielu tematach ;p np: mi :D
co do ktm 690 smc jest też brzydszy i droższy od drz-ki ;p ale to oczywiście kwestia gustu i zasobności portfela..

8

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

Prosty przykład, wejdź sobie na forum motox.pl, wejdź w dział serwis, albo coś podobnego i tam masz do każdej marki motocykla oddzielny dział forum, potem w kazdym dziale mozna zakładać tematy dotyczące różnych modeli danej marki. Wejdź w najpopularniejszą np. Yamaha, następnie YZ i zobacz ile jest stron w temacie. Pomnóż to razy ilość marek i wrzuć w jeden temat. Czyli będzie jeden wielki bajzel :)

Oczywiście nie żebym negował ten pomysł (gromadzenie wiadomości na dany temat w jednym miejscu, tak jak ten), ale w późniejszym czasie to będzie bardzo ciężkie w obsłudze. Na przemian będą sie przeplatały wątki dotyczące motocykli różnych marek i jak ktoś bedzie chciał posiąść wiedzę np o Husabergu to będzie musiał przewertować 40stron w których będzie info o Yamahah, KTMach, Suzukach, Kawach itd, itd.

Tak, że chyba nie pozostaje nam nic innego jak poprosić Panów Moderatorów o rozbudowanie działu serwis, dzieląc go na różniste kategorie począwszy od marek motocykli, a kończąc na temacie DIY :)


PS Chodzi mi o coś takiego [url]http://www.forum.motox.com.pl/viewforum.php?f=6&sid=817b14d064f93bc5d2bc5c5e6321875d[/url]
Forum naprawdę polecam, oczywiście jako lekturę :D Bo gdzie indziej byłoby lepiej jak tutaj? :P

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

9

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

Popieram wypowiedź Radzia.
Jak zaczną tu pisać wszyscy i o wszystkim to będzie gnój. Za chwilę jeszcze ktoś napisze "nie mogłem znaleźć odpowiedniego wątku to zapytam się tutaj...jakie opony itd.."
Taki wątek byłby może fajny w postaci tabeli - kilka popularnych modeli motocykli wpitolić w tabelę z takimi danymi jak: co ile wymiana oleju, filtrów, ile wchodzi oleju, ile ma filtrów oleju itp. co ile regulacja, co ile wymiana tłoka albo zaworów i koniec.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

Fakt są i za i przeciw najmądrzejsza była by wspomniana tabelka też o niej pomyślałem pisząc poprzedniego posta ale komu by się chciało ... wspomniane forum motox.com rzeczywiście nieźle posegregowane :) tak czys iak mozna by w tutejszym temacie puki co pisac co i jak ( pełne wypowiedzi , dotyczące wszystkiego co podał hacker33 a może i jeszcze coś przydatnego ) na koniec ktoś zrobił by z tego tabelke i adm wywalil by wszystkie posty zostawil w temacie sama tabelke i dzieki

11

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

To tutaj niech się pomęczy troszkę pytający i zrobi wzór do odpowiedzi dla kolegów, coś w stylu:

marka....
model....
rocznik...
przebieg...
wymiana oleju co...
ilość oleju....
regulacja zaworów co....
wymiana zaworów co...
zawory stalowy czy tytan....
wymiana tłoka co....

ew. koszty eksploatacji jakie wychodzą na każde 5000 km. albo 1000km

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

u mnie wygląda to tak:

marka - Suzuki
model - DRZ 400 SM
rocznik - 2005
przebieg - 19000km
wymiana  oleju z filtrem co - 1000km
ilość oleju - 1,8 litra
regulacja zaworów - na razie raz przy 19tys km (płytki)
zawory - 4 stalowe
wymiana łańcuszka rozrządu - 1 na 5tys km
wymiana tłoka itp - nie doświadczyłem jeszcze:)

koszt eksploatacji na 1000km - 110zł
raz na 2 lata rozrząd  -  jakieś 300-400zł

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

No ale gdyby komus sie chcialo, to dalo by to sie napisac w jednym poscie jesli chodzi o najpopularniejsze - i mozna uwzglednic tylko zmiane oleju
czyli np
sprzety wyczynowe - 10mth
drz 6000km
smc 7500km HAHA turystyk
...

wydaje mi sie ze byl taki temat na SMJ ale nie moge znalezc

Wgrywam mapki do KTM'ów
tel: 797 237 537

14

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

tak to wyglada w husabergu:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/683/husaberg.jpg/]http://img683.imageshack.us/img683/9953/husaberg.jpg[/url]

Husaberg FS650 > Husaberg FS570 :D > KTM 950SM

15

Odp: pytania i porównania na temat serwisowania SM

może i będzie dużo stron ale przynajmniej na jeden temat co w czym i co ile. a jak ktoś chce się dowiedzieć to przeczyta :)