Odp: Nowy wydech, a mapa zapłonu ?
Tu jest fajna rzezba - wyjebany airbox i stozek na przepustnicy
[url]http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?110242-2010-690-smc-make-over.../page7[/url]
tel: 797 237 537
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Nowy wydech, a mapa zapłonu ?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tu jest fajna rzezba - wyjebany airbox i stozek na przepustnicy
[url]http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?110242-2010-690-smc-make-over.../page7[/url]
Dokładnie za pomocą MAP , ECU koryguje skład mieszanki w zależności od gęstości powietrza. Jeśli chodzi o sondę , według mnie nie szkodzi on na dłuższą metę pod warunkiem , że wgrana jest odpowiednia mapa (mieszanka jest odpowiednia i dopasowana do modyfikacji wykonanych w silniku). W końcu kiedyś w motocyklach w ogóle nie montowano sond lambda i jakoś jeździły i nie szkodziło im to. Sondy wprowadzono tylko i wyłącznie w celu spełnienia norm emisji spalin , oraz zredukowania spalania , co według mnie w motocyklach wcale nie wyszło na dobre.
A co do powyższej modyfikacji , to bardzo mi się podoba ale niestety do wersji SM którą posiadam niestety się nie nada. Ja w swoim sprzęcie wymieniłem jedynie wkład filtra na K&N , zastanawiam się również nad nawierceniem kilkunastu otworów w airboxie , ale to w przyszłości gdyż obecnie trochę czasu brakuje :/
kabel dotarł do mnie i już się zdążyłem pobawić w garażowego tunera :D ogólnie obsługa TuneECU jest dziecinnie łatwa, żałuję że wcześniej się o tym nie dowiedziałem to za cenę wgrania mapy w serwisie miałbym kabel i dodatkowo na dobre 0,5L by wystarczyło
Wgrałem mapy pod EVO KIT I, wyłączyłem O2 sensor i zrobiłem test driva i jak na razie jestem pod wrażeniem całkiem inne moto :) dużo lepiej zbiera się z dołu, obroty nie falują na ta chwilę wszystko na plus ale porządne testy przeprowadzę w weekend
pozdr
testuj testuj i pisz jak odczucia :D tez chce sobie sprawic taki kabel do smc . Troche obawiam sie czy ogarne ten caly soft ,ale skoro piszesz ,ze latwizna to moze podolam ;)
testuj testuj i pisz jak odczucia :D tez chce sobie sprawic taki kabel do smc . Troche obawiam sie czy ogarne ten caly soft ,ale skoro piszesz ,ze latwizna to moze podolam ;)
też byłem przejęty czy ogarnę temat, ale naprawdę nie ma w tym większej filozofii
mam pytanko do posiadaczy SMC z Akrapem.
Nabylem takowy w weekend. Jestem mega zadowolony i ucze sie dopiero ogarniac
Mam pytanko co do mapy Akrapa.
Poprzedni wlasciciel po kupnie Akrapa wgral u dealera KTM odrazu nowa mape zaplonu.
Wszystko gra i moto pali od strzala.
Przejechalem jakies 200km i zgasl moze 2 razy na skrzyzowaniu na jalowym.
Podczas jazdy nie muli, tylko moto leci jak glupie. Jezdze na normalnej mapce narazie, bo na extreme to straszny nerwus...
Zastanawia mnie jedno, czasami moto podczas szybkiego/krotkiego ruszenia manetka strzela lekko z wydechu.
Co mi sie bardzo podoba, szczegolnie na postoju.
Jednak czasami odpalam moto i nie ma takowego strzalu, tylko obroty normalnie wzrastaja i opadaja...
Ciekawe od czego to zalezy...
A podczas redukcji praktycznie wogule nie sadzi marchew, ani nie strzela lekko....
Jak u was sie moto zachowuje ?
Ja mam wgraną mapę Akrapovica.
Po odpaleniu zimnego silnika lub trochę przechłodzonego po jeździe potrafi zgasnąć, ale tylko wtedy. Nie zdarzyło się, aby zgasł podczas jazdy, czy na wolnych obrotach po rozgrzaniu, np na światłach.
Zimny silnik lekko faluje obrotami - kilka minut, po rozgrzaniu ma równe obroty. Docierałem go na Akrapie, ale fabrycznej mapie zapłonu i zachowywał się odwrotnie. Zimny - równe obroty, ciepły - falował.
Przy hamowaniu silnikiem potrafi narobić hałasu.
A najlepiej brzmi pod lekkim obciążeniem. Przegazówka na biegu i półsprzęle - polecam
Graty fistach , widze ,ze jednak kupiles smc . To ten z wawy ?
Co do gasniecia to mi tez gasl na poczatku jak go kupilem , jak sie rozgrzal to potrafil od czasu do czasu zgasnac .
Zrobilem ten myk z zostawieniem go na wolnch obrotach na 15 min plus "Throttle calibration" i odziwo sie poprawilo ,ale...
ostanio jak latalem to znow mi sie to przytrafilo , z tym ,ze z dwa miechy byl spokoj.
Mi tez lubi postrzelac przy hamowaniu silnikiem , przy odkrecaniu na jalowym rowniez cos tam sobie pogada.
Nie wiem moze sprobuj potestowac go na tej full mapie , ja jak jezdzilem na soft to jakos dziwnie sie moto zachowywalo, opozniona reakcja na gaz itd , czuc bylo ,ze cos wyraznie przeszkadza mu jechac.
Moze ta slabsza mapa ma taki wplyw na te dziwne zachowania ???
Graty fistach , widze ,ze jednak kupiles smc . To ten z wawy ?
tak dokladnie, to ten z Wawy, dogadalismy sie co do ceny i jak sie przejechalem to nie moglem odmowic :D
kupilem z tym smiesznym rusztowaniem na sakwy, zamowilem juz skorzane z frenndzelkami, ale bedzie czad !!!
a tak na powaznie, sciagnalem i tak wyglada:
fotka na szybko
[url]https://lh6.googleusercontent.com/-sg455UWWvCI/Tm0CLx-ZgrI/AAAAAAAAC80/26_IipbqEfo/s800/IMG_20110911_192616.jpg[/url]
Moze ta slabsza mapa ma taki wplyw na te dziwne zachowania ???
no wlasnie musze sprawdzic jaka mape wgrali, kabelek juz skladam do kupy i bede sprawdzal co i jak.
ps. z obrotami u mnie to samo jak jest zagrzany to nic nei faluje na obrotach, tylko na zimnym sie zdarza.
Jest jeszcze myk, coś w rodzaju kalibrowania przepustnicy.
Włączasz zapłon, kręcisz płynnie manetką do oporu i z powrotem, wyłączasz zapłon.
I Gotowe.
Łapa, podłączał ktoś KTM 990 ADV, SM, SM-T, Duke'a do Tune ECU, mam pare pytań.
Dostępne są mapy o tym samym nr zakończone "EP" i "FI"
Wgrywamy tylko "FI", czy oba pliki?
I jeszcze jedno.
Wyłączam sondę, wgrywam i niby wszystko gra, a po ponownym odpaleniu programu, sonda jest odhaczona.
O co chodzi?
zdaje sie ze musisz wgrac oba, mimo tego ze wszystkie dostepne pliki EP sa takie same
wszystko dziala jak wgrywasz tylko FI?
jesli zapiszesz plik po wylaczeniu O2 to tak w nim zostanie, jesli wczytasz z moto to tez powinno dobrze pokazywac
Miałem wgraną mapę:
KM765EU0804031FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with Akropovic slip-on exhaust
Wgrałem tylko FI:
KM765EU0804132FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC, Enduro EFI map All years, only with Tunning kit EVO 1
Zrobiłem reset 15 min i wszystko działa.
Mniej faluje obrotami podczas rozgrzewania i mniej strzela w wydech podczas hamowania silnikiem.
Wydaje się też trochę mocniejszy, ale to może tylko wrażenie.
Z sondą O2 jeszcze zobaczę.
Przy zamykaniu, program chciał zapisywać zmiany w pliku na kompie, anulowałem. Może w tym problem.
Ogólnie program dość prosty w obsłudze. Bezproblemowo się łączy, szybkie wgrywanie mapy
Siema,jaką mape proponujecie do smcr 690cm3, przy otwartym air boxie i końcowym wydechu akrapa?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Nowy wydech, a mapa zapłonu ?
Wygenerowano w 0.048 sekund, wykonano 80 zapytań