1

Temat: KTM ECX 530 - pare pytan.

Witam,
mam pare pytan.
W duzym skrocie potrzebuje motoru do miasta i na wypadu enduro/cross
Wlasnie sprzedalem Yamahe WRX 250 okzal sie byc za slaby i mimo opon enduro nie radzil sobie w terenie.
Postanowilem kupic KTM-a 530 z racji tego ze slyszalem o ich w porownaniu do innych mniejszych pojemnosci mniejszej awaryjnosci.
Chce miec 2 komplety kol (cross i SM)
Mozecie mi powiedziec jak z serwisowaniem tych motocykli jest bo co czytam i slysze to goscie co chwile tloki w nich wymieniaja, a ja nie mam zamiaru wiecej w serwisie spedzac pol sezonu i wydawac na niego Bog wie ile pieniedzy dodatkowo.
Chce kupic motor z rocznika 2009/2010.
Slyszalem o takich adapterach, ktore umozliwiaja bardzo szybka zmiane kol z SM na Cross slyszeliscie o tym cos?

pozdrawiam serdecznie

2

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Przywitaj się najpierw kolego w PRZYWITALNI, zyskasz większą przychylność forumowiczów

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

BIERZ  i sie nie zastanawiaj . remont zrobisz raz do sezonu , mocy i mometu w pizdu

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

4

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

cross napisał/a:

BIERZ  i sie nie zastanawiaj . remont zrobisz raz do sezonu , mocy i mometu w pizdu

Wlasnie,
jak remont raz na sezon ? gosc w serwisie mi mowil ze motoryckle typu 520, 530 i 690 moga bez remontu pare lat jezdzic.
Ja nie jezdze wyczynowo o to mi wlasnie chodzi zeby nie kupowac motocykla pratycznie nowego i po sezonie od razu robic w nim remont.
Niektorzy pisza ze tloki sie co chwile wymienia niektorzy ze z kolei to bzdura (chyba ze sie zawodowo jezdzi)
I juz sam nie wie jak z tym jest.
Musze sie wyleczyc z nakedow i potrzebuje bezobslugowi i malo awaryjy motor typu SM/Cross :(


p.s. ta 530 z 2010 roku ile ma koni dokladnie bo nigdzie nie moge znalezc.

5

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Najlepiej kup 690 smc jeżeli chcesz bezobsługowy motocykl. Jak masz zamiar sporo latać, to w 530/525 musisz się liczyć z częstszym serwisem i ew. remont.

http://bikepics.com/members/kr69/
http://www.youtube.com/user/RajuLDZ

KTM 660 SMC 2006 :D

6

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Poszukaj o 530 na forum bo juz bylo kilka tematow ;)

Sprzet zajebisty ale wg mnie silnik w starszym modelu wytrzymalszy. Zadziej bedziesz zawory robil niz w starszym rfs ale czesciej zmienial tlok, okolo 100mh zalecaja.

Polecam KTM exc na drogę. Mam sporo kumpli którzy maja 520 exc od nowości , cały czas katowane na drodze i torze.
Silnik rfs jeśli dbasz to będzie jeździł bezproblemowo. Tłok wymieniali co 500 godzin a nie jak w książce co 100.
Jeździłem 520 i 525 i tylko olej i filtry co 15-20 godzin i 2 razy w roku zawory.

W 530 olej i filtry robilem czesciej, co 10 godzin a zawory sprawdzam co 30 godzin bo to inny silnik. ( zawsze w specu)

Jesli bedziesz wiecej po drogach niz torach jezdzil wez 690 SMC :D

Co bys nie wybral to bedziesz mial FUN, Pozdro.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

7

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

moto napisał/a:

Poszukaj o 530 na forum bo juz bylo kilka tematow ;)

Sprzet zajebisty ale wg mnie silnik w starszym modelu wytrzymalszy. Zadziej bedziesz zawory robil niz w starszym rfs ale czesciej zmienial tlok, okolo 100mh zalecaja.

Polecam KTM exc na drogę. Mam sporo kumpli którzy maja 520 exc od nowości , cały czas katowane na drodze i torze.
Silnik rfs jeśli dbasz to będzie jeździł bezproblemowo. Tłok wymieniali co 500 godzin a nie jak w książce co 100.
Jeździłem 520 i 525 i tylko olej i filtry co 15-20 godzin i 2 razy w roku zawory.

W 530 olej i filtry robilem czesciej, co 10 godzin a zawory sprawdzam co 30 godzin bo to inny silnik. ( zawsze w specu)

Jesli bedziesz wiecej po drogach niz torach jezdzil wez 690 SMC :D

Co bys nie wybral to bedziesz mial FUN, Pozdro.

Dzieki wielkie za info.
Troche mnie przeraza ze mam co 10 godzin filtry wymieniac pisalem o tym pracownikowi KTM-a i powiedzial ze to bzdura oczywiscie to nie zaszkodzi ale calkowicie zbyteczne i taki motor jesli nie jezdzi sie zawodowo mozna cokowliek z nim robic po 2 latach uzytkowania (zakladajac jeszcze ze jezdzi sie nim po miescie)
Ja juz sam nie wiem co o tym myslec czy ludzie majacy ktmy maja jakas dziwna manie wymieniania co chwile tlokow i oddawania co chwile ich do serwisow czy te motocykle sa wybitne awaryjne jesli sie co miesiac nie odda do serwisu...
Mam znajomego, ktory ma WR F 450 i rzadko cos robi z tym moto powiedzial mi ze w ogole o tloku to sie mysli raz na 2-3 lata...

8 Ostatnio edytowany przez Hektorrr (2011-06-05 20:22:48)

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Raju napisał/a:

Najlepiej kup 690 smc jeżeli chcesz bezobsługowy motocykl. Jak masz zamiar sporo latać, to w 530/525 musisz się liczyć z częstszym serwisem i ew. remont.

Wlasnie,
w ciagu 6 miesiecy (sezon moto) zrobilem wsumie niewiele bo okolo 1200 km pytanie czy to jest na tyle duzo zeby serwisowanie robic w ciagu takiego cyklu ?
Czy wie ktos moze cos o tych modulach do kol aby byla mozliwa szybka przekladka miedzy kolami SM a Cross?


Co do kupna 690 to troche za ciezkie moto jednak roznica w wadze miedzy 530 a 690 jest spora.

9

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Jeżeli w sezonie zrobisz 1200 kmów to remont cie czeka mniej wiecej co 4 lata. A tak to jak w ciągu tych 1200 kmów wymienisz olej dwa razy i raz wyregulujesz zawory to bedzie wszystko oprócz lania wachy.
Kupuj 525 sprawdzone sprzęty, lepiej kupić 525 i zrobić na igłe niż kupić 530 bo fajnie wygląda i zrobić na gorszych podzespołach.No chyba ze masz pule pieniędzy nieograniczoną, ale wtedy byś nie pytał co i po jakim czasie sie wymienia tylko byś oddał do serwisu i sprawa z głowy.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

10

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

raku napisał/a:

Jeżeli w sezonie zrobisz 1200 kmów to remont cie czeka mniej wiecej co 4 lata. A tak to jak w ciągu tych 1200 kmów wymienisz olej dwa razy i raz wyregulujesz zawory to bedzie wszystko oprócz lania wachy.
Kupuj 525 sprawdzone sprzęty, lepiej kupić 525 i zrobić na igłe niż kupić 530 bo fajnie wygląda i zrobić na gorszych podzespołach.No chyba ze masz pule pieniędzy nieograniczoną, ale wtedy byś nie pytał co i po jakim czasie sie wymienia tylko byś oddał do serwisu i sprawa z głowy.

Wlasnie o to mi chodzilo ;)
530 chce ze wzgledu na to iz to po prostu mlodsze moto sprzedalem WRX-a wiec doloze pare zlotych i kupie jakiegos KTM-a 530 z 2010.
Sugerujesz ze te 530 sa bardziej awaryjne ?

11

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Hektorrr napisał/a:

530 chce ze wzgledu na to iz to po prostu mlodsze moto sprzedalem WRX-a wiec doloze pare zlotych i kupie jakiegos KTM-a 530 z 2010.

jakbyś szukał zadbanej 530 to polecam [url]http://forum.supermoto.pl/topic16951-s-ktm-530-2010.html[/url]

pozdr :D

KTM 250 EXC 2021
KTM 500 EXC 2022 SM
KTM 790 ADVENTURE R 2019

12

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

skotniol napisał/a:
Hektorrr napisał/a:

530 chce ze wzgledu na to iz to po prostu mlodsze moto sprzedalem WRX-a wiec doloze pare zlotych i kupie jakiegos KTM-a 530 z 2010.

jakbyś szukał zadbanej 530 to polecam [url]http://forum.supermoto.pl/topic16951-s-ktm-530-2010.html[/url]

pozdr :D

moto fajne ale cena z kosmosu tym bardziej ze gosc faktury nie wystawia.

13

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

A moze mi ktos napisac co to znaczy ze motor jest odblokowany ? :) bo na niektorych ogloszeniach wlasnie tak jest napisane.

14

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

Hektorrr napisał/a:

A moze mi ktos napisac co to znaczy ze motor jest odblokowany ? :) bo na niektorych ogloszeniach wlasnie tak jest napisane.

jezeli nie wiesz co znaczy odblokowany to cofnij się do jazdy na skuterach, pojęcia nie masz o sprzętach i cenach jakie są na rynku

15

Odp: KTM ECX 530 - pare pytan.

maciek_mx napisał/a:
Hektorrr napisał/a:

A moze mi ktos napisac co to znaczy ze motor jest odblokowany ? :) bo na niektorych ogloszeniach wlasnie tak jest napisane.

jezeli nie wiesz co znaczy odblokowany to cofnij się do jazdy na skuterach, pojęcia nie masz o sprzętach i cenach jakie są na rynku

Rozumiem ze sie obraziles na to ze napisalem ze cena z kosmosu, ale to nie powod do tego aby mnie obrazac, co do odblokowania mniej wiecej kojarze o co chodzi chcialem tylko aby ktos napisal dokladnie i naprowadzil mnie na to czy dobrze mysle o co chodzi.
Co do znajomosci jesli chodzi o ceny wez sobie kalkulator i sprawdz za ile wyjdze nowy motor ze sklepu z rocznika 2010 na pelna fakture z POLSKIEGO SALONU po odliczeniu vatu i podatkow a pozniej obrazaj ludzi. Moge Ci to obliczyc ale nie chce Ci juz wstydu robic.