1

Temat: pyt. do mechaników

Witam
Czy ktoś wie jakim momentem dokręcić widoczne na focie szpilki?
Serwisówka podaje jedynie moment dokręcania nakrętek na szpilkach, ale nie ma słowa o wkręcaniu szpilek w aluminiową obudowę.

http://supermoto.pl/upload/images/news/2009/huska/huska_31.jpg

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

2

Odp: pyt. do mechaników

To chyba będzie tak wkręć szpilki w karter tylko żeby gwint doszedł do końca ,ale ale :P nie mocno i automatycznie jak założysz cylinder głowice i zaczniesz dokręcać głowice to dokręci ci się szpilka w obudowie chyba że gwinty są  różne jeden w lewą drugi w prawą , ale w to wątpie , tak mi sie przynajmniej wydaje.

motoslide.com

3

Odp: pyt. do mechaników

Mam nieco przerobiony ten układ. Zamiast szpilek wkręconych w kartery i na nie nakrętki mam tylko śruby wkręcane w kartery.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

4 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2012-01-07 12:44:02)

Odp: pyt. do mechaników

错误

motoslide.com

5

Odp: pyt. do mechaników

BartekSM-ja zmienilem układ szpilki + nakrętki na same sruby wkręcane po załozeniu głowicy i cylindra.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

6

Odp: pyt. do mechaników

Aaa o to ci chodziło :P no to dokręc to z taka siłą jaką masz podana w serwisówce bedzie dobrze , bedzie pan zadowolony:P

motoslide.com

7

Odp: pyt. do mechaników

crazy podaj wymiary tych srob...
ooo widze ze woosner wchodzi:)

Huska SMR570 :D

8

Odp: pyt. do mechaników

Sergio napisał/a:

to dokręc to z taka siłą jaką masz podana w serwisówce bedzie dobrze , bedzie pan zadowolony:P


Tak tez zrobilem, ale zastanawia mnie taka sprawa-serwisowka podaje z jaka sila nakrecic nakretke na hartowana śrubę. Pytanie czy z ta sama silą nalezy wkrecac sie w aluminium. Na zdrowy rozsadek wydaje się, że NIE.

Sergio napisał/a:

crazy podaj wymiary tych srub...


Srednica to 10mm

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

9

Odp: pyt. do mechaników

jaki powód tej przeróbki? (śruby zamiast szpilek)

szpilki oszczędzają gwinty w alu-karterach

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

10

Odp: pyt. do mechaników

hubercik123 napisał/a:

jaki powód tej przeróbki? (śruby zamiast szpilek)


Mozliwosc wyciagniecia cylindra, wymiane tłoka itp,  bez wyjmowania silnika z ramy.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

11

Odp: pyt. do mechaników

Crazy_Russian napisał/a:

Tak tez zrobilem, ale zastanawia mnie taka sprawa-serwisowka podaje z jaka sila nakrecic nakretke na hartowana śrubę. Pytanie czy z ta sama silą nalezy wkrecac sie w aluminium. Na zdrowy rozsadek wydaje się, że NIE.

No napewno stal hartowana a aluminium mają zupełnie rożne max. wytrzymałosci

motoslide.com

12

Odp: pyt. do mechaników

Powiem ci ze to nie jest za dobry pomysł jak będziesz dokręcał te śruby i nawt lekko poprzeciągasz gwinty to będziesz miał dość powarzny problem bo będziesz musał albo zaspawać otwory w karterze i je potem nawicić i nagwintować albo rozwiercić karter (jeśli sie da) i potem robić na zamuwienie szpilki staczane i je wkrcic. szpilka daje ci to ze dokręcając głowice ona siedzi na całym gwincie i juz nią nie kręcisz a aluminium to tość mieki materiał i sam pewine nie raz wykręciłeś śrube z gwintem z aluminiowej obudowy

13

Odp: pyt. do mechaników

Crazy, pamiętam ze w Husqy 2T jako jedyna znana mi wytwórnia, Hqv fabrycznei osadzała te szpilki (i tylko te, z tego miejsca) w aluminium nie bezpośrednio, ale poprzez wkładki stalowe (a`la helicoil), czym marka zyskała mój szacunek. Nie pamiętam czy tak samo było w Hqv 4T, nie zwróciłem na to uwagi gdy akurat miałem okazję.
Crazy zerknij na to jak są przygotowywane auta rajdowe-jedna z pierwszych rzeczy jak jest wymieniana to zmiana mocowania kół, ze śrubkowego na szpilkowe. Nie jest to bez przyczyny
Zastanowiłbym się, nawet na srubach typowo głowicowych o wytrzymałości 12,9 miałbym niespokojny sen. Na śrubach w klasie niższej to w ogóle miałbym bezsenne noce :)
Szpilka jest szpilka, inaczej pracuje w karterze.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`