mxcube napisał/a:Chciałem podłączyć się do tematu i poprosić o waszą opinie
Mam na oku CRF 450 07r która od nowości porusza się na kołach sm i mam odnośnie jej kilka pytań do was .
- Motor ma przejechane 118mth zawory ostatni raz były regulowane przy 70mth , własciciel wymieniał olej co 6mth . Silnik zapalił od kopnięcia na zimnym nie dymi ani nic z tych rzeczy . Czy jest szansa pośmigać ty motorem jeszcze trochę bez wymiany tłoka itd ? Czy to już stan krytyczny dla tego moto i serwis jest konieczny ?
- Motor ma homologacje i jest zarejestrowany . Posiada jakąś wiązkę elektryczną, okablowania lampę przednią i tylnią ale nic nie świeci . Właściciel mówi że napewno da sie to podłączyć tylko on kiedyś odłączył i nie wie teraz jak i co . Dodam że motor był profesjonalnie przerobiony w firmie w angli na sm i tam był założona cała ta instalacja . Po czym moge poznac że prąd rzeczywiscie gdzieś płynie i że wystarczy to mądrze podłączyć ?
Na co powiniennem zwrócić jeszcze uwagę przed ewentualnym zakupem tego moto ?
Z góry dziękuje za wyczerpującą odpowiedź
Pzdro
Słuchaj już wielokrotne tu pisałem, że przelicznik motogodzin nijak się ma drogowych warunków. Tym bardziej że jak mówisz moto od dłuższego czasu lub nawet od początku śmigało na małych kółkach. Na asfalcie ten silnik nie dostaje tak jak na torze motocrossowym, siłą rzeczy wszystkie zalecane wymiany, wydłużają się w czasie i to wielokrotnie.
Takie zapewnianie Cię że bankowo nic ci nie stanie, nic się nie urwie... to trochę jak wróżenie z fusów po herbacie.
Ja swoją CRFą latam już 3 sezon i sporo w tym czasie nakręciłem. Wiem że już w najbliższym czasie będę musiał wymienić sprzęgło a w tym sezonie pewnie też tłok. Bardziej zapobiegawczo niż z przymusu... po przebiegu jakiś 14 tysięcy, była rozbierana i wszystko wyglądało w najlepszym porządku. Oczywiście zakładamy że kupiłem ją przygotowaną na tip top a nie zajeżdżonego paździerza.
Z elektryką chyba nie będzie problemu bo to 3 kabelki na krzyż. Jeśli będziesz chciał to Ci to wszystko opiszę i sam sobie podłączysz.
Jednak muszę się przyznać że w pierwszym sezonie robiłem skrzynię. Skrzynia mi się pewnego dnia zblokowała a że byłem ponad 40 km od domu... wybiłem bieg na siłę. Ruszyłem do domu już na 4 biegach i na pierwszych skrzyżowaniach odpadły mi kolejne 3 biegi. Do domu wracałem oczywiście bez luzu i na jednym biegu.
Po odgłosach jakie wydawała skrzynia, byłem przekonany że do wymiany będą również kartery (to przypominało garść gwoździ w mikserze) bez rozbierania w ciemno... kupiłem używkę która się okazała skrzynią w rewelacyjnym stanie za chyba 570 zeta.
Po rozebraniu okazało się że pękł tylko jeden tryb. Cena trybu ok 300 zeta.
Dla mnie plusem CRFy jest dostępność części, tak nowych jak i używanych.
Naprawdę ze spojonym sumieniem mogę polecić CRFę.
Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach 44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR