16

Odp: zaczynam szukać sprzęta ;)

Mały offtop

moto napisał/a:

slyszalem ze te czarne silniki w LC4 byly duzo bardziej awaryjne niz późniejsze szare.

To twierdzenie nie ma żadnego uzasadnienia w różnicach konstrukcyjnych, o ile nie jest wręcz odwrotnie, bo głowice HF są bardziej podatne na pękanie.

Zresztą to wcale tak nie jest, że szary silnik == nowszy niż czarny. N.p. w '99 były 640 z szarymi silnikami (+ czarna głowica), potem wychodziły silniki całe czarne, a potem szare z HF i hydrauliką. Generalnie zamawiając graty z katalogu często możesz sobie wybrać kolor cylindra, karterów....  (w ramach jednego modelu i rocznika)

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

17 Ostatnio edytowany przez moto (2011-02-11 17:07:55)

Odp: zaczynam szukać sprzęta ;)

Pewnie znasz się na tym i masz racje, ja tylko słyszałem od kumpla mechanika ze szare silniki po 2003 były poprawione. Np. czarne głowice pękały częściej. Łożysko kolkowe walka biegów / sprzęgła tez zmieniono w szarych silnikach. Kazdy kolejny rok sa jakieś zmiany wiec wiadomo ze czym nowszy silnik tym lepszy.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

18

Odp: zaczynam szukać sprzęta ;)

jest wszystko w temacie sprzedam oryginalnie jest to wersja SM


wahrocker napisał/a:

Majki46 dzięki za ofertę.wezmę po uwagę
danielmik to jest wersja SM,czy przeróbka z E,S? masz jakieś foty?

19

Odp: zaczynam szukać sprzęta ;)

moto napisał/a:

Pewnie znasz się na tym i masz racje, ja tylko słyszałem od kumpla mechanika ze szare silniki po 2003 były poprawione. Np. czarne głowice pękały częściej. Łożysko kolkowe walka biegów / sprzęgła tez zmieniono w szarych silnikach. Kazdy kolejny rok sa jakieś zmiany wiec wiadomo ze czym nowszy silnik tym lepszy.

Hej,
może dlatego, że "czarne" głowice są już bardziej wyeksploatowane i miały więcej czasu narobić problemów ;)
W HF jest mniej "mięsa" pomiędzy zaworami (powiększono wydechowe o 2mm) co siłą rzeczy wpływa na mniejszą odporność mechaniczną.
Co do łożyska wałka biegów (pierwotnego) - fakt, że było zmieniane na inny model(rolkowe), ale raczej profilaktycznie, po tym jak na sprzętach podakarowych wykryto zauważalne zużycie poprzedniego rodzaju łożysk(kulkowe).
Co do sprzęgła - zmieniła się tylko metoda jego "napędu" - z linki na hydraulikę. Czy to dobrze i co jest mniej awaryjne to rzecz mocno dyskusyjna.

Generalnie każdy kolejny rok to też zmiany w celu osiągnięcia dodatkowych koni z tego samego silnika, co nie zawsze może mu wychodzić na zdrowie (patrz głowice HF). Choć z tego co kojarzę w 2005r. zwiększono przełożenie (= wydajność) pomp oleju, i jakoś też w tych okolicach poprawiono smarowanie cylindra.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...