Temat: supermoto z napedem na 2 kola
czy ktos jezdzil juz supermoto z napedem na 2 kola?ciekawe czy to sie sprawdza [url]http://www.motocykle.v10.pl/AWD,Supermoto,pierwsze,supermoto,z,napedem,na,obie,osie,26859.html[/url]
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » supermoto z napedem na 2 kola
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy ktos jezdzil juz supermoto z napedem na 2 kola?ciekawe czy to sie sprawdza [url]http://www.motocykle.v10.pl/AWD,Supermoto,pierwsze,supermoto,z,napedem,na,obie,osie,26859.html[/url]
wiem że w crossie chłopaki jeżdżą na tych 2 trackach i ponoć nie da się zarzucić moto bokiem bo przód wyciąga
Jestem konserwatystą i dla mnie za takie wynalazki powinni jajca pomysłodawcą z korzeniami wyrywać , za motocykle elektryczne i inne herezje !
Swoją drogą to to będzie chyba działać na zasadzie napędu na 4 koła w samochodach czyli zapewnienie maksymalnej przyczepności, więc w SM średnio się to chyba nada. Chociaż nigdy nie wiadomo.
Jest też pewna yamaha wr 450 2-track (co do modelu to pewny nie jestem) w wersji cros :) I czytając testy tego moto to raczej średnio się to na torze sprawdzało, bo... za duża przyczepność i na wyjściu z zakrętu nie można było zerwać tylnego koła by zacieśnić zakręt.
wiem że w crossie chłopaki jeżdżą na tych 2 trackach i ponoć nie da się zarzucić moto bokiem bo przód wyciąga
a skad ta opinia po nie udanej yamaszce WR2T?
naped christini swietnie sie sprawdza w wyscigach enduro polecam sie przyjrzec (erzberg , redbullromaniacs) tam gdzie inni rzeźbia pod górke 2'tracki cisna na przód ....
w supermoto glupota moim zdaniem bo wchodzac w zakret tylne kolo ma znacznie mniejsza predkosc niz przód , a tu takiego efektu bysmy nie uzyskali...
i z tego co mi wiadomo projekt christini supermoto awd został wstrzymany :)
Swoją drogą to to będzie chyba działać na zasadzie napędu na 4 koła w samochodach czyli zapewnienie maksymalnej przyczepności, więc w SM średnio się to chyba nada. Chociaż nigdy nie wiadomo.
Jest też pewna yamaha wr 450 2-track (co do modelu to pewny nie jestem) w wersji cros :) I czytając testy tego moto to raczej średnio się to na torze sprawdzało, bo... za duża przyczepność i na wyjściu z zakrętu nie można było zerwać tylnego koła by zacieśnić zakręt.
o taka ci chodzi?http://www.yamaha.krakow.pl/index.php?d=model&g=enduro&m=wr450f_2-trac
W ostatnim numerze Supermoto International Magazine Christian Iddon i Phil Gee testowali KTM SMR Christini należący do Chrisa Walkera i ocenili go bardzo wysoko. Wysoka jest również cena ok. 12-15 000 funtów. Całość działa na zasadzie wolnego koła. Napęd na przód jest realizowany dwoma wałkami w celu uniknięcia momentu skręcającego w momencie zadziałania układu. Przełożenie napędu na tył i przód jest różne. Tył jest napędzany stale a przód "łapie" w momencie kiedy tył zaczyna się ślizgać. Na asfalcie nie ma to praktycznie żadnego znaczenia, na sekcji terenowej moto "ciągnie" także przodem, ale tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Testerzy byli zdziwieni jak moto na slickach "idzie po bandzie" w terenie. Poza tym można szybko przejść do napędu tylko na tył jednym ruchem wajchy (jak dekompresator) na kierownicy.
W ostatnim numerze Supermoto International Magazine Christian Iddon i Phil Gee testowali KTM SMR Christini należący do Chrisa Walkera i ocenili go bardzo wysoko. Wysoka jest również cena ok. 12-15 000 funtów. Całość działa na zasadzie wolnego koła. Napęd na przód jest realizowany dwoma wałkami w celu uniknięcia momentu skręcającego w momencie zadziałania układu. Przełożenie napędu na tył i przód jest różne. Tył jest napędzany stale a przód "łapie" w momencie kiedy tył zaczyna się ślizgać. Na asfalcie nie ma to praktycznie żadnego znaczenia, na sekcji terenowej moto "ciągnie" także przodem, ale tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Testerzy byli zdziwieni jak moto na slickach "idzie po bandzie" w terenie. Poza tym można szybko przejść do napędu tylko na tył jednym ruchem wajchy (jak dekompresator) na kierownicy.
z tego co wiem chyba tam idzie cisnienie oleju dwoma wezami na przednie kolo i napedza taka minie turbinke na kole.ciekawe jaki procentowo daje ciag w porownaniu do tylniego kola.swoja droga taka firma jak kacik zanim wprowadzila cos musiala to przetestowac.ogolnie chyba na szoske sie nie sprawdza.
pedrosa73 walisz chłopie cytaty na pół strony bez zastanowienia i bez pojęcia, jak byś najpierw poczytał to byś wiedział że yamaha wprowadziła napęd hydrauliczny a ktm mechaniczny. najdziwniejsze jest to że sam dałeś link do artykułu.
jeśli chodzi o sam napęd to zapewne zapobiega on slide'om ale one nie są konieczne wystarczy popatrzeć na Pawelców.
pedrosa73 walisz chłopie cytaty na pół strony bez zastanowienia i bez pojęcia, jak byś najpierw poczytał to byś wiedział że yamaha wprowadziła napęd hydrauliczny a ktm mechaniczny. najdziwniejsze jest to że sam dałeś link do artykułu.
jeśli chodzi o sam napęd to zapewne zapobiega on slide'om ale one nie są konieczne wystarczy popatrzeć na Pawelców.
z tym cytatem to przesadziles ze na pol strony.ktos kto przesadza powinien zostac ogrodnikiem.a jesli chodzi naped przedni w artykule jest co innego a widzialem w tv co innego.jest naped ktory daje pompa olejowa cisnienie dwoma przewodami na przednie kolo .cisnienie napedza specjalna turbine w przednim kole ktora pomaga w napedzie tego kola ogolnie naped hudrauliczny.wady -duza waga bo 6 kg dodatkowe w przednim kole
Bondek napisał/a:pedrosa73 walisz chłopie cytaty na pół strony bez zastanowienia i bez pojęcia, jak byś najpierw poczytał to byś wiedział że yamaha wprowadziła napęd hydrauliczny a ktm mechaniczny. najdziwniejsze jest to że sam dałeś link do artykułu.
jeśli chodzi o sam napęd to zapewne zapobiega on slide'om ale one nie są konieczne wystarczy popatrzeć na Pawelców.
z tym cytatem to przesadziles ze na pol strony.ktos kto przesadza powinien zostac ogrodnikiem.a jesli chodzi naped przedni w artykule jest co innego a widzialem w tv co innego.jest naped tory daje pompa olejowa cisnienie dwoma przewodami na przednie kolo .cisnienie napedza specjalna turbine w przednim kole ktora pomaga w napedzie tego kola.
tak w yamaszce 5 jak nie lepiej lat temu christini jest realizowane mechanicznie
o taka ci chodzi?http://www.yamaha.krakow.pl/index.php?d=model&g=enduro&m=wr450f_2-trac
Tak. Tą yamahę miałem na myśli.
jak na moje to ktm ma napęd mechaniczny chyba że coś przegapiłem w tym artykule:
[url]http://bikerscafeblog.com/2010/09/28/awd-motorcycle-the-answer-is-christini/[/url]
natomiast nie znalazłem nigdzie wzmianki o tym żeby yamaha stosowała taki napęd w swoich motocyklach, przynajmniej nie fabrycznie.
[url]http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/yamaha/yamaha-wr450f-2-trac-ar18231.html[/url]
natomiast tu jest coś o ktm'ie przerobionym przez Węgrów z hydraulicznym napędem:
[url]http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_450_F_i_WR_450_F_2Trac_2004[/url]
jak na moje to ktm ma napęd mechaniczny chyba że coś przegapiłem w tym artykule:
[url]http://bikerscafeblog.com/2010/09/28/awd-motorcycle-the-answer-is-christini/[/url]
natomiast nie znalazłem nigdzie wzmianki o tym żeby yamaha stosowała taki napęd w swoich motocyklach, przynajmniej nie fabrycznie.
[url]http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/yamaha/yamaha-wr450f-2-trac-ar18231.html[/url]
natomiast tu jest coś o ktm'ie przerobionym przez Węgrów z hydraulicznym napędem:
[url]http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_450_F_i_WR_450_F_2Trac_2004[/url]
Sam widzisz pod drugim linkiem ze sa 2 przewody olejowe i w kole turbina ktora napedza kolo. Wiec nie rozumiem o co sie do mnie przyczepiles.ja napisalem ze widzialem jak to dziala a ty ze cos mi sie pomieszali wiec juz nie wiem o co chodzi a tu masz te o ktmie z napedem hydraulicznym na przednie kolo.http://www.scigacz.pl/KTM,pracuje,nad,motocyklowym,napedem,2WD,4604.html i tm bardziej nie wiem czemu sie tak uruchamiasz skoro nie powiedzialem nic niezgodnego z prawda
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » supermoto z napedem na 2 kola
Wygenerowano w 0.033 sekund, wykonano 80 zapytań