1

Temat: tłok

Witam mam pytanie czy jak mam cylinder bez szlifu a ma przejechane z 30motogodzin i chce kupić tłok na wysoką kąpresję to czym mam sie kierować co do rozmiaru mieżyc cylinder (a jak tak to jak i gdzie) i czy po założeniu tłoka na wysoka kąpresję zalecane są jakieś zmiany w silniku (nie wiem inna korba czy inne iglice i dysze w gaźniku)

Poprostu muszę wyremontować silnik i z chęcią coś bym z nim zrobił żeby go usprawnić

Oraz jakich firm polecacie np.tłok korba i gdzie najlepiej to zamówić

                                     Dzięki i Pozdrawiam

2

Odp: tłok

Chodzi Ci zapewne o kompresję ? ;-)
Jeśli tak, to po 30 motogodzinach i przy założeniu, że moto był serwisowany jak należy ( olej, filtry ) rozmiar tłoka powinien być oryginalny. Jeżeli chcesz mieć 100% pewności, musisz zmierzyć średnicę cylindra i sprawdzić czy jest różnica w porównaniu ze specyfikacją. JEżeli jest różnica, znaczy, że cylinder jest trochę wyrobiony i wtedy należy zamówić tłok o innej specyfikacji niż oryginał. Jeżeli zmieniasz tylko tłok na wysoką kompresję, to nie musisz nic robić poza tym. Dobre firmy robiące tłoki akcesoryjne to Wiseco, Vertex. Wossnera i Atheny raczej bym nie polecił. Kupić można czasami na allegro, w sklepie typu olek motocykle, można też ściągnąć ze stanów np. btosports.com

Pozdrawiam,

Jaro

3

Odp: tłok

dzięki wielkie za pomoc