Temat: Wentylatory chlodnicy KTM 520
Witam. Mam wentylatory od DRZty. Gdzie i jak je wpiac w instalcje KTMa? Kat ma oswpietlenie przod i tyl bez kierunkow itd.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Wentylatory chlodnicy KTM 520
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam. Mam wentylatory od DRZty. Gdzie i jak je wpiac w instalcje KTMa? Kat ma oswpietlenie przod i tyl bez kierunkow itd.
a masz prąd stały czy zmienny?
no chyba staly. Ale w sumie mnie zsakoczyles tym pytaniem. Jak jest aku to chyba staly. KTM EXC 520 2001.
Najlepiej wpiąć szeregowo jakiś czujnik temperatury ale nie bezpośrednio z aku tylko przez przekaźnik pod stacyjke ( jak jest ,stacyjka) by wentylator nie włączał się jak moto nie pracuje . Jak brak miejsca na czujnik to można dobrać termistor tak by włączał wentylaror po osiągnięciu wysokiej temperatury przez silnik.
Termostatu niemusi byc. Wentylator bede wlaczal recznie jak w stuncie , przy paleniu kapcia itp. Tylko gdzie i jak to podpiac? Do ktorej kostki. aku niby jest, ale trup i nie zamierzam go kupowac. Kopajka mi starcza. Napisalem, ze aku jest, zebyscie wiedzieli jaka to wersja moto a dokladnie jaka jest u mnie instalacja.
Najlepiej podepnij bezpośrednio pod akumulator, daj na to jakiś bezpiecznik, wyłącznik i będzie dobrze, ja tak miałem zrobione w poprzednim moto i wszystko się kręciło.
Jak masz instalacje z aku to możesz normalnie pod aku podpiąć i dać przełącznik. jeśli jest aku to musi mieć ładowanie. Piszesz że nie zamierzasz zmieniac starego aku, a ja na Twoim miejscu bym jak najbardziej zmienil bo zdaza sie ze zepsute aku robi zwarcie i wtedy wiadomo co moze sie stac... znam takie przypadki w autach. pozdrawiam
Termostatu niemusi byc. Wentylator bede wlaczal recznie jak w stuncie , przy paleniu kapcia itp. Tylko gdzie i jak to podpiac? Do ktorej kostki. aku niby jest, ale trup i nie zamierzam go kupowac. Kopajka mi starcza. Napisalem, ze aku jest, zebyscie wiedzieli jaka to wersja moto a dokladnie jaka jest u mnie instalacja.
mi przez dupniety aku w drz spaliło alternator wiec radze sie zastanowić nad zakupem :)
a masz prąd stały czy zmienny?
gdzie w aku prąd zmienny??? :o w gniazdku masz zmienny a w aku, bateriach i większości prądnic a ogólnie w moto czy samochodach masz stały!!! standartowo 12 volt i pewnie ze 150W generuje prądnica w motorku
[url=http://img508.imageshack.us/i/82219429.jpg/][/url] [url=http://img266.imageshack.us/i/85032546.jpg/][/url]
pod zlacze 32 masz orginalnie podpinany wentylator ale z termostatem - bez bedzie chodzil do poki aku nie padnie ;]
Padniete aku moze narobic szkod w instalacji - spali sie regolator napiecia.
Ja bym podloczyl tak:
minus z czarnego kabla wychodzacego ze stacyjki do przekaznika,
plus ze zlocza 32 kabel zolto-czerwony i jakis wylacznik dolozyc
Wentylator bedzie sie wylaczal po wylaczeniu zaplonu
gdzie w aku prąd zmienny??? yikes w gniazdku masz zmienny a w aku, bateriach i większości prądnic a ogólnie w moto czy samochodach masz stały!!! standartowo 12 volt i pewnie ze 150W generuje prądnica w motorku
wszytskie pradnice i alternatroy generuja prad przemienny 1 lub 3 fazowy o zmiennym napieciu
Odrobina chececi i da sie podpiac zle ;]
W alternatorze samochodowym sa wbudowane diody prostownicze w alternator, w moto masz je w regolatorze napiecia.
Alternator produkuje prąd zmienny ale z akumulatora idzie już prąd stały.
ale wy mieszacie alternator ma wbudowane diody i na wyjsciu ma prad staly, pradnica generuje prad zmienny o stałym napięciu przy stalych obrotach...
diody prostownicze to tzw. mostek lub układ graetza składający się z 4 diód, [url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Graetza[/url]
podloczyl - chyba podłączył....
namieszane tu jest jak nie wiem co i nie chce mi się uświadamiać bo widzę że dyskusje wyszły by niezłe ;]
generalnie instalacja ma prąd stały!!!
[url=http://img508.imageshack.us/i/82219429.jpg/][/url] [url=http://img266.imageshack.us/i/85032546.jpg/][/url]
pod zlacze 32 masz orginalnie podpinany wentylator ale z termostatem - bez bedzie chodzil do poki aku nie padnie ;]
Padniete aku moze narobic szkod w instalacji - spali sie regolator napiecia.
Ja bym podloczyl tak:
minus z czarnego kabla wychodzacego ze stacyjki do przekaznika,
plus ze zlocza 32 kabel zolto-czerwony i jakis wylacznik dolozyc
Wentylator bedzie sie wylaczal po wylaczeniu zaplonugdzie w aku prąd zmienny??? yikes w gniazdku masz zmienny a w aku, bateriach i większości prądnic a ogólnie w moto czy samochodach masz stały!!! standartowo 12 volt i pewnie ze 150W generuje prądnica w motorku
wszytskie pradnice i alternatroy generuja prad przemienny 1 lub 3 fazowy o zmiennym napieciu
Odrobina chececi i da sie podpiac zle ;]
W alternatorze samochodowym sa wbudowane diody prostownicze w alternator, w moto masz je w regolatorze napiecia.
Ale ja nie mam stacyjki :)
sorry nie ze stacyjki tylko z wylacznika zaplonu (nr9 na schemacie)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Wentylatory chlodnicy KTM 520
Wygenerowano w 0.042 sekund, wykonano 79 zapytań