Odp: Rejestracja KTM EXC 530
Ale bądź co bądź właściciel mercedesa chciałby kasę :)
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Rejestracja KTM EXC 530
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ale bądź co bądź właściciel mercedesa chciałby kasę :)
Wiem, bo sam miałem przez takie manewry problemy. Mi się CUDEM wyjść z tego obronną ręką, ale mało brakowało. Z perspektywy czasu nabrałem jakiegoś doświadczenia i dlatego jak widzę nastolatka na cebrze600 zarejestrowanej na 50 to mi się scyzoryk otwiera w kieszeni.
Właściciel merca to nie problem- do końca życia byś spłacał ubezpieczalnie. Taka fajna ratka na najbliższe 20 lat Twojej egzystencji.
motoru poszukaj sobie w zakończonych. Ja jestem za za kat am ale żeby a2 zrobić i dopiero a to ich ku.... pograło nie po to robię prawko żeby znów k***a kombinować z motorem żeby tych zasranych koni nie przekraczał ja pierdziele oni mają za dużo czasu u za mało kasy dlatego takie głupoty wymyślają w żadnym kraju w ue takiego posranego prawka niema
zasrane prawo
"Motocykle nie dla 18-latków
Ponadto powstanie zupełnie nowa kategorią kategoria A2, uprawniająca do prowadzenie motocykli o mocy do 35 kW (42 KM), w których stosunek mocy do masy nie przekracza 0,2 kW/kg. Takie prawo jazdy będziemy mogli uzyskać w wieku 18 lat."
to ze na allegro stoi taki kat na a1 to fajnie jednak ja juz z tego nie skorzystam bo mam juz kupiony moto. z AM to jak najbardziej ale mysle ze powinni zrobic prawko na podstawie starzu. Jezeli jezdzisz np. 4 lata (tak jak ja) to mozesz max 50KM albo cos w tym stylu. Co do A2(max. 250ccm) jestem na nie. Wedlug mnie jest to niewielka roznica miedzy 125 a 250. Według mnie UE jest troche niesprawiedliwa narzucając nam prawko na kazde moto od 24 lat, a niemcom obnizajac. W koncu motto uni mowi zeby wszystkie kraje do niej nalezace byly rowne, a jednak dowalaja nam takie przepisy
Aleksander, ale nigdzie nie ma ograniczenia pojemnościowego tylko mocowe...
wierz co ja nogami do ziemi nie sięgałem i na rometach, jawkach itp jeździłem :) W sumie to jeżdżę od 11-go roku życia :lol:
To powinni 125 zastąpić 250 i by była sprawa załatwiona.
Kategoria AM - prawo jazdy uprawniające do prowadzenia motorowerów oraz pojazdów czterokołowych o masie bez obciążenia do 350 kg (większość quadów), prędkości maksymalnej do 45 km/godz. oraz silniku o pojemności skokowej do 50 cm3. Wymogiem jest ukończone 14 lat.
Cięższe quady będą wymagały posiadania prawa jazdy kategorii B1, ponieważ zaliczono je do "pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu osób lub ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla, którego masa własna nie przekracza 550 kg". Niestety oznacza to, że na potężnych quadach nie będzie wymagany kask.
Kategoria A1 - dozwolona od 16. roku życia. Upoważnia do prowadzenia motocykli o pojemności skokowej mniejszej, bądź równej 125 cm3, mocy do 15 KM i o stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0,13 KM/kg oraz do prowadzenia motocykli trzykołowych o maksymalnej mocy 20,4 KM. Honda CBR 125R ma 12,9 KM i waży 115kg, co daje 0,11 KM/kg.
Kategoria A2 - nowowprowadzona, dozwolona od 18. roku życia, pod warunkiem posiadania poprzedniej kategorii (A1) przez minimum 2 lata. Takie prawo jazdy umożliwia prowadzenie motocykli o mocy nieprzekraczającej 47,65 KM i stosunku mocy do masy nie większym niż 0,272 KM/kg. Suzuki GS 500 ma 46 KM i 160 kg bez płynów, co daje 0,29 KM/kg. Natomiast z płynami waży 188 kg, a wtedy stosunek wynosi 0,24 KM/kg. Powstaje pytanie, co dokładnie znaczy „masa bez obciążenia"?
Kategoria A - aby uzyskać „królewskie" prawo jazdy, młody kierowca, tak samo, jak w poprzednim przypadku, będzie musiał najpierw zdobyć kategorię na mniejsze motocykle (A2) i posiadać ją najkrócej przez 2 lata. Oznacza to, że najpierw trzeba przejeździć łącznie 4 lata na słabszych maszynach klasy A1 i A2. Poza tym, minimalny wiek, niezbędny do prowadzenia motocykli bez ograniczeń, będzie wynosił 24 lata.
Ciekawostką są nowe przepisy dotyczące kategorii C, które już weszły w życie. Wymagany wiek, został podniesiony z 18 do 21 lat, a liczba godzin praktycznych w trakcie kursu z 30 do... 280! Szybkie obliczenia mówią, że kursant jeżdżąc po 2 godziny ze średnią prędkością 30 km/h, przejedzie 8400 km i dopiero po 140 dniach codziennej praktyki (ponad 4,5 miesiąca) będzie mógł przystąpić do egzaminu.
_____________________________________________________________________________________________________
Moim zdaniem: AM- to zwykła karta motorowerowa tylko że dla osób pow. 18 roku życia nie była wymagana, a co do reszty kategorii moim zdaniem nie powinno być to podyktowane wiekiem, lecz po prostu powinno być zwyczajne A ale przez pierwsze 2 lata od daty wydania uprawnia do kierowania pojazdami np do tych 50KM. Też jestem za eliminowaniem idiotów z dróg ale wiek o niczym nie świadczy, znajdzie się idiota w każdym wieku, ważny jest rozum!!! Testy psychologiczne też nie były by złym pomysłem, dla normalnego człowieka żaden problem, a jakiś odsetek zawsze może to wyeliminować.
za AM teraz będzie trzeba płacić. A co do A2 to wg mnie bez sensu. Lepiej było by dla ludzi mających a1 zdać A po 18-tym roku życia a dla innych od 21 lat.
a srać to wszystko i tak będą latać bez prawka jeszcze więcej osób i więcej przekrętów z motocyklami będzie państwo same sobie utrudnia życie
jestem takiego samego zdania ... ale za to bd mogli jeszcze wiecej mandatów wystawic ;)
Aleksander.mx, nie wiem o co płaczesz, najpierw zobacz ile kW masz wpisane w dowodzie rejestracyjnym od EXC i zobaczysz, że mile Cię to zaskoczy i spokojnie załapiesz się na A2, a gdyby nie pojemność to nawet A1. KTMy w ramach homologacji były blokowane i w dowodach mają powpisywane śmiesznie niskie moce silnika, przynajmniej ja tak mam w exc 525 i paru moich znajomych też. :D
ja od wakacji bez prawka latam :D na auto mam ale wszlo tak ze namoto brak haha :D ale 525 jest nie do złapania po miescie :) haha
ja pierdo** juz naprawde nie maja gdzie szukac kasy w tym jeba*** panstwie !
Cross a prowadzisz jakieś szkolenia jak zarejestrować LC4 na 125 :lol: Jakaś akademia sztuk pięknych :lol: :lol:
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Rejestracja KTM EXC 530
Wygenerowano w 0.040 sekund, wykonano 82 zapytań