1

Temat: Przygotowanie motocykla do zawodów

Witam

Jestem nieco zielony w temacie supermoto i mam takie pytanie - jak najlepiej przygotować motocykl do zawodów zeby było zgodnie z regulaminem? Czy przed zawodami jest jakaś bardzo szczegółowa kontrola motocykli która czepia sie wszelkich niedociagnieć czy moze sprawdzane jest tak na odwal? Co warto zrobić poza zdjeciem kierunków, tablicy, podnóżków pasazera? Mam Suzuki dr650SE przerobione na SM i chciałbym sie troszke poscigać bardziej dla frajdy niż dla wyników bo takim moto będzie ciężko:) Jestem przy okazji chętny na wszelkie treningi w trakcie sezonu bo chętnie podszkole nieco moje umiejętnosci:) Jakie oponki polecacie przy okazji? - w tej chwili mam Pirelli dragon mtr01/02 ale kończa sie juz i stad moje pytanko;)

Pozdrawiam

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

2

Odp: Przygotowanie motocykla do zawodów

Nie spinaj się tym wcale :) Jak chcesz pojeździć dla zabawy to śmiało wpadaj na zawody. Ja przez lenistwo nawet kierunków i tablicy nie zdejmuję więc zero stresu. W Poznaniu się przyczepili i musiałem pozaklejać wszystko i zdjąć jakieś pierdoły no i zadrutować korki oliwy, ale na innych torach podchodzą do kotroli technicznej z dużym luzem ;) Przecież Oni też sobie zdają sprawę z tego, że jak ktoś wpada na tor od czasu do czasu syfem którym jeździ po zapałki na codzień, to nie będą wymagali cholera wie czego. Możliwe, że Ci każą założyć zbiorniczek na zlewki, który sobie ulepisz z puszki pod red-bull'u i na tym się skończy.
pzdr

3

Odp: Przygotowanie motocykla do zawodów

1) opony-jak najbardziej sportowe.
2) poza wymienionymi zmianami dołóż zbiorniczek na plyny i do niego poprowadz rurki z gaznika itp
Zadrutuj korek wlewu oleju, tak aby nie mogl sie odkrecic (np.  robisz otwor w korku i przez niego prowadzisz drucik, ktory mocujesz do jakies czesci moto)
Sprawdzana jest glosnosc wydechu, wiec go nie wybebeszaj.
Sprawdzana jest manetka gazu (ma wracac sama).