Odp: K T M 690 ECU's
Przyznam, że niezły Manual skleciłeś :P
Tak wprowadzanie wsadów 0-1 to chyba dość ryzykowna operacja, no chyba, że masz już całą strukturę mapy ogarniętą (gdzie , co, ile bajtów) - w power commanderach nie mam wiedzy niestety - natomiast co do ECU : czy nie jest tak, że niektóre sygnały na szynie nie są zblokowane do edycji i sa współzależne od innych info na szynie (stad brak możliwości edycji) ? tak tylko pytam ;)
Hehe, z założenia nie miał to być manual. TE w moim przypadku okazał się mało przydatny i stąd postanowiłem trochę wybadać temat działania ECU. Wrzuciłem pierwszy post z zapytaniem o te sterowniki z założeniem, że ktoś coś się wypowie i zainteresuje się tematem. W skrócie, wsad składa się z części kodu i danych. Analizując kod dochodzimy do danych i ich funkcji w działaniu ECU. Na tej podstawie dostajemy adresy w pamięci gdzie znajdują się dane i za co odpowiadają. Nie wydaje mi się aby te sterowniki były w jakimkolwiek stopniu zablokowane do edycji. Zmieniasz dane czy kod, przeliczasz i korygujesz sumy kontrolne (choć nie koniecznie ponieważ można w kodzie za pomocą jednego bitu wyłączyć weryfikację checksum), wgrywasz i to wszystko. Oczywiście trzeba wiedzieć co i po co się zmienia :) Power commander w tym modelu działa tylko na sygnałach analogowych... Mówiąc o szynie masz na myśli dane przesyłane przez złącze ECU <-> TESTER(PC)?