1

Temat: EXC, WR czy SMC

Witam. Chciałbym dowiedzieć się od któregoś właściciela jak FAKTYCZNIE wygląda "dbanie" o EXC lub WR (450, 500) (głównie rocznik 2012 na wtrysku). Wiadomo że jest to wyczyn nie moto które jeździ parę lat bez żadnej roboty. Ale jak faktycznie to wygląda.

Wypowie się ktoś? :)

Valenti sm 50 2015r./ airsal 70cc (SOLD)

2 Ostatnio edytowany przez Oui (2022-02-16 21:28:22)

Odp: EXC, WR czy SMC

Olej zmieniasz sobie co ok. 15mth , co wychodzi jakies 700-900km w zależności od stylu jazdy
Co 40-50 mth dobrze by było sprawdzić luzy zaworowe.
Jeśli chodzi o sam silnik to przy ok. 150mth bym dla spokoju wymienił tłok , łańcuszek rozrządu , sprzęgło. Zobaczył jak cylinder wygląda
350-400 mth to już trzeba myśleć o kompletnym remoncie silnika ( korba , zawory , zajrzeć do skrzyni biegów itp )

Te troche starsze wyczyny już z reguły były pare razy "robione" , czasami przez debili niestety więc trzeba uważać przy kupnie . Osobiście wolałbym kupić troche tańszy egzemplarz i spojrzeć sobie na start do silnika niż typową perełke 1mth po "remoncie" :)

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

3

Odp: EXC, WR czy SMC

Zależy ile robisz km rocznie. Możesz robić 2-3 tyś i będziesz jeździł parę lat bez żadnej roboty :). Co do serwisowania to trzymaj się tego co kolega napisał wyżej.

Aprilia dorsoduro 750 - była
Husqa fe 501

4

Odp: EXC, WR czy SMC

exc450/500 wtryskowe, szczególnie po 2014 to mega udana konstrukcja.
Nie namawiam do zaniedbań, ale wymian tłoka to wg mnie znacznie więcej jak 150mth dla tych sprzętów
Chyba że będziesz używał go zawodniczo, lub kompletnie nie dbał o olej czy filtr powietrza

Przy amatorskiej jeździe - to poszukaj np informacji na temat Arona
[url]https://www.youtube.com/watch?v=7EfeK4OXlbA[/url]

5

Odp: EXC, WR czy SMC

babel napisał/a:

exc450/500 wtryskowe, szczególnie po 2014 to mega udana konstrukcja.
Nie namawiam do zaniedbań, ale wymian tłoka to wg mnie znacznie więcej jak 150mth dla tych sprzętów
Chyba że będziesz używał go zawodniczo, lub kompletnie nie dbał o olej czy filtr powietrza

Przy amatorskiej jeździe - to poszukaj np informacji na temat Arona
[url]https://www.youtube.com/watch?v=7EfeK4OXlbA[/url]

a jak z modelami od 2010 roku? chodzi o pierwsze na wtrysku. Raczej jazda miejska, max 1500km w sezonie. Budżet ograniczony do max 20k PLN

Valenti sm 50 2015r./ airsal 70cc (SOLD)

6

Odp: EXC, WR czy SMC

wtysk jest od 2012

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

7

Odp: EXC, WR czy SMC

Oui napisał/a:

wtysk jest od 2012

Czyli od 2012r. Jakieś konkret bolączki? Ktoś przerabiał ten temat?
Husabergi też rzuciły mi się w oczy…

Valenti sm 50 2015r./ airsal 70cc (SOLD)

8 Ostatnio edytowany przez babel (2022-02-18 09:29:42)

Odp: EXC, WR czy SMC

Wtrysk od 2012 , przy czym każdy rocznik młodszy ma jakieś modyfikacje.
Np od 2014 mamy korbę na panewce - ponoć wytrzymalsza, w enduro czarne obręcze , ponoć gorsze, po 2016 szereg zmian brak kopki, inne zawieszenie z przodu, inny układ zasilania ( nie wiem dokładnie co zmienili ale ponoć jest bardzie "łagodny")
Te pierwsze z 2012 miały jakieś problem z wtryskiem, ale pewnie z racji wieku większość egzemplarzy ma to powymieniane - musisz poczytać.
Ja jak szukałem interesowałem się raczej 2014-2016, ale nie rocznik a stan jest ważny - 2012 to już 10 lat.
Husabergi czy Husqvarny po pewnym roczniku ( chyba 2014 dla Huski i 2013 dla Husaberga) to ten sam silnik co w KTM.
Huska ma kiwaczkę z tyłu i plastikowy subframe
Husaberga chyba najciężej odsprzedać później chyba z racji egzotycznej nazwy ;) - mi by to nie przeszkadzało jakby sie trafił fajny egzeplarz

9

Odp: EXC, WR czy SMC

Moja Husqvarna Fe 501 2014 modolewo 15 nie ma już kopki, a na plastikach od spodu wszędzie logo husaberga, więc to jedna maść.

Aprilia dorsoduro 750 - była
Husqa fe 501