Temat: Regulacja gaźnika po regeneracji. Mało mocy FCR-MX 39, EXC 525
Siema, szybka historia co się działo, na końcu problem i pytanie.
EXC 525 2004r był problem z nierówną pracą.
Przepustnica miała spore luzy, więc został wsadzony zestaw naprawczy kółek wózka.
Po tej operacji moto przestało łapać lewe powietrze z przepustnicy lecz zaczęło przylewać gaźnik na niskich obrotach i zakręcenie mieszanki śrubą składu mieszanki nie pomagało (odkręcenie śruby powyżej fabrycznego 1.25 obrotu sprawiało że zalewało go jeszcze bardziej, a zakręcenie bardziej nie dawało żadnych efektów) Wymieniłem Idling Jet z fabrycznych 42 na 38.
Moto zaczęło nareszcie pracować równo, liniowo, na każdych obrotach i kolor świecy też był odpowiedni. Lecz odczuwam że motocykl jest teraz słabszy. Mam wrażenie że wcześniej jak ta przepustnica miała luzy i łapał lewe powietrze i pod to był regulowany paliwem to jakoś lepiej to szło na pełnej manecie.
Teraz pytanie czy żeby wróciło mu mocy wymieniać dysze powietrza na większą i pod to odkręcić trochę mieszanki? Jeśli tak to tylko główną czy od wolnych też? I o ile większą?
Z fabrycznych ustawień zmieniłem tylko Idling Jet na 38, iglica jest na pozycji 2 od góry (bo na ori pozycji 3 od góry go zalewało) iglica ma oznaczenie OBDTN (już nie pamiętam ale miała inne oznaczenie niż ori OBDVT)
Airbox jest otwarty( bez tej wkładki na filtrze) i tłumik jest krótki z ali przelotowy "alakropović"