1 Ostatnio edytowany przez kuman7 (2015-09-17 21:38:05)

Temat: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Witam! Mały poradnik jak zaoszczędzić kilka stówek i samemu sprawdzić/wyregulować przepustnicę i wyeliminować falowanie obrotów co niestety jest piętą Achillesa silnika LC4 690.

Potrzebujemy:
TuneECU - darmowy
Kabel do podłączenia moto do kompa - ok 120 zł na ebay'u
Klucz gwiazdkowy z dziurką T20
Imbus 2.5mm
Trochę cierpliwości i wolnego czasu..

Wyjmujemy  bezpiecznik od świateł ( 15 A), ściągamy bak, podłączamy aku do ładowarki, wywalamy kruciec ssący aby się dostać do "motylka" przepustnicy, odłączamy wtyczkę DR1 (lewa strona motocykla, jest to zasilanie silnika motylka przpustnicy - moje tłumaczenie:) org "motor drive device"), podłączamy moto do kompa, odpalamy TuneEcu, włączamy zapłon...
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/aa4bf76a10a170f1]http://images69.fotosik.pl/1187/aa4bf76a10a170f1med.jpg[/url][url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/18360b32f44a19cd]http://images67.fotosik.pl/1188/18360b32f44a19cdmed.jpg[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/f23710227e58b9df]http://images68.fotosik.pl/1188/f23710227e58b9dfmed.jpg[/url]

W zakładce "Diagnostics" pod "Throttle" mamy 4 wartości. Nas interesują 2 po prawej czyli górna i dolna. Są to napięcia czujników "throttle"(górne) i  "motor drive"(dolne). Powinny one mieścić się w przedziale 0.70-0.74V.
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/46e568a91f882510]http://images68.fotosik.pl/1188/46e568a91f882510med.jpg[/url]
Górne napięcie sprawdza się przy otwartej przepustnicy w stanie spoczynku(czyli włączony zapłon, odpięta wtyczka DR1) oraz przy zamkniętej przepustnicy( po to wywalaliśmy kruciec aby ją ręcznie paluchem zamknąć!), wtedy wartość górnego wskazania powinna być w przedziale 0.50-0.54 V
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/3479b1c02baf46ba]http://images68.fotosik.pl/1188/3479b1c02baf46bamed.jpg[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/146754ab76df196a]http://images68.fotosik.pl/1188/146754ab76df196amed.jpg[/url]
Różnica pomiędzy wskazaniami otwartej przepustnicy w stanie spoczynku i całkowicie zamkniętej powinna być w przedziale 0.17-0.23 V (najlepiej 0.20 - idealnie, jak u mnie:)
Jeśli wskazanie nie mieści się w tym przedziale, trzeba ustawić je śrubą po prawej stronie motocykla aż różnica wyniesie najlepiej 0.20V
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/111c99f8b7b89f29]http://images68.fotosik.pl/1188/111c99f8b7b89f29med.jpg[/url]

Reasumując, wpierw ustawiamy górną wartość napięcia, w stanie spoczynku, jeśli jest np 0.76V, luzujemy delikatnie śrubki na lewym czujniku i delikatnie ruszamy nim aby ustawić wartość w przedziale 0.70-0,74V, np 0.72V. Zakręcamy śruby.Następnie paluchem zamykamy przepustnicę i patrzymy czy z 0.72V zmieni się na wartość pomiedzy 0.50-0.54V. Jest np 0.55V czyli poza zakresem. Musimy zdjąć czapeczkę i pokręcić śrubą po prawej stronie motocykla tak, aby obniżyć napiecie do wymaganego przedziału ale najlepiej do 0.52V aby różnica napięcia przy otwartej i zamkniętej przepustnicy wyniosła 0.20 V Po tym jak nam się już to uda to warto z 10 razy ruszyć manetką od zera do końca i po tym zmierzyć jeszcze raz napięcia, czy są takie same jak ustawiliśmy.To tyle jeśli chodzi o górną wartość.
Dolne napięcie ustawia się za pomocą prawego czujnika lecz w tym przypadku wystarczy tylko poluzować śruby i poruszać czujnikiem aż uzyskamy wartość w przedziale 0.70-0.74 V, najlepiej takie same jak górne - np. 0.72 V. Po tym znów ruszamy manetą i sprawdzamy czy wszystko jest git.

Warto aby górne i dolne napięcie były takie same i aby różnica górnego przy zamkniętej i otwartej przepustnicy wynosiła te 0.2V gdyż nawet mieszczące się w granicach wartości mogą powodować falowanie obrotów a to jest chleb powszedni dla tych silników czytając posty na tym forum:)
A i jeszce jedno!
Po podłączeniu wtyczki DR1, górne napięcie się zmieni!!!! To normalne!Chodzi o przygotowanie mieszanki pod zimny start czy jakoś tak...
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/aaca6cd2f488aeb0]http://images69.fotosik.pl/1187/aaca6cd2f488aeb0med.jpg[/url]

Pomiarów i regulacji dokonujemy tylko po odłączeniu wtyczki DR1!!!Nie dotykać motylka w przepustnicy przy podłączonej wtyczce gdyż wytrąci się go ze stanu równowagi i będzie cały czas próbował wrócić do początkowego położenia - nie uda mu się a i można pewnie coś zepsuć.
Nowsze 690 i Duke'i mają podobno inne wartości napięć ale tej wiedzy jeszcze nie zgłębiłem!
Pisząc te bazgroły i grzebiąc przy swoim dziobalu korzystałem z manuala i z supermotojunkie ( gdzie jest jasno opisany cały proces ale nie każdy"spik in inglisz" dlatego wrzuciłem coś od siebie...Mechanikiem nie jestem ale wqrwia mnie jak coś nie działa prawidłowo...Pozdro!

2

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Linki nie hulają.

RMX 450Z

3

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Ayahuasca napisał/a:

Linki nie hulają.

Odpalilem drugiego kompa i dzialaja...

4

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Błędny adres. Podany link jest nieprawidłowy lub nieaktualny.

5

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

kuman7 napisał/a:
Ayahuasca napisał/a:

Linki nie hulają.

Odpalilem drugiego kompa i dzialaja...

to są załączniki które się nie wyświetlają poprawnie dla innych userów, proxy też nie śmiga, może masz coś ustawione że są to fotki prywatne - taki strzał. Jak nie to wrzuć na imgur.com i tyle :)

RMX 450Z

6

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Odgrzeje kotleta, pacjent 690 enduro R 2009 rok. Przez przypadek kupiłem przepustnice od 690 2012r. Nówkę sztukę ale są inne wtyczki do tps. Pytanie czy jeśli założę inne wtyczki to przepustnica będzie banglać? Czy sprzedać ta przepustnice i kupić od prawidłowego rocznika?

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

7

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Cross-c1 napisał/a:

Odgrzeje kotleta, pacjent 690 enduro R 2009 rok. Przez przypadek kupiłem przepustnice od 690 2012r. Nówkę sztukę ale są inne wtyczki do tps. Pytanie czy jeśli założę inne wtyczki to przepustnica będzie banglać? Czy sprzedać ta przepustnice i kupić od prawidłowego rocznika?

Nie będzie to działać poprawnie. Musiałbyś również zmienić  mapowanie silnika na mapy 2011-2013.

8

Odp: Strojenie przepustnicy KTM LC4 690 SM, TPS sensor, Falowanie obrotów

Cześć,

Zrobię lekki odkop. W 690 dziobakach nie trzeba nawet ściągać króćca od airboxa, wystarczy go otworzyć, tak jak do wymiany filtra, wyjąć taką kratkę ze środka i zapakować łapę. Da się domknąć przepustnicę dosyć łatwo.