1

Temat: Było LC4 660 smc co teraz?

Koledzy pomóżcie w wyborze
Moto SM 70-100KM

Przez ostatnie 10 lat latałem na SMC :
70% lasy i okoliczne szutrowki,
25% miasto,
5% wycieczki do 100km.

W zeszłym sezonie praktycznie bez moto
Trochę polatalem na moto kumpla Z1000
Fajne moto ale za ciezkie i za szybkie dla mnie
Latanie po 2paki+ to nie moja bajka.

Chce wrócić do supermoto ale trosze cos bardziej przyjaznego.

Fajnie by było nie stracić na zwrotnosci i terenowych a zyskać wieksza przyjaznosc w trasie
co pewnie pogodzić się nie da.
Teraz zakładam
50% miasto
30 trasa
20 teren ale to będzie pewnie zależało od tego co kupię.

1 KTM a cóż by innego na 1poz.
690 sm
https://www.otomoto.pl/oferta/ktm-duke- … Mb8V.html?
https://www.olx.pl/d/oferta/ktm-supermo … derIndex=4

Warto dla niższego przebiegu dopłacać 5kola.
https://www.olx.pl/d/oferta/ktm-sm-690- … derIndex=0
https://www.olx.pl/d/oferta/ktm-690-sm- … a728ea649c

ew duke bo podobno ma 70KM ale zawias gorszy.
https://www.olx.pl/d/oferta/ktm-duke-69 … derIndex=7

Trochę się obawiam ze te 63 KM w 690sm będzie mi mało
W 660smc miałem brutalne ok 70p i ponad 20kg mniej.

Da się tak samo z 690sm 09-10r jak z wer poliftowej zrobic wydechem i programem te przynajmniej 75KM?
Widziałem duki i smc na hamowni z wynikami po 76-78KM.

2 Dorsouro 750
To juz bardziej turystyk niż SM i nie wiem czy się nie będę na szutrach męczył
ale wycieczki tym się juz da zrobić nie to co moim sprzętem gdzie po kilkudziesięciu km przez następne 30min drżaly nogi i ręce.
https://www.olx.pl/d/oferta/aprilia-dor … derIndex=7

Ktm 950/990sm mam wrzenie ze to juz klocek do kwadratu ale lata to podobno fajnie.

Najbardziej z tego typu to Ducat hypermotard 821 / 939 ale to ze względu na cene może za 2lata jako next.

Co myślicie Panowie
Który sprzęt pojechać oglądać.
Jestem z Lodzi

2

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Hej,

Generalnie 690sm (dziobal) jest spoko jak terenu nie ma być ponad 20%. Da radę nim robić i podjazdy i polatać po lesie, ale do najprzyjemniejszych to nie zależy. 690smc/smcr jest bardziej 'uterenowiony' (węższy, nieco lżejszy), za to dziobal wygodniejszy na dłuższe przejażdżki po asfalcie. Świetnie się odnajduje w mieście.
Jak Ci nie zależy na "lataniu po 2paki+" to nie potrzebujesz 100 kucy ... Jak chcesz żeby moto było bardziej narowiste, to możesz się pobawić z napędem.
Lekkie SM ma 50-60 kucy. Ty rozważasz drogowe klocuszki 150kg+ ... Dziobal - 63 kuce. SMCR do 74 kucy bodajże dochodził.
Do jazdy po mieście, trochę w trasie i czasem w terenie ... 60 kucy to świat i ludzie. (Siadaj na to z1000, ja nawet na dziobala, ustawka w centrum Warszawy i wąchaj moje spaliny próbując mnie dogonić :P)

Dorsz z kolei to moto miejskie. Wygodne w trasie, bo latam nim Warszawa<->Ostrawa czasem, ale turystykiem bym go nie nazwał - za mały bak. :D Mi przy 170kmph po niemieckiej* autostradzie pełny bak starcza na 150km ... (12L baku tam jest :().
Ale na szutry specjalnie się nie nadaje ... ciężkie bydle (180~190 kg chyba). Za to kopyto w porządku, 94 kuce bodajże. Boje się mapy "sport" i jeżdżę na "turystycznej". ^^
Jakbyś rozważał Dorsza to swojego będę niedługo wystawiał - właśnie ze względu na za mały bak.

Smr690->SM500r->YZ450F

3 Ostatnio edytowany przez juby (2021-05-29 11:10:03)

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

MMHammer z góry przepraszam za off topa ale...czy możesz co nieco więcej napisać o 660 smc ? Kiedyś bardzo chciałem kupić, w końcu kupiłem Duke 690 2009r.  Zacząłem po kilku sezonach grymasic nie wiem na co a teraz po sezonie na sv650 chce z powrotem na klimaty SM. Jak z częściami do 660? Nadal będę w stanie to serwisować ? Bo po olxach widzę że bardzo mało ich już jest... Co pewnie przekłada się na części :(
kurtvail byłeś może na dorsoduro na małym torze ? Prowadzi się jakoś czy to bardziej jak naked ?

4

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Ja mam od jakiegoś czasu dorsza i nie ma co tego porównywać nawet do smcr dorsz to kloc bliżej mu do nakeda

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Dorsoduro 750

5

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Kurtvail dzięki za fajny opis sprzętów.

Co do wyboru to najlepiej by było kupić dorsza ew hypermoto mi się bardzo podoba ew 950/990sm + Crossa
ale na razie będzie 1 sprzęt a biorąc pod uwagę że 660 latałem 70% w terenie to kupno dorsza na ten moment to będzie pewnie zły ruch.

Najbardziej skłaniam się do 690sm ale sprzęty 07-09 mają po 40tkm nalatane 12-15 tys zl Jest jedna 690 z przebiegiem 9800km z 2010 na seryjnych wydechach i kostce (czyli trzeba włożyć 2000) za 18500 bodajże. Warto dołożyć 6000 do małego przebiegu.

Najlepiej by było kupić smc po 2012 ale nic nie ma a te co są są pow 30kola masakra.

Co robić?

6 Ostatnio edytowany przez MMHammer (2021-05-30 23:07:33)

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

660 smc fajne Moto. Mnie dało ogrom fanu przez chyba 8 lat i nie sprzedałbym go pewnie gdyby nie brak rozrusznika.
Trochę miałem pod koniec problemów gasł mi na wolnych i co 2gie światła trzeba było kopać.
Po takim 3h lataniu po mieście gdzie zapalałem go że 150razy nie mogłem chodzić prze kilka dni.
Kombinowałem z gaz umiem a okazała się pierdoła wymieniłem świece i znów ok ale niesmak i awersja do kopania pozostała.

Wibracje duże po 1h jazdy mrowia ręce tak że w trasy to się nie nadaje ale do świętowania w mieście czy terenie to nie przeszkadza
Bardzo brutalne oddawanie mocy. Gaz taki 0-1 Nie jedzie a jak jedzie to zapierdala.

Moc ok 65KM po paru modach. Idzie sporo lepiej niż 640 bardziej brutalnie na pewno
Waga w teren troszkę czuć ale kilku metrowe skoki bez problemu na szybkich szutrach..

Na koło z 1-2 z gazu na żądanie z 3 potrafił mi unieść na kilka centymetrów przy max przyspieszaniu i dociążeniu przodu ale ja nie
latam na kole. Kumpel postawił go na 4ce przy ponad 100 ale on lata na kole 150 przez kilkanaście km hayabusa Wariat

7

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

MMHammer dziękuję za obszerne info o 660smc

8 Ostatnio edytowany przez juby (2021-05-30 10:30:22)

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Obecnie robię niestety 1-2tys km max na sezon
Więc myślę czy by w końcu nie  zaszaleć i spróbować wyczyna typu crf450  bo jest ich sporo z papierami i już z kołami SM i w końcu coś więcej torować.

9 Ostatnio edytowany przez MMHammer (2021-05-31 07:56:31)

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Przeczytałem na forum już wszystko chyba o 690kach ktma.
Dalej nie znalazłem odp na dręczące mnie pytania.

1. Która wer / rocznik wybrać ?
Tanio
-690sm/amr 2007-2010 650ccm 63KM 65nM 152kg
12000-15000zl 07-08r z przebiegiem ok 30-42tkm
18000 10r 10tkm

12500 08r
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-sm-690-pi … IMAV4.html
Fajny wydech choć takiego akrapowica nie widziałem.
Daleko mam strasznie Może ktoś zna Moto?
13800 07r 17tkm
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-lc4-690-s … JJAlp.html
Do wymiany opony i tarcza przod
14000 07
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-lc4-690-s … JJAlp.html
Okleiny nieoryginalne wydech akrap.
14700 08 SMR 42tkm
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-690-sm-r- … JErg4.html
18500 08 SMR 9tkm
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-supermoto … JNBmZ.html
Opony kostka do zmiany i ser wydech co robi mące już masakra jak za ten rok


W górnej gr budżetu 20 ale nie mogę takiej znaleźć
-SMC 2012 690ccm 67KM 68nM 149kg
Znalazłem
2010 24tkm 23000 ale to enduro na kołach SM
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-smc-690-s … JZcO9.html
2013 22tkm 26000
https://www.otomoto.pl/oferta/ktm-smc-6 … llery-grid
2015 10tkm 27000
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-smcr-2015 … K3Hdt.html
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-690r-endu … K4LU1.html

Jak wygląda sprawa roznicy osiągów tych sprzetow.
Ile możemy uzyskać po modach wydech filtr mapa co jeszcze?
Ten nowy silnik duzo lepszy?

Bać się przebiegu pow 40tkm jeżeli Moto jest zadbane?

Najbardziej skłaniam się do SMR w okolicy tych 14-15000
a w przyszłym roku biorąc pod uwagę że sprowadzam auta z USA
ściągnę albo hypermoto 939 albo SMC 2019 z silnikiem 75KM
w zależności w którą będę chciał iść stronę bardziej.

Która sztukę uważacie za ciekawą do obejrzenia?

10

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

MMHammer napisał/a:

W górnej gr budżetu 20 ale nie mogę takiej znaleźć
-SMC 2012 690ccm 67KM 68nM 149kg
Znalazłem
2010 24tkm 23000 ale to enduro na kołach SM
https://m.olx.pl/d/oferta/ktm-smc-690-s … JZcO9.html

Ja w tym ogłoszeniu nie widzę żeby to było enduro na SMC zrobione. Zacisk przod radialny i czarna rama... Wiec jak w dowodzie ma enduro to raczej bite numery.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

11 Ostatnio edytowany przez MMHammer (2021-05-31 13:03:30)

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Johnny ty pisałeś chyba że masz smc do sprzedania

To z Enduro to ja wymyśliłem Wydawało mi się że wzór plastików i oklein wychodzi taki w enduro.

Wytłumaczcie mi proszę dlaczego jest taka różnica w cenie.
690 sm , 690 SMR z 07-10r są w granicach 12-16000
690 smc 08-10 23-25000 czasami się pojawi coś za 20?

Przecież to jest to samo co inny kąt główki ramy i 5kg mnie robi z SMC 2x lepsze Moto (bardziej poszukiwane)
bo to rynek dyktuje ceny.
Nie rozumiem

12

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Ja sprzedałem, mam teraz 950sm. A różnica jest przez to ze to zupełnie inne motocykle. Prowadzenie i rozkład masy to jest przepaść.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

13

Odp: Było LC4 660 smc co teraz?

Kupione 690sm 2008r 25tkm.

Mam kilka pytań tech dot 690 ale to może założę nowy temat na ogolnym