Temat: Jakie paliwo
Siemka, z góry napiszę że używałem "szukajki" i nie znalazłem tego tematu
Jakie paliwo warto lać do 690 lc4? 95(bo chyba tak jest w instrukcji) czy 98, to coś daje poza efektem placebo, testował to jakiś posiadacz 690 tki?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Jakie paliwo
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Siemka, z góry napiszę że używałem "szukajki" i nie znalazłem tego tematu
Jakie paliwo warto lać do 690 lc4? 95(bo chyba tak jest w instrukcji) czy 98, to coś daje poza efektem placebo, testował to jakiś posiadacz 690 tki?
Pb 95 w latach 90tych było bardzo zasiarczone... A Nicasil nie lubi siarki!!! Łuszczy się, pęka i odchodzi. Dlatego silniki BMW w latach 90 miały z tym problem zwłaszcza e36 :D Nie będę pisał oznaczeń silników bo to bez znaczenia. Myślicie że od tamtego czasu się coś zmieniło z zasiarczeniem Pb 95 :D :D :D Wątpię :) Ja do każdego moto które miałem na nicasilu lałem tylko i wyłącznie Pb98.
Co do osiągów na poszczególnych paliwach, robiłem kiedyś test CBR 600 F4i. I śmiało stwierdzam że na Pb98 moto żwawiej wchodziło na obroty. Najbardziej dało się to odczuć podczas ostrego dodania gazu, była lepsza reakcja. Jest to również opinia moich kolegów.
Ja leje Pb98 ze względu na nicasil :)
Siemka, z góry napiszę że używałem "szukajki" i nie znalazłem tego tematu
Jakie paliwo warto lać do 690 lc4? 95(bo chyba tak jest w instrukcji) czy 98, to coś daje poza efektem placebo, testował to jakiś posiadacz 690 tki?
Paliwo o wyższej liczbie oktanowiej stosuje się w silnikach o większym stopniu sprężania, ponieważ jest bardziej odoporne na spalanie stukowe. Efekty są widoczne w momencie kiedy masz w swoim silniku czujnik spalania stukowego, wtedy komputer przyspiesza zapłon.
Zapłon przyspieszany jest ze względu na to, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej spala się wolniej. Starsze LC4 miały fabrycznie tak ustawiony zapłon by były w stanie pracować na bardzo ubogim w oktany paliwie. Podsumowując, bez modyfikacji mocy z tego nie wykrzesasz więcej. Co do uszkodzenia powłoki w cylindrze to się nie wypowiem, gdyż u mnie wszystko po rozbiórce wyglądało wzorowo a jeździłem na 95. Teraz przesiadłem się na 98 ze względu na podniesioną kompresję do 13:1. Przyspieszyłem też zapłon.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Jakie paliwo
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 64 zapytań