Odp: wr 250x przerywa przy dodawaniu gazu
w PL z mniejsza ilością oktanów to juz chyba tylko mocz:P
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » wr 250x przerywa przy dodawaniu gazu
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
w PL z mniejsza ilością oktanów to juz chyba tylko mocz:P
Chodzi mi o to żeby zalać 95 a nie jakieś 100 oktanowe wynalazki.
Raz zalalem verve ale to z 10 zbiornikow temu a wyjezdzam do zera. Jak sprawdzic cewkofajke?
ni ekupie na podmiane bo kosztuje 400zl
w manualu masz opisane jak to multimetrem pomierzyć. Na partyzanta możesz wykręcić świece i przyłożyć do silnika kręcac rozrusznikiem będziesz widział jaką iskre daje.
Odświeżę, co było u Ciebie powodem przerywania? Mam coś podobnego i szukam przyczyny.
Dziś pobawiłem się i jest lepiej. Moto ma założony końcowy wydech FMF, wywalony AIS i EXUP, zrobiony flapper mod, więc pomyślałem że może po tych modach dostaje za dużo powietrza na niskich obrotach. Pierwsza sprawa to podniesienie obrotów biegu jałowego do górnej granicy z serwisowki, czyli na ok 1650. Dodatkowo dodałem trochę paliwa do mieszanki wg tego sposobu:
"To access the controls for making these changes, you must first make a jumper wire to ground (did mine to the negative battery terminal) from the "extra" black wire in the connector for the lean angle sensor underneath the seat. There are three wires on one side of the connector that are used by the LAS and another black one on the opposite side that connects to nothing. This is probably used by the dealer to connect to Yamaha's diagnostic software.
Anyway, after you've done that, you can then enter the "CO" mode to lean out or richen up the air/fuel mixture. The range is from +30 to -30 (sixty-one possible settings including "0").
Plus numbers richen the mixture; minus number make it more lean. Mine from the factory was set at -3 and after riding a bit I changed it first to 0 and it's now set at +2. The nice thing is that you can adjust it on the fly to as many different settings as you want and it saves the last number used when the key is turned off.
To access the CO settings you do the following (after grounding the above-mentioned wire):
1. Hold down the "reset" and "select 1" buttons on the insturment cluster at the same time.
2. Turn on the key (but don't press the starter button) while continuing to hold these two buttons. After 8 seconds the display will read "diag" or something like that.
3. Once in the "diag" screen, press the "select 1" button only. The display will change to "CO"
4. Press both "reset" and "select 1" again (same as step 1) and after 3 seconds the display will show "0" on the left and "C1" on the right.
5. Again press both "reset" and "select 1" for another three seconds and the display changes to "C1" at top right with a number shown below. This number is the current CO setting (it will be somewhere from -30 to +30)
6. Now start the bike. At the top left you'll have a digital tachometer. Also, while in this mode no mileage is recorded on the odometer.
7. To change a setting, use the "select 1" button to make the numbers higher (+) or the "reset" button to make them lower (-). When you turn off the ignition the bike is set to whatever number you had set at that time."
Po jeździe testowej wydaje mi się że już jest zdecydowanie lepiej. Fabrycznym ustawieniem u mnie była wartość -7, obecnie ustawiłem 0. Na dniach zrobię więcej testów na różnych wartościach, mam nadzieję że to już w pełni rozwiąże problem.
Co do wklejonej wyżej instrukcji ustawienia CO - w wersjach EU z sondą nie ma wolnego przewodu we wtyczce czujnika przechylenia, więc nie trzeba nic łączyć z masą, wystarczy od razu przejść do pkt.1 instrukcji.
Ja na regulację CO mam dwa sposoby:
Ustawiam wolne obroty w dolnej granicy, ale żeby silnik pracował stabilnie. Odkręcam manetkę do 5000-6000, puszczam i obserwuję.
Jak obroty schodzą za wolno, to mieszanka za uboga.
Jak schodzą szybko, ale schodzą niżej niż ustawione wcześniej wolne obroty, to za bogato.
Idealnie jest wtedy, kiedy obroty spadają szybko aż do wolnych obrotów.
Potem zostaje test drogowy, bo czasem jeszcze minimalna korektę trzeba zrobić, ale z doświadczenia jest to +-1%.
Paliwo na średnich i na wysokich obrotach to dupohamownia - dolewa się paliwa do momentu aż zaczyna gorzej jechać i wtedy cofka i jest git majonez
Elo
Ja na regulację CO mam dwa sposoby:
Ustawiam wolne obroty w dolnej granicy, ale żeby silnik pracował stabilnie. Odkręcam manetkę do 5000-6000, puszczam i obserwuję.
Jak obroty schodzą za wolno, to mieszanka za uboga.
Jak schodzą szybko, ale schodzą niżej niż ustawione wcześniej wolne obroty, to za bogato.
Idealnie jest wtedy, kiedy obroty spadają szybko aż do wolnych obrotów.
Potem zostaje test drogowy, bo czasem jeszcze minimalna korektę trzeba zrobić, ale z doświadczenia jest to +-1%.Paliwo na średnich i na wysokich obrotach to dupohamownia - dolewa się paliwa do momentu aż zaczyna gorzej jechać i wtedy cofka i jest git majonez
Elo
Przyda się, dzięki.
jak głupio by to nie brzmiało - to mój za paliwie z Shella na zimnym też czasem lubi "przerywać"... na orlenowym tego nie zauważyłem (a leje 95 i 98)
#naorlenietylkosiku
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » wr 250x przerywa przy dodawaniu gazu
Wygenerowano w 0.044 sekund, wykonano 79 zapytań