1

Temat: zmiana zębatek

siemanko, mam pytanie  , posiadam drz 400 y i interesuje mnie jak narazie zmiana zębatek żeby była szybsza, poprostu nei lubie katowac moto na dużych obrotach i teraz pada moje pytanie, jakie zębatki założyć żeby motor spokojnie jechał około 150 km/h teraz mam prawdopodobnie  przód 12 albo 13 zębów a tył chyba 53 albo 52

Bo Taką Mam Manie Na Gumowanie :P

2

Odp: zmiana zębatek

Gdzies na forum byl link do strony z kalkulatorem przelozen. Niestety nie pamietam teraz w ktorym watku ale napewno da sie to znalezc.

3

Odp: zmiana zębatek

ok poszukam, nie mniej jednak jeśli ktoś coś będzie wiedział to proszę o odpowiedź.

Bo Taką Mam Manie Na Gumowanie :P

4

Odp: zmiana zębatek

niestety nic nie czaje z tego kalkulatora, no i ciężko jest coś ustalić jeśli obrotomierza nie mam i licznika :/

Bo Taką Mam Manie Na Gumowanie :P

5

Odp: zmiana zębatek

załóż 15 / 41 ok 160 v-max bedzie :D

320mm Supermoto Racing rotor orange motomaster flame bitch  :D

6

Odp: zmiana zębatek

najlepiej 15/39

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: zmiana zębatek

15/39 z konstrukcyjnego punktu widzenia jest błędem

8

Odp: zmiana zębatek

SnowMoto napisał/a:

15/39 z konstrukcyjnego punktu widzenia jest błędem

??? a dokładniej to o co chodzi?

9

Odp: zmiana zębatek

przy przełożeniach liczby zębów powinny być względem siebie pierwsze- gwarantuje to poprawną współpracę. Poprawną czyli długotrwałą.

10

Odp: zmiana zębatek

SnowMoto napisał/a:

przy przełożeniach liczby zębów powinny być względem siebie pierwsze- gwarantuje to poprawną współpracę. Poprawną czyli długotrwałą.

Co to znaczy że liczby powinny być względem siebie pierwsze? Liczby są pierwsze albo nie.
Myślę że powielasz jakiś mit o ilości zębów

11

Odp: zmiana zębatek

Myślę, że nie- poczytaj trochę o teorii konstrukcji, a co do liczb względem siebie pierwszych- nie mogą mieć wspólnych podzielników- tak to się określa. W pdfach na google znajdziesz książkę z podstawy konstrukcji maszyn i konspekt wykładów z SiMR PW- tam masz to wyjaśnione, opisane, policzone dowody.

12

Odp: zmiana zębatek

SnowMoto napisał/a:

Myślę, że nie- poczytaj trochę o teorii konstrukcji, a co do liczb względem siebie pierwszych- nie mogą mieć wspólnych podzielników- tak to się określa. W pdfach na google znajdziesz książkę z podstawy konstrukcji maszyn i konspekt wykładów z SiMR PW- tam masz to wyjaśnione, opisane, policzone dowody.

SnowMoto to co piszesz jest dla nas czymś nowym. Nikt tutaj się z tego nie śmieje. Jeżeli uważasz, że jest to ważna informacja to ją opisz - wielu z nas chętnie pozna tą teorię.
Czyli mówisz że:
15/39 jest złe ponieważ dzieli się przez 3?

Czy możesz w skrócie opisać w czym pomaga lub w czym przeszkadza łączenie takich przełożeń?
Źle działa na łańcuch? Złe są naprężenia?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: zmiana zębatek

wieksze prawdopodobienstwo nierównomiernego naciagniecia sie łancucha

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

14

Odp: zmiana zębatek

Spoxik. Dany element koła zębatego trafia częściej na ten sam element łańcucha. Przez to cały układ się szybciej niszczy. Czy warto o to dbać? Teorie są różne- tak jak ze smarowaniem łańcucha.

15

Odp: zmiana zębatek

chociaz dla mnie ta teoria i tak jest dziwna  bo to jest łancuch na zebatkach wiec ich uklad sie nie zmienia (ofc jak łancuch nie rpzeskoczy) wiec ten sam element kety zawsze trafi w to samo miejsce w zebatce nie zaleznie od przęłozenia..?

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest