16 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-11-23 17:52:54)

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Mi w 525 tez wychodziło przeliczanie jak u Dzika czyli 12-13mth~450-500km i olej po samym wyglądzie już prosił o wymianę (motorex 10w50). W Bergu leje 300V 15w60 i po 7mth wymieniam bo też już po nim widzę. Maćko chyba kiedyś poruszał temat o olejach a olejach i muszę mu przyznać rację ze im wyższej klasy olej tym krótszy czas jego pracy. Co do zaworów w exc to należy je kontrolować ponieważ w zdrowym piecu trzymają luzy dość długo i średnio co trzecią wymianę wymagają delikatnej korekty luzu, a ze względu na tendencje do zacieśniania to na sam słuch wiadomo ze jak cicho silnik gra to luzy do sprawdzenia. W nowszym piecu czyli xc4 (płytki) to zazwyczaj kontrolujemy po zakupie i wtedy jak wartości się nie zgadzają to dobieramy odpowiednie płytki i mamy spokój na dłuższy czas. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

17

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Ogólnie bym się nie wtrącał w temat, bo jakiś gimb go załozył i znikł tak szybko jak sie pojawił, ALE... jeżeli poruszacie tematy rfsów i zmian olei to musze napisać cos od siebie :D Mam juz chyba trzecie 525, a po drodze ze dwie 450 w RFS i nie spuszczam sie nad zmianami oleju. Powodem był mój pierwszy 525, kupiłem go z przebiegiem 90 mth i z początku faktycznie zmieniałem olej tak jak piszecie co 10 mth ( mi wychodziło jakieś 500km) więc w pierwszym sezonie zuzyłem 10 litrów motorexa, później juz zaczeło mnie to denerwować i tak się nie przejmowałem. Nie przedstawiając Wam historii życia sprawa wygląda następująco- gdy go sprzedawałem na liczniku było ponad 500 mth ( około 300 na sm i 200 w terenie) od przebiegu około 20 0mth olej wymieniałem co 30 mth, sprzęt nigdy nie brał oleju a zawory regulowałem TRZY razy przez cały okres posiadania motocykla. Moto zawsze paliło z rozrusznika na zimnym i ciepłym. Obecnie mam kolejne 525 z przebiegiem 560 mth, pali od pierwszego, chodzi bardzo ładnie...
Ostatnio pojechałem w góry z chlopakami na lekkich i nowych 2T i myślałem ze spuszczą mi wpierdol z racji tego ze 525 to juz troche starocie i ciężkie kobyły, okazało się ze ja wyjeżdżałem wyżej i więcej jak oni tak więc ... kocham 525 i bede nimi jeździł do końca życia :D

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

18

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Nic dodać nic ująć  na 525 umnie w ekipie mówią leśny scigacz

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

19

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Raku a jak często tłok wymieniasz?

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

20

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Pewnie nie zmienia;) Sprzedaje i kupuje kolejny. Tak po polsku:P

21 Ostatnio edytowany przez Dziku (2017-11-23 22:03:09)

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Mam u siebie tłok z 525 po 90 Mth, ledwo teflon liźnięty, a widywałem na forach tłoki poobdzierane na maxa po nieznanym przebiegu, a mimo to cylinder trzymał wymiar (w sensie, że nie było jaja) i kompresja była wzorowa.

MAĆKO napisał/a:

Pewnie nie zmienia;) Sprzedaje i kupuje kolejny. Tak po polsku:P

No przynajmniej bez zbędnęgo pierdolenia, że ''Panie, po remoncie pół godziny temu'' ;)

EXC 525 in progress

22

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Kumpel kupił 400 z 360mth na ori tłoku, na teflonie było zużycie ale bez tragedii. Nowy tłok i zawory i lata. Zamienniki zmieniałbym trochę częściej ale jak na "wyczyna" nie jest wcale źle.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

23

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

I tu dochodzimy do tematu wielokrotnie poruszanego - licznik ktm liczy godziny pracy silnika a nie mth.
Ja leniwy jestem  i robię malutkie przebiegi i zmieniam co 15 mth jego wskazań - choć wg mnie to jest za często.
W serwisówce jest napisane - co 15mth lub 100 l paliwa i ten drugi sposób jest bardziej dokładny (tylko komu by sie chciało to liczyć ;) ).
Dajesz w palnik = więcej wachy = częsta wymiana oleju
Przy delikatnym pyrkaniu mój pali ok 5l - co daje wymianę co 2000 km - często na ktmtalk ludzie piszą że tak wymieniają.
Jak pisałem wymieniam częściej - 500 - 600 km (15 mth wg licznika)- ale przy ostatniej wymianie jak zlewałem zieloną 300 v po 15 mth- stwierdziłem że to na bank jest za często,
Raku tu ma 100% racji .

24

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Wiem, tez zwróciłem na to uwagę ale w końcu zostałem przy liczniku ktm, który tak naprawdę liczy czas obrotu przedniego koła :p tylko nie wiem, mam jakąś blokadę psychiczną i nie lubię przeciągać serwisu. Z tym paliwem też nie jestem do końca przekonany, 400 pali jednak sporo mniej niż 525 a interwały teoretycznie takie same.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

25

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Coś w tym jest ze im dłużej ma się rfs-a tym mniej się na niego chucha i dmucha bo porostu nie ma takiej potrzeby, a jak się nie jest ułomnym i nie lekceważy oznak słabości pieca i struny nie przeciąga do wybuchu to ja tam wierze w takie przebiegi bez problemu ale to trzeba trochę zębów zjeść na danym modelu jak Raku na 525 żeby wyciągnąć wnioski takie a nie inne.
PS. Tfu tfu, Kochaj ale nigdy że do końca!

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

26

Odp: EXC 450/ 450 Six Days

Odgrzeję kotleta, czy ten handlarz z Drzewicy o którym mowa na pierwszej stronie tematu to solenduro?

https://soloenduro.otomoto.pl/
 
Ktoś kojarzy kolesia? Ma kilka moto w ofercie, zamierzałem w wolnej chwili przejechać się zobaczyć je na żywo. Pozdro.