1 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-07-22 15:57:36)

Temat: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Witam ponownie,

Będę tutaj umieszczał informacje, zdjęcia oraz spostrzeżenia z budowy repliki tego potworka.
Moim celem jest możliwie jak najbardziej zbliżyć się do parametrów oferowanych przez oryginał.
Temat ten założyłem w ramach motywacji do działania a nie czytaniu komentarzy typu: "szkoda kasy/ to głupota/ lepiej kup sobie gotową replikę" itd.

Moim drugim projektem nad którym pracuję jest motocykl Honda VTR 1000F, którego zdjęcia z przeróbek możecie znaleźć tutaj:

[url]https://www.facebook.com/JamesGaragePL/photos/?ref=page_internal[/url]

Po powyższym linkiem będę też umieszczał zdjęcia z przebudowy KTM'a.

Więcej info wkrótce.

Pozdrawiam

KTM SMC 660

2

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Super temat, takich brakuje tutaj na forum! Mam słabość do 660 więc mam nadzieję, że ją odpicujesz w kosmos :D

Wrzucaj info na bieżąco. Jestem mega ciekawy jak ci to wyjdzie.

3 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-08-01 18:53:27)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

No dobra, to zaczynamy.  Do mojego domu zawitały dwa ważne elementy całej układanki.
Wałek rozrządu MSP1, którego krzywki posiadają wznios 7,4mm. Nie wiem jak to się przekłada na ruch zworu ale to sprawdzę i porównam z oryginalnym wałkiem.
Tłok WISECO podwyższający kompresję do 13:1. To o 0,5 więcej niż w wersji factory co akurat mnie nie cieszy, bo mogą być z tego problemy, ale o tym później.


Zdjęcia znajdziecie tutaj:

[url]https://www.facebook.com/media/set/?vanity=JamesGaragePL&set=a.2838906876340531[/url]

KTM SMC 660

4 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-10-16 10:15:10)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Działam w temacie jakby co :D Motocykl zimuje już w garażu. Do jazdy mam zostawiony inny ;). Klawiatura zdemontowana i wygląda bardzo zdrowo. Silnik ma niewielki przebieg od nowości. Dziś zdążyłem też zdemontować wałek rozrządu i porównałem go z tym zastosowanym w wyścigowym modelu. Mianowicie jeśli chodzi o bieżnię krzywek to są one znacznie węższe przez co wałek MSP1 jest lżejszy 10 gram w stosunku do oryginału. Jeśli chodzi o wznios to wynosi on ok 0,3 mm więcej w stosunku do oryginału. Biorąc pod uwagę przełożenie na dźwigni daje to tak na oko 0,4-0,5mm większe otwarcie zaworów. Bardzo widoczny a nawet powiedziałbym szokujący jest znacznie dłuższy czas otwarcia zaworów. To tyle na tą chwilę.

https://www.bikepics.com/pics/2020/10/16/bikepics-2820294-984.jpg

KTM SMC 660

5

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Porcja swieżych fotek:


https://www.bikepics.com/pics/2020/10/21/bikepics-2820321-984.jpg

https://www.bikepics.com/pics/2020/10/21/bikepics-2820319-984.jpg

https://www.bikepics.com/pics/2020/10/21/bikepics-2820318-984.jpg

https://www.bikepics.com/pics/2020/10/21/bikepics-2820320-984.jpg

KTM SMC 660

6 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-10-22 18:30:34)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Wczoraj wykonałem porting tłoka, który ma poprawić napełnianie cylindra - jest to kosmetyka ale udowodniona badaniami przez jednego amerykańskiego tunera.
Dziś natomiast dopasowałem pierścienie do mojego cylindra. Wymagały trochę szlifowania by zachować wymagane luzy na zamkach.
Tłok ubrałem już we wszytkie 6 szt. pierścieni. Waży on 36g więcej od oryginału KTM. Natomiast sworzeń jest 6g lżejszy co daje 30g więcej dla nowego zestawu.

KTM SMC 660

7

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

30g to chyba dużo albo bardzo dużo.
Przydałoby się wyważyć na nowo wał.

Cięższy układ tłokowo-korbowy to niższe max obroty i wolniejsze wkręcanie się na obroty.
Ostre wysokie wałki daje się do silników wysokoobrotowych więc chyba te połączenie będzie się gryzło.
Przez te nowe wałki nie zdziwię się jak będziesz musiał dać grubszą uszczelkę pod głowicę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

hacker33 napisał/a:

30g to chyba dużo albo bardzo dużo.
Przydałoby się wyważyć na nowo wał.

Cięższy układ tłokowo-korbowy to niższe max obroty i wolniejsze wkręcanie się na obroty.
Ostre wysokie wałki daje się do silników wysokoobrotowych więc chyba te połączenie będzie się gryzło.
Przez te nowe wałki nie zdziwię się jak będziesz musiał dać grubszą uszczelkę pod głowicę.


30g to dość dużo. Rozważam też odchudzenie tłoka ale muszę go dokładnie pomierzyć i sprawdzić czy można zebrać z niego materiał, zapytam WISECO co oni na to. Co do nowej krzywki to będę oczywiście sprawdzał luz pomiędzy zaworami a tłokiem przy składaniu.

KTM SMC 660

9

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

A co ogólnie chcesz uzyskać tym tuningiem?
Moc, moment, max obroty....?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-10-24 10:52:58)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

hacker33 napisał/a:

A co ogólnie chcesz uzyskać tym tuningiem?
Moc, moment, max obroty....?


Przede wszystkim chcę przesunąć moc max i moment w wyższe partie obrotów silnika tracąc jak najmniej dołu a zyskując kilka koni
i niutów u góry. Obrotów maksymalnych nie zamierzam zwiększać bo LC4 to silnik o długim skoku tłoka.

KTM SMC 660

11

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Wczoraj głowicę zawiozłem do zakładu w celu wykonania portingu oraz kilku zmian na zaworach i gniazdach zaworowych.
W skrócie, będą trzy kąty na gniazdach i dwa na zaworach. Dodatkowo zawory wydechowe będą miały nadany dodatkowy promień w celu usprawnienia usuwania spalin z cylindra. Rozważałem też dimpling zaworów ale zrezygnowałem ze względu na bardzo skróconą żywotność po takim zabiegu - zaleca się wymianę po 20mth.
Jeśli chodzi o kanały wydechowe to nie ma tam wielkiego pola do popisu ze względu na kolekory, które same w sobie tworzą próg na wyjściu z kanału. Natomiast w dolocie jest nad czym popracować - widoczne są szwy oraz zbędne nadlewy.

https://www.bikepics.com/pics/2020/10/27/bikepics-2820428-full.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2020/10/27/bikepics-2820429-full.jpg

KTM SMC 660

12

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Fajny temat :) Aż muszę skomentować żeby mieć powiadomienia :D

Z ciekawości, jak wygląda teraz tłok po portingu? Jaki procent masy fabrycznego tłoka stanowi to dodatkowe 30g? Mam wrażenie, że mogą to być okolice 10% czyli bardzo dużo. Tłok wygląda masywnie, więc na pewno gdzieś można jeszcze coś urwać, ale jeśli ma być to 10% materiału to raczej trudne do wykonania.

Trzymam kciuki i czekam na kolejne posty :)

PBM

13 Ostatnio edytowany przez Qbol (2020-10-28 20:33:27)

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

DumDum napisał/a:

Fajny temat :) Aż muszę skomentować żeby mieć powiadomienia :D

Z ciekawości, jak wygląda teraz tłok po portingu? Jaki procent masy fabrycznego tłoka stanowi to dodatkowe 30g? Mam wrażenie, że mogą to być okolice 10% czyli bardzo dużo. Tłok wygląda masywnie, więc na pewno gdzieś można jeszcze coś urwać, ale jeśli ma być to 10% materiału to raczej trudne do wykonania.

Trzymam kciuki i czekam na kolejne posty :)

Cieszę się, że ktoś śledzi moje poczynania. Liczę również na rady i sugestie z Waszej strony :).
Porting polegał na zaokrągleniu krawędzi w miejscach gdzie "chowają się zawory dolotowe" na początku suwu ssania. W oryginalne krawędzie są ostre przez co utrudniają napełniania cylindra mieszanką.
Goły tłok od WISECO waży 420g. Czyli do zredukowania jest ok 7% masy. Raczej nie będzie to możliwe. Wykonałem już pomiary i wiem gdzie można zadziałać. Zobaczymy ile uda się urwać z masy.

KTM SMC 660

14

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

czekam z niecierpliwością na foty odchudzonego tłoka

RFS ponad wszystko

15

Odp: Moja replika KTM SMS 660 Factory Replica :D

Wczoraj na szybko stworzyłem uproszczony model tłoka i poddałem go symulacji by zrozumieć jak rozkładają się naprężenia. Siłę dobrałem wykorzystując jeden z sumulatorów do obliczeń. W ramach ciekawostki największe obciążenie tłoka nie występuje
w momencie spalania mieszanki a w gónym martwym punkcie podczas gdy zawory wydechowe i dolotowe są otwarte.

https://www.bikepics.com/pics/2020/11/06/bikepics-2820532-full.jpg

KTM SMC 660